Vol (zwaarder) maar trots zwanger!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lolieken, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Hier nog zo'n volle dame, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik minder zwaar lijk dan dat ik ben. Ik heb mijn vet overal verstopt, tot in mijn kleine teen. En weinig buik :)

Ik kon zelf mijn buik al zien groeien bij een week of 6 en paste al snel niet meer goed in mijn oude maat (50, soms 52). Ik heb toen eerst de kleding gedragen in een maat groter (52), maar dat zit toch minder en groeide daar ook uit (buik en borsten). Nu draag ik zwangerschapskleding (maat 52). Ik heb nu dan ook een echt zwangerschapsbuikje (met een niet opvallende rand vet onderaan). Inderdaad nauwer aansluitende kleding dan ik normaal zou dragen, waardoor ik duidelijk zwanger lijk. Ik ben zelf naar een van de speciaalzaken gegaan (IT's time) en ik moet zeggen dat ik uitstekend geholpen ben en dat ze hele leuke praktische combinaties aangaven. Het kost wel wat, maar dan heb je ook wat en hoef je verder niet na te denken.

Ter info: Ik draag vnl kleding van Fisher (valt klein). Ik draag ook wat shirtjes van esprit (xxl), wat erg leuk staat onder een bloesje ofzo. Ook nog wat van Noppies (valt groot), maar zij schijnen deze winter alleen nog broeken te hebben en geen boven kleding meer. En een rok van miss etam (maat 48). Nachtkleding denk ik over internet te kopen bij Neckermann of shop4mama.nl.

2. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hoi meiden,
    dank jullie wel voor de complimenten hoor!
    En ja,ik heb echt 50/52 ,ik ben maar 1.65 lang.
    Mensen vragen wanneer ik uitgerekend ben..das weer de keerzijde whaha

Ik ben nu ruim 10 kilo zwaarder dan ik was toen ik zwanger raakte van mn dochter (nu 5 jaar) en was ook bang dat de boel niet rond zou worden.

Ik draag ook het liest broeken met een grote buikband(over de navel)dat maakt ook gelijk wat ronder..veel broeken zijn helaas lager.
    De mt 48 van miss etam pas ik wel,maar weer niet als het te strak zit,of stugge stof net onder je buik,ik heb zeg maar een hangbuik daar en dat past er dan niet in (jegh)
    Ben nu ook weer druk op zoek!

Zonder kleding word mijn buik nu eindelijk ook wat ronder,het vet op de maag word minder(zie blote buikfoto in album)

iedereen is mooi zwanger!

3. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hoi,

Ook ik ben vol(mt 48), zelfs zo vol dat ik niet boven mag bevallen maar beneden. Door het overgewicht schijnt (na nieuwe onderzoeken) dat je kans hebt op extra bloedverlies. Om te voorkomen dat je toch met de brancard de trap af moet om op het ziekenhuis te komen moet je dus tegenwoordig beneden bevallen als je een BMI van boven de 30 hebt. Boven de 35 heb je geen keus, dan mag je niet thuis bevallen.
    Ikzelf maak me totaal niet druk, ben erg gezond, nooit ziek. Ik beweeg veel, doe alles op de fiets.
    Sinds mijn zwangerschap ben ik nog maar 2,5 kilo aangekomen.
    Ook bij zag je mijn buik pas een paar weken geleden, daarvoor leek het net of ik was aangekomen. Maar ik kan me niet zo druk maken over wat andere mensen zeggen of vinden. Je zou bijvoorbeeld shirtjes kunnen dragen met grappige teksten erop waarop je kunt zien dat je zwanger bent. Mijn kleren haal ik bij Miss etam, H&M en C&A.
    Maak je niet te druk, je kindje groeit ook wel gezond als je overgewicht hebt, als je maar gezond eet.

Veel succes en vooral: geniet er van!

4. edithdeb

edithdeb Bekend lid

28 dec 2007
    544
    0
    0
    huismoeder
    noordholland
    ik bestel zelf dat soort dingen bij www.bonprix.nl of bij www.otto.nl

daar heb je grote maten shops die wel nacht kleding hebben.
    volgens mij bezorgen ze ook in belgie ;)

5. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Bonprix daar ga ik nooit meer bestellen hoor. Ik heb daar 4 riemen (wel hele leuke) en 1 broek besteld 2 of 3 maanden terug en ik krijg alles in etappes. Inmiddels heb ik in 3x de riemen binnen maar nog steeds geen spoor van de broek. Dat vind ik dus niks hè. Geen bericht of niks, je krijgt gewoon iedere keer wat.... Nu is het dus nog wachten op de broek en als ik die binnen heb betaal ik de rekeking maar verder ga ik er echt niets meer bestellen.
    Zeker niet als ze bij de bestelling aangeven dat alles in voorraad is.

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier ook zo een... :)

Ik ben nu van de 2e zwanger en nu is er nog geen verschil te zien met voor mijn zwangerschap.

Bij de eerste had ik op een gegeven moment echt een mega buik! Echt zwanger dus hahahaha. Ik heb normaal ook altijd wel wat rollen op mijn buik maar toen was het een mooi geheel; een bolletje zeg maar...nou ja bolletje en bol zeg maar gerust! :D
    Ik was toen heel trots op mijn buik en liet m idd ook goed zien door buikbanden te dragen of idd strakkere truitjes. Tja nu kon ik!
    Toen ik bevallen was ben ik redelijk snel wel wat kilo's kwijt geraakt maar ja ach er is ook nog wel wat bijgebleven.
    Ik moet zeggen dat ik tijdens mijn eerste zwangerschap niet veel slechts heb gegeten, ik had daar totaal geen trek in. Toen ik eenmaal bevallen was kwam die zoete trek vrijwel meteen terug hahahaha. Nu ben ik dan zwanger van de 2e en idd nu ook weinig trek ik zoetigheid...ben nu verslaafd aan een boterham met kaas :(

Oja en kleding heb ik de vorige keer vooral veel bij miss etam en h&m gekocht. Ik heb nu nog redelijk wat in de kast liggen dus ik koop nog ff niks bij denk ik....denk ik...hmmmm
    :rolleyes:
    Nou meiden geniet van de kilootjes die eraan komen want dat is alleen maar een goed teken dat de kleine mooi groeit...dat ze eraf gaan zien we na de bevalling wel! :) :)

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hey hey meiden wij hebben er 2 jaar overgedaan. En eindelijkkkkk is het zo ver :) Ik draag maat 52 :oops: Maar merk eigenlijk nu al dat s'avonds mijn broek knopen niet lekker meer zitten. Niet dat het dan echt strak zit maar het zit gewoon niet lekker. Maar ik heb er echt alles voor over. ALs onze wonder maar super gezond is. En als alles heel goed verloopt. Dat wens ik trouwens voor iedereen. Ik hoop dat het een leuke topic wordt waar we met elkaar kunnen kletsen. En dat we dat ook blijven doen :)

8. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Ik wou dat ik een mooie ronde buik kreeg :( Mijn buik bestaat uit 2 gedeeltes (een bollere buik en het gedeelte ter hoogte van mijn maag bestaat uit een mooie spekrol) en je ziet dus niet echt dat ik zwanger ben. Ik lijk gewoon alleen maar dikker te zijn geworden. Ik krijg dus ook nooit vragen van hoelang moet je nog en vertel dus meestal zelf dat ik zwanger ben.

Voor dat ik zwanger werd woog ik iets boven de 100 kilo en draagde maat 48/50. Kleding is niet zo`n probleem hier omdat ik nog veel in grote maten had liggen en ik veel broeken had in soepele stof met elastiek en dat gewoon heel mooi mee rekt. En ik toch ook altijd al hield van shirtjes die niet al te kort zijn.

9. psychokath

4 mei 2007
    5
    0
    0
    Ik begrijp je volkomen! Nu pas (31 weken en 2 dagen) begint mijn bovenbuik dikker te lijken dan mijn onderbuik en als je dan een t-shirt aandoet dat strakker op de borst en los eronder zit dan lijkt het wel één buik...
    Ik vind het ook verschrikkelijk dat ik niet kan showen met mijn buik of een strakker bloesje kan aantrekken, maar er is helaas niets aan te doen...

10. psychokath

4 mei 2007
    5
    0
    0
    ik ga eens neuzen, bedankt!

11. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Als je zo'n broek neemt met zo'n band eraan zeg maar, dan toont je buik een stuk ronder en in 1 geheel hoor. Probeer eens zo'n broek te passen en kijk dan eens ;) . Als je natuurlijk een gewone broek met elastiek aan doet en de rand zit halverwege je buik, dan wordt je buik sowieso al in 2-en gesplitst.
    Het is het proberen waard hoor en het ziet er een stuk zwangerder uit (ipv alleen maar dik).

12. Carla78

Carla78 Actief lid

14 apr 2008
    159
    0
    0
    chemisch analist
    Almere
    Ik ben vandaag percies op de helft. En heb wel een onderbuikje gekregen. Maae mensen zien nog niet dat ik zwanger ben :(
    Ook heb ik last van een beknelde zenuw in mijn been verder niet echt kwaaltjes meer.
    Waar kun je eigenlijk van die zwangerschaps kettingen kopen? Ben ze nog niet tegen gekomen.

13. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Voor nachtkleding zou je eens op http://www.ullapopken.be kunnen kijken. Ze zijn niet goedkoop maar hebben wel hele grote maten.

14. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik vind dat echt gek om te lezen. De ene heeft maat 46/48 en met 20 ( en counting) weken geen buikje. De andere heeft toch een maatje meer en die hebben al snel een "tonnetje". Is toch gek he? Is er dan écht zo'n groot verschil hoe je het kindje gaat dragen? Nu lijk ik mss wel heel dom maar het verbaasd me gewoon. :) Zoals ik al zei m'n mams was ook een volle vrouw en bij haar kon je er niet om heen. Goh ik hoop dat ik wat van haar weg mag hebben.

Anders een kussen dames? :)

15. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Pff voel me echt slecht dames en ik moet het van me afschrijven. Tot hier toe was ik vol zekerheid zwanger. Ik bedoel ik zat niet heel veel met een miskraam in m'n hoofd. Zo hoort het ook ergens een beetje. Maar sinds gisteren heb ik zo'n schrik gekregen. :(

Rond vier uur vannacht ben ik ziek geworden. Ik moest overgeven en geraakte niet meer tot bij het toilet. Tien minuten voelde het opgelucht daarna heb ik nog vier keer moeten overgeven. Ondertussen voelde ik me slap en misselijk. Rond een uru of zes heb ik een droge koek gegeten en dat deed me een beetje bekomen. Al voelde ik me nog steeds miserabel het overgeven stopte. Uiteindelijk in slaap gevallen en bij het opstaan nog steeds zo misselijk! Nu nog trouwens. Maar heb geen intensie meer om over te geven. Nu ga ik net naar het toilet en bij het vegen de eerste keer ziet het papier wat donkerder. Ik kan niet zeggen donker bruin en al zeker geen helder bloed ofzo. Bij de tweede keer vegen was het wer "proper". Heb ook wat steekjes langs m'n rechter kant. Nu heb ik echt schrik gekregen...

Ik doorliep de zwangerschap rustig. Heb de eerste echo, goed kloppend hartje maar nu zit ik vol met twijfels en angsten. Het enige dat ik kan doen is afwachten want momenteel is er niets aan de hand. Binnen drie weken moet ik weer op controle. Binnenkort zou ik over de "kritieke" periode zitten. Ik hoop zo dat het lukt. :cry:

16. Niet meer actief

Ik heb ook (iets eerder, rond de 8-9 weken dacht ik) ook één dag gehad waarbij ik ineens wat bruinige troep afveegde. Het zat niet in mijn slipje, dus zo erg was het niet. En bij mij was het ook zeker niet helder rood. Als het niet helderrood is, is het waarschijnlijk innestelingsbloed. Dit is oud bloed, wat geen kwaad kan. Zodra het heel lang aanhoud, of helder rood wordt, zou ik toch maar ff de vk bellen..

Ik ben zelf ook mooi vol. Ik weeg nu iets onder de 95 kg (toen ik zwanger werd bij controle diabetesarts woog ik 107! Dus al flink wat afgevallen, maar dat was niet erg, zolang ik maar wel gewoon blijf eten, wat ik wel doe), en ik heb maat 48 kleding (zelf ben ik 165 lang). Door mijn diabetes heb ik wel en high-risk zwangerschap, maar tot nu toe gaat alles echt onwijs goed! En mijn overgewicht heeft volgens de artsen geen gevolg voor de zwangerschap. Mijn conditie is goed, en ik rij nog bijna iedere dag 3 kwartier op de racefiets.
    Mijn buik begint nu echt duidelijk wat dikker te worden. Ik ben er trots op, hoewel ik me eerst echt onwijs dik voelde hierdoor.. maar nu ben ik er echt wel trots op. De kleine groeit goed, en daar ben ik blij om:D

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Meid ik heb dat ook gehad. En owwwww wat ben ik misselijk geweest ben het nog maar toch ietsie minder dan hiervoor. Maak je echt geen zorgen. Zolang het oud bloed is dus bruinig. IK weet dat het makkelijk gezegd is want ik raakte ook helemaal in paniek belde naar het zh wilde een afspraak bij de gyn voor een echo. Mischien kan je even bellen en zeggen dat je je echt erg druk maakt dat je heel graag wilt zien of alles nog goed is. Mischien kan je dan al gelijk terecht voor een echo. Maar ik denk zelf zolang het oud bloed was geen zorgen maken

18. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ik heb maatje 44 en woog zo`n 88 kilo voor ik zwanger werd. Heb nu echt een buikje maar ook een vreselijk grote maag (rol) haha Dus mijn maag ik bekant dikker als m`n mooie zwangere buikje.

Draag veel positie kleding van de miss etam, vind ik mooi en zit lekker.

Ik hoop dat het echt strax 1 geheel word buik en maag maar je kunt wel een beetje zien dat ik zwanger ben. `t is de 1e dus zal wel niet zo heel snel gaan..

Liefs Danielle

19. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Bedank meid voor je antwoord! Tot hier toe niks meer. Alleen heb ik nu de neiging om om het kwartier naar het toilet te lopen. :( Mja symptomen op zich genoeg: zo misselijk! Zou het op "bijna elf weken" nog oud innesteling bloed kunnen zijn? Of mss was het gewoon iets anders...

Ik ga proberen mezelf niet gek te maken want dat helpt ook niks natuurlijk. Ook al kan het altijd wel misgaan ik zal toch blij zijn als ik de 12/13 voorbij ben.

(ondertussen al een halve dag verder. Moest dringend weg toen ik dit berichtje typte)

Nog steeds geen bruinig verlies meer (als je het zo al kon noemen) Wel nog misselijk en wat een woelende buik. Verder geen bijzonderheden.

Mezelf kalm houden is de boodschap. ;)

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Meiden wat een fijn topic! Ik ben ook een forse dame (mt 48 ) maar bij mij zie je nu, bij de tweede, echt wel een zwangere buik. Iedereen draagt anders gelukkig!
    Ik zal eens een fotootje plaatsen zo, in mijn album als ik snap hoe dat werkt tenminste..
    Als ik een tip mag geven aan de dames in het midden van Nederland: Juul & Juultje in Veenendaal. Grote maten en een fijne winkel! Ik voelde me er op mijn gemak en dat wil echt wel wat zeggen!

Deel Deze Pagina