overdag spugen en snachts niet..

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door DarkAngel25, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hoi,

Mijn dochter is bijna 8 weken. ze drinkt nu 130/4.
    Overdag spuugt mijn dochter als ze de fles gedronken heeft, soms een mondje, soms echt een hele golf.
    Ze krijgt tussen 23.00 en 00.00 de laatste fles hier spuugt ze bijna nooit, en in de nacht krijgt ze een 120/3 fles en hier spuugt ze ook nooit wat van terug. Ik snap het niet waarom ze overdag wel spuugt en snachts niet. Is het de moeite waard om hiervoor jbpm in de fles te doen?

eigenlijk zou ze kwa gewicht (van cb dan) al over moeten naar een 150/5 fles maar dit is echt nog teveel voor haar. Kan het zijn dat 130/4 ook nog te veel is en dat ze daarom spuugt? ze drinkt t wel makkelijk weg.

gr DA

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste DarkAngel 25,

Kan het zijn dat jouw dochtertje overdag iets drukker is na haar flesje? Of wellicht iets sneller drinkt? Dit zou een oorzaak kunnen zijn.

En klopt de verhouding water & het aantal schepjes? Bij onze voeding is de verhouding 120 ml /4 schepjes en 90 ml /3 schepjes. Als je teveel water toevoegd dan kan het zijn dat de voeding te waterig wordt en dit zou ook een oorzaak van het spugen kunnen zijn.

Jouw kindje mag per etmaal 150 ml voeding per kilo lichaamsgewicht.

Groet,
    Anne

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ze is overdag niet veel drukker dan snachts, ze valt namelijk onder de fles in slaap.

bij de voeding die ik gebruik is het per 30 cc 1 schepje, maar het consultatie buro had gezegd dat ik best wat meer water mocht gebruiken om de fles langzaam op de hogen zonder meteen een schepje voeding erbij te doen. Dit is dus eigenlijk helemaal niet zo'n goed idee.

maar is t voor t spugen dat ze nu doet, t zinvol om jbpm in haar fles te doen zodat de boel wat dikker word?

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste DarkAngel25,

Je kunt inderdaad jbpm toevoegen en kijken of dit helpt tegen het spugen.

Groet,
    Anne

Deel Deze Pagina