Mijn dochter is aardig te grazen genomen door een mug, ze zit helemaal onder en reageert net zo heftig (qua plekken) als ik, dat is op zich niks geks. Alleen nu ging ik de plekken weer insmeren en zag ik bij een van die plekjes dat er een rode rand omheen zit? Zou dit van een teek kunnen zijn? Zijn op vakantie en hebben de afgelopen dagen veel gefietst door de natuur. Iemand enig idee?
Ik vind het er wel verdacht uitzien en zou zsm naar een huisarts gaan. https://tegenteken.nl/ziekte-van-lyme/
Tekenbeet bij onze zoon zag er anders uit. Puntje in het midden was kleiner. Maar sowieso met zulke plekken naar de huisarts...die kan het denk ik het beste beoordelen. Onze zoon moest gelijk aan de antibiotica voor 2 weken
Ik zou het vandaag nog even laten nakijken voor de zekerheid. (En voor je eigen geruststelling ) succes!
Ik zou even naar de ha gaan, liefst vanmiddag nog. Ik kreeg bij zo een vlek te horen dat ik naar de HAP moest (belde om 16:45 nog de huisarts en die stuurde me door) en die hebben meteen ab gegeven voor 2 weken.
Heb mijn eigen huisarts even gebeld, die gaf aan dat je bij een tekenbeet de teek wel moet zien zitten, dus ze vermoedt dat dat het niet is, maar voor de zekerheid moesten we er toch maar even naar laten kijken. Morgen zometeen gelijk even langs de dokter hier in het dorpje. Bedankt meiden
Wat een onzin, als de teek verzadigd is laat hij zelf los. Dan heb je dus wel een tekenbeet maar is er geen teek meer te bekennen.
Na een beet laat dat beest vanzelf los dus hoeft echt niet zichtbaar te zijn. Zelf ook een keer een beet gehad verder geen vlekken dus hoefde niet te komen. Maar moest wel echt komen als er kringen omheen kwamen
En volgens mij kunnen muggen ook lyme veroorzaken dus zou inderdaad naar een arts gaan zo snel mogelijk. Teken laten ook los dus die hoef je niet te zienzitten
Dat dacht ik dus ook meteen. Een teek die verzadigd is, die laat los. Dus vreemd dat je huisarts via de telefoon zegt dat het dus niet van een teek kan zijn. Laat je even weten wat de dokter zei? Kan inderdaad een heftige reactie op een muggensteek zijn, maar ook zeker van een teek! En na iedere wandeling in de natuur even je kids goed nakijken
Ben benieuwd! Ziet er wel suspect uit inderdaad. Slecht voorgelicht overigens! Teek kan idd al lang losgelaten hebben en nooit opgemerkt zijn. Kring ontstaat niet gelijk nml. Laat je nog wat weten?!
Wat een slechte arts zeg, die zoiets durft te zeggen.... Net als iedereen zou ik het laten controleren.
Echt geen slechte reactie op zon plaats zie je de teek al voordat hij verzadigd is dus ik vind het een logisch antwoord dat als je op zon plek geen teek gezien hebt dat je dan ook bijna zeker weet dat er geen gezeten heeft. Idd morgen rustig naar laten kijken ziet er niet suspect uit trouwens je verwachten een ieniemie rondje met daar omheen nog wit en dan pas de ring.
Ik zou sowieso het zekere voor het onzekere nemen, maar ik kan mij haast niet voorstellen dat je een volwassen teek op die plek zou missen. Verzadigde teken zijn namelijk behoorlijk groot. Ik pluk overigens regelmatig teken uit mijn lijf. Ze zitten ergens in onze tuin vermoed ik. Afgelopen twee weken nog drie kleintjes en ik vind ze zelfs dan moeilijk over het hoofd te zien. Vorig jaar een keer een kring gehad, maar deze was van binnen wit met een rode cirkel. Deze ring is van binnen veel roder. Desondanks zou ik er wel naar laten kijken, omdat ook al is de kans nihil je geen risico wil lopen.
Hier heeft kijn zoontje een keer een miniteekje gehad en die zag ik echt per toeval hoor! Die zijn heel erg klein.