Ik herken het ook niet ik ben juist in de zomer meer van de salades En vind dat lekkerder dan bv een warme maaltijd Sowieso gaat hier vaak de bbq aan
Hier herken ik dat ook echt niet, wij eten in de zomer vaak: - groentenspiezen van de bbq - gegrilde courgette - stamppot van raapstelen - stamppot van rauwe andijvie - sugersnaps/peultjes - zomerworteltjes met erwten - koolsalade Kan nog wel even doorgaan De topper hier is overigens de koude groene pesto salade: - peultjes - sperziebonen - erwten - sugersnaps Allemaal blancheren, koud laten worden, enkele lepels pesto erdoor mengen en je hebt een heerlijke frisse salade.
Ik herken het ook totaal niet, hoor het ook nooit om me heen. Stamppotten en agv eten we vrijwel nooit, daar houden we allemaal niet zo van. Maar we eten wel heel veel salades en verse soepen en veel gerechten die we het hele jaar door eten (gevulde paprika, aubergine of courgette bijv. of gegrilde groentes). We zijn hier allemaal (alleen ML iets minder) dol op groenten en pakken ook vaak rauwkost tussendoor. Vandaag hebben we bij de lunch broccoli-courgettesoep en bij het avondeten fetasalade (met paprika, uien, komkommer en tomaat).
Ik herken me er ook helemaal niet in, groente is hier zowel in de zomer als im de winter het hoofdbestanddeel van de maaltijd. AVG staat ook hier nooit op het menu, kan me wel voorstellen dat je daar in de zomer weinig trek in zou hebben.
Voor zoontje vind ik het zomers wel wat lastiger, die houdt niet van salades en die eten we best veel nu, als maaltijdsalade of bij de bbq. Hij is wel gek op tomaatjes, komkommer, aardbeien, meloen en we eten regelmatig bloemkoolrijst of courgettispaghetti...ook groente natuurlijk
Nee hier ook niet lastig. Gelukkig hebben we een paar konijnen thuis . Wij eten ook vaak verschillende groenten uit de oven al lekker gekruid.
Ja dit. Wij eten in principe elke dag groenten (behalve bij patatjes), maar ik heb met heel warm weer echt geen zin in avg.
Ik eetheel veel groente, het hele jaar door. Mijn tactiek heeft meerdere stappen: 1. Ik ga naar de winkel 2. Ik koop groente 3. Ik eet het op Of ik haal het uit de moestuin en ook dan eet ik het op. Hoe dan? Nou, ik verwerk het in salades, smoothies, soepen, sauzen, rijstgerechten, wokschotels, ovenschotels, op de bbq, op brood en soms zelfs heel saai gewoon rauw of gekookt zonder het ergens door te doen.
Ook niet herkenbaar Salades, zoals koolsalade of van zoet-zure wortel is echt een hit hier in de warme maanden. Ook Pastasalade met een behoorlijke hoeveel groentes doet het vaak goed.