Ovulatietest lichter dan gisteren

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Marriia, 6 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marriia

    Marriia Actief lid

    6 apr 2020
    235
    116
    43
    Vrouw
    Hallo dames,
    Dit is voor ons de eerste keer, ik ben nu officieel een jaar gestopt met het slikken van de pil.

    Eergisteren heb ik een ovulatietest gedaan van de Kruidvat, deze liet een wat donkere streep zien dan die van de action.
    Ik voel ook pijn alsof ik ongesteld moet worden. Gisteren getest met de action ovulatietest, alleen de teststreep was te zien... verwarrend. Dus vandaag een test van de kruidvat gedaan, de streep is lichter dan die van eergisteren..
    Hebben jullie hier ervaring mee? Betekent dit dat mijn eisprong al geweest is? Ik zit btw op dag 27 van mijn cyclus.
    Zie foto’s voor testen: foto 1 van eergisteren en foto 2 van vandaag..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Heb je een lange cyclus omdat je zo laat begint met ovulatietetsten? Normaliter begin je hier rond dag 10 mee als je een redelijke cyclus hebt van rond de 28 dagen. Beide testen zijn niet positief. Daarvoor moeten beide strepen even donker zijn. De piek heb je gevonden als de teststreep donkerder is dan de controlestreep. Daarbij heb je je gehele cyclus LH in je lichaam en zal de streep regelmatig oplopen en aflopen. Dit zegt niets over een eventuele eisprong.
     
  3. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    #3 Dubbeltje82, 6 apr 2020
    Laatst bewerkt: 6 apr 2020
    Bij mij geven de action echt positief als ik in mijn LH-piek zit. De KV ovutesten gaven bij mij vroeger (ik weet niet hoe de kwaliteit nu is?) bijna de hele cyclus een bijna positief resultaat. Zelfs mijn man en de hond hadden een LH-piek met de KV-ovutesten. Daarom koop ik die nooit meer.

    Action en zw&k dipsticks werken aanzienlijk beter. Bovendien is het aan te raden maar bij 1 merk ovutesten per cyclus te blijven... anders kom je ook alleen maar in verwarring....

    Op dag 27 van je cyclus zou je bij een normale cyclus al bijna ongesteld moeten worden.

    Normaliter begin je rond cyclusdag 10 of 11 (bij een "normale" cyclus) met de ovulatietesten en steeds rond dezelfde tijd van de dag met geconcentreerde urine. Als ze donkerder worden, kun je 2x per dag gaan testen (bijv. ochtend en namiddag) om je piek niet te missen.
     
  4. Marriia

    Marriia Actief lid

    6 apr 2020
    235
    116
    43
    Vrouw
    Ik ben begin maart gestopt met de pil, dus dit is allemaal nieuw voor mij. Maar ik ben wel vroeg begonnen met testen, laten we zeggen de tweede of derde week. Ik gebruikte die van de action, de eerste keer kreeg ik alleen een teststreep en de dagen daarop had ik alleen een lichte streep. Vandaar dat dit voor mij een “knaller” is, donkerder dan dit is het niet geweest. Hoeveel cyclusdagen ik heb moet ik deze maand nog achter komen ik ben altijd onregelmatig geweest.
     
  5. Marriia

    Marriia Actief lid

    6 apr 2020
    235
    116
    43
    Vrouw
    Ik ben begin maart gestopt met de pil (na een jaar slikken), en mijn cyclus is altijd onregelmatig geweest. Ik heb vanaf de tweede week dat ik gestopt was (ongeveer) getest met kruidvat ovulatietest, maar elke keer alleen maar een hele lichte streep.. die van de kruidvat was ook heel licht tot de dag waarop de 2e foto gemaakt is.
     
  6. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.779
    5.545
    113
    Vrouw
    Oh dan heb je een beetje verkeerde info gegeven. In je openingspost zeg je namelijk een jaar met de pil gestopt te zijn en nu zeg je begin maart??? Ik weet niet wat nu juist is maar als je pas sinds maart gestopt ben dan ben ik bang dat je eerst nog moet ontpillen en zal je best een onregelmatige cyclus kunnen hebben.
     
  7. Marriia

    Marriia Actief lid

    6 apr 2020
    235
    116
    43
    Vrouw
    oh das een fout, ik slikte de pil een jaar en ben pas in maart gestopt.
    Ik heb altijd een onregelmatige cyclus gehad ben het wel gewend haha. Ik heb nu sinds gisteren wel pijn van ongesteld worden.
     
  8. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Dan ben je sowieso nog aan het ontpillen en kun je (na stoppen met de pil) nog geen zinnige uitspraak doen over hoe (on)regelmatig je cyclus nu is en of je überhaupt een LH-piek hebt gehad waardoor je ei springt. Aan de hand van de foto's van jouw testen ga ik van negatieve testen uit..... sorry

    Als je het deze cyclus in ieder geval regelmatig gezellig hebt gemaakt tussen de lakens kan het 2 kanten op gaan. Is afwachten ben ik bang.

    Heb je nog meer ovutesten gedaan inmiddels???
     
  9. Marriia

    Marriia Actief lid

    6 apr 2020
    235
    116
    43
    Vrouw
    Ik heb het veel gezellig gemaakt om het zo maar te zeggen haha.
    Ja vandaag nog een test gedaan, streep is veel lichter dan deze foto.
     

Deel Deze Pagina