Zoontje (8mnd) lust nog geen warme hap

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door muffinmeisje, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Hoi Eveline,

Mijn zoontje van nu bijna 8 maanden is vanaf het begin een goede eter geweest. Hij was al vrij snel toe aan bijvoeding, met 4,5 maand zijn we hiermee begonnen. Ondertussen eet hij verschillende soorten fruit, brood, yoghurt, rijstwafeltjes en hij krijgt nog 2,5 fles op een dag (tusendoor sap uit een tuitbeker). Zo'n 2,5 maand geleden ben ik ook begonnen met het aanbieden van groente. Eerst gepureerd, maar dat vond hij echt vreselijk, terwijl hij diezelfde groente, maar dan niet gepureerd, heerlijk vindt om op te sabbelen. Maarja, hij is nog te klein om groente gewoon zo op te eten.. Nu hij wat ouder is, kook ik verschillende dingen voor hem: aardappels, groente en soms wat kip erdoor heen. Of rijst met groente en kip en dat soort dingen.

Ik heb dit zowel gepureerd als geprakt geprobeerd, maar hij lijkt hiervan echt níks lekker te vinden. Ik krijg er overal met moeite 3 happen in. Ik probeer een aantal avonden achter elkaar dezelfde smaak aan hem te geven, maar ook dit lijkt weinig te helpen. Ik maak me nog geen zorgen hoor, want verder eet hij prima en ik ga gewoon rustig door met aanbieden, maar ik ben wel een beetje benieuwd wat ik uiteindelijk kan/mag verwachten van hem op dit gebied?

Ik heb de warme hap trouwens al op verschillende tijden aangeboden, maar ook dit lijkt niks voor hem uit te maken.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je de groente goed zacht kookt, kan je deze ook aan je kindje geven om er stukjes van af te eten. Kleine stujes zijn rond de 8 maanden ook prima te doen voor een kindje.

Groeten eveline

3. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Bedankt voor je reactie!
    Toevallig heeft mijn zoontje de afgelopen 2 dagen 's avonds zacht gekookte boontjes gegeten. Ik dacht dat hij er alleen op zou sabbelen, maar hij kauwde er steeds goed op en slikte het dan steeds ook door zonder zich te verslikken. En hij vond het lekker, vroeg zelfs steeds om meer. Dus dan ga ik hem zo maar dingen aanbieden inderdaad :)

Deel Deze Pagina