Is dit een allergie

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door kleintjevoorons, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    #1 kleintjevoorons, 29 jul 2010
    Laatst bewerkt: 29 jul 2010
    Beste Eveline,

We zijn langzaam aan het beginnen met bijvoeding bij ons kereltje. Hij heeft nu banaan, peer en appel gehad. Telkens een aantal dagen achter elkaar hetzelfde.

Soms reageert hij er goed op en soms ook niet. Met niet reageren bedoel ik dat hij in de 24 uur er na wat meer spuugt en huilt. De spuug is erg helder, geen melk, en ruikt enorm zuur dus het komt wel echt uit zijn maagje.

Alleen het gekke vind ik dat het niet acuut is. Hij heeft bijvoorbeeld gisteren ochtend voor het eerst appel gehad en begint hij vandaag te spugen en zit hij niet lekker in zijn vel. Terwijl hij daarna alleen nog maar melk gehad heeft.

Wat kan ik het beste doen? Want het lijkt wel of hij telkens anders reageert op de verschillende soorten fruit.

bedankt,
    Kleintjevoorons

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Ik weet niet zeker of het een allergische reactie is, het kan ook zijn dat de darmpjes even moeten wennen aan de voeding. Vraag het anders even na bij je CB, zij hebben hier vast een goed antwoord op.

Groeten Eveline

Deel Deze Pagina