Onze dochter eet enorm goed mee... ze is vaak enorm enthousiast en tja ehh bewegelijk? op zich zou ze wat leeftijd betreft volgens mij zelf met bestek mogen proberen te eten...maar ik ben als de dood dat ze haar ogen uitsteekt ofzo...want een kindervork in je oog is ook niet fijn naar mijn idee. Ik laat haar altijd zelf even eten en als ik klaar ben geef ik haar met de vork wat te eten. Dat gaat op zich redelijk. Echter probeert ze vaak te helpen en wordt het in mijn ogen al snel gevaarlijk.. Ze zit met dr vorkje dr eigen handen te spiesen...ze schud de vork hevig op en neer met gevaar voor ogen... Verder is ze heel slim hoor...maar op dit gebied zie ik geen vooruitgang.. Wanneer leren ze dit ongeveer en wat kun je doen om te helpen?
Hier ook eerst plastic vorkje of zo'n 'bot' vorkje van het kinderbestek... Vaak prikte ze het dan aan de vork om het met de hand eraf te halen en in de mond te stoppen, haha! Heeft zich er eigenlijk nooit mee geprikt of zo en anders kijken ze de volgende keer wel uit... Denk dat ze hier ook rond de 14 maanden was dat ze bestek ging gebruiken bij het warme eten. Brood daarentegen prikte ze altijd al zelf aan haar vorkje en at ze zo op. Misschien eerst daar mee oefenen als je twijfelt??
Ik heb haar altijd met dr handjes laten eten en toen ze interesse kreeg in mijn vork, rond 15mnd, heb ik haar plastic vorkje gegeven al at ze nog steeds met dr handjes. Toen ze meer ging prikken en wat niet lukte met n bot vorkje heb ik haar n gebaksvorkje gegeven en met 16/16,5 mnd at zelf met haar vorkje en tussendoor nog met dr handje als t niet lukt.
Hier vanaf een maand of 14 geloof ik.. Begonnen met gewoon warm eten en een lepeltje.. Lepeltje eet ze nu nog mee en fruit eet ze met een vorkje
Ik had van dat plastic oefenbestek van de drogist. beetje kromme handgreep waardoor ze goede grip hebben. Hier was het in beide gevallen rond de 13 maand dat ze weigerden om ook maar 1 hap meer gevoerd te krijgen. Daarna die lepel/vork in handen gegeven en ze konden er aardig mee overweg. Deze:
Finley grijpt het vorkje nu al afen toe uit mijn handen, hahaha. En krijgt het nog zelf naar zijn mondje ook.Zo rond een jaar mag hij zelfmet zijn platic vorkje aanrommelen. Heb dit bestekje: bol.com | Jippie's - baby's lepel-vorkje - Blauw | Baby
Hij eet voornamelijk met zn handjes, maar als wij het opprikken pakt hij de vork aan en eet het eraf. Dat gast vanaf een maand of 8 al goed.
wij hebben deze: Prenatal - voeding - Nuby - Nuby ergonomisch bestek hiermee kan hij redelijk zelf eten. het zelf aanprikken gaat nog niet altijd maar hij probeert het wel. ik prik het vaak aan en dan leg ik het vorkje neer zodat hij het zelf kan pakken en in zn mond kan doen. ik gebruik vaak het lepeltje en het vorkje, kan hij het proberen met de ene en kan ik zorgen dat er ook wat in zn mond komt met de ander
Ik heb ook wel eens naar die oefenbestekjes staan kijken maar ik ben zo'n twijfelkont dat ik weer met lege handen thuis kom. Kun je met zo'n vorkje wel fatsoenlijk prikken? Blijft daar echt iets aan vast zitten??
euhnm tsja, als ik prik wel, mn kleine moet er goed zn best voor doen, maar misschien ligt dat meer aan zijn prik techniek dan aan de vork... ik vind ze iig heel fijn. een gebaks vorkje of zilveren kinder bestek kan ook, maar is groter. kindjes pakken het vaak bij het uiteinde vast en dan krijgen ze het haast niet in de mond omdat de armen niet lang genoeg zijn. het plastic bestek die ik heb van prenatal is ergonomisch, hij kan hem dus goed vast houden en precies groot genoeg voor hem. en voor die paar euro zou ik de gok wagen om je kindje goed te willen leren eten...
Hier prikt ze zelf met een plastic vork van ikea (uit zo'n 18-delig set), die zijn wel scherp genoeg en gaat hier prima ook al zijn ze groot, ze kan hem ook goed naar haar mond brengen. Ze combineert nu met 13 maanden het eten met een vork en met haar handen. Het meeste eet ze nog met haar handen omdat het prikken en naar haar mond brengen minder snel gaat. Ze heeft hier nog geen een keer haar eigen oog uitgeprikt (wel de mijne bijna, mama hapje) .