Hoi, zoals de titel het al zegt merk ik dat hij zijn brood veel beter eet met hartig beleg op zijn brood dan dat ik er zoet op smeer. Hij eet nu zoal geitenkaas (smeerbare), smeerleverworst (max 2x per week), kipfilet, smeerkaas en hij krijgt appelstroop, zonnatura jam (niet met suikers gezoet). Oh ja hij eet ook geen baby-koekjes (gooit hij op de grond) en eet alleen als tussendoortje soepstengel. Rozijntjes vind ie ook nog niet zo (niet vanwege het kauwen want dat kan hij goed). Warm eten doet hij eigenlijk altijd ook echt goed.. Moet ik hem dat zoet wel aan blijven bieden of kan ik gewoon hartig beleg geven en later weer eens kijken of hij het wel wil? Na een halve boterham (of van wat hij ervan opeet) zoet beleg is hij klaar met eten en eet hij ook geen brood met hartig beleg meer. Dus dat is ook niet echt een optie.
Beste Sofietje, Ik denk dat veel moeders je juist benijden met een kindje die liever hartig eet dan zoet. Veel vaker is het juist andersom! Dus gewoon lekker de hartige dingen geven die hij lekker vindt, want hartig is immers beter dan zoet. groet, Anne
Dank je wel voor je antwoord! Ik vind het ook echt prima en heel goed dat hij liever geen zoet eet maar wel hartig (ben zelf ook geen zoet-mens) alleen vraag ik me af of hij niet teveel zout binnen krijgt zo. Overal zit wel wat zout in. Ik probeer erop te letten en heb nu ontdekt dat bijv zuivelspread minder zout bevat dan die smeerbare geitenkaas. Maar er zit nog altijd zout in. Groetjes, Sofie
Beste Sofie, Probeer inderdaad op te letten met zout, maar zoals ik het lees ben je hier al bewust mee bezig. Blijf af en toe zoetigheid aanbieden en blijf het hartig beleg afwisselen. Groet , Anne