kleine der eetritme 1jaar en 1 maand.

Discussie in 'Voeding' gestart door toetie, 21 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik heb even hulp nodig met de voeding van onze kleine meid.

als ze wakker word krijgt ze musli/pap met nutrilon 4 naturel dit zodat ik haar zuivel wat kan minderen.

paar uur later krijgt ze of een fruitzakje of een potje of gewoon vers.

wij eten rond 2 uur warm ook onze meid.

17.00 a 18.00 krijgt ze een boterham of een ontbijtkoek zo'n reis ding en meestal een toetje.

voor het slapen krijgt ze dreumesmelk 4 vanille.

meestal dan eet ze tussen het warm eten en haar brood een banaan of na haar brood.

is dit nou zo goed de ene dag heeft ze nog een tussendoortje of een koekje of een zakje goodies maar dit is niet elke dag.

nou krijgt ze musli en pap van bambix maar wanneer mag zij gewoon ook brinta of musli gewoon van de winkel?
    wanneer hielden jullie op met die nacht fles ik merk dat ze die nog wel echt nodig heeft.
    ze groeid goed in haar lijntje tussen de 1+ en 2+ maar dit is altijd zo geweest.
    hebben jullie nog raad tips.

ooh ze eet trouwens alles ook gewoon stukjes en wil vaak ook zelf eten met de vork (dit lukt nog niet altijd) het enigste wat ze niet lust is zuurkool.

2. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    p.s. wat voor drinken mag ze nou ze krijgt nu appelsap wickey de roze zuivel thee en bijvoorbeeld van ah de fruitwater.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Brinta gaf ik vanaf een jaar. Er zit wat zout in, maar dat zit ook in brood. En muesli (geen cruesli, groot verschil) ging vanaf 1,5..

Je kunt haar gewoon in je eigen ritme mee laten gaan, zoals je nu ook doet. Ziet er prima uit..
    ontbijt, tussendoortje (fruit), middageten, (tussendoortje, rest fruit, lekkers), avondeten, iets voor de nacht..

Je kunt kijken of ze 's avonds genoeg heeft aan thee met gewone melk. In principe is ze oud genoeg om zonder de dreumesmelk te kunnen. Voor de nacht hebben de meesten het niet nodig op die leeftijd.

4. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje krijgt op een dag.

8 u boterham.
    10:15 u fruit (meestal vers).
    12:15 u boterham.
    15 u stukje ontbijtkoek of iets anders.
    17:15 u avondeten, eet met ons mee. ook nog een toetje na.
    19 u fles met nutrilon 4, vind hij nog heel fijn.

5. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ons mannetje (13mnd)

07.00 pap of fles dreumesmelk 200 cc
    10.30 fruit + soms halve boterham
    13.00 boterham
    17.30 prakkie + toetje
    20.00 fles dreumesmelk 150/200 cc

Tussendoor nog sap, en 1 a 2 tussendoortjes zoals: ontbijtkoek, koekje, baby-chippies enz.

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    dankje voor het antwoorden dus ik zat zo verkeerd nog niet.
    af en toe fijn om van andere ervaring te horen.

nog een vraagje ik geef ons meisje dan fruitwater mag dit gewoon of moet dit ook nog verdunt worden?

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Brinta of muesli kan je vanaf een jaar ongeveer wel gewoon geven. Mijn eigen gedachten bij jullie schema zijn: Ze krijgt best wel veel tussendoortjes of dingen die niet "puur" zijn. Zoals een potje fruit of knijpfruit, dat zijn (zeker op die leeftijd) echt oplossingen voor als je kindje bv ziek is en geen fruit kan eten. Vers fruit is veel beter. Ook is ontbijtkoek geen vervanging voor een boterham. Het is zoet en bevat weinig vezels. Een koekje of rijstwafel ofzo is natuurlijk prima als tussendoor, maar een zakje goodies gaat hier vaak wel 2 weken mee! Daar krijgt ze soms een paar van die wortelchipjes oid van, en geen heel zakje! Fruitwater lijkt me prima, maar wicky's... Die zijn ZOET! Echt niet gezond hoor! Beter diksap of fruitsap met water.

De nachtfles kan een gewoonte zijn. Wellicht scheelt het als ze overdag meer eet?

Dochter eet hier:
    's ochtends 150 pepti met pap. Daarna een boterham
    Tussendoor; thee of een beetje sap met water, koekje of fruit.
    Lunch: 2 boterhammen, beker drinken.
    Tussendoor: Drinken met of fruit of koekje afhankelijk van hoeveel fruit ze al heeft gehad.
    Avondeten: Met de pot mee, maar ze eet eigenlijk nooit warm, en daarom dus;
    's Avonds een papfles en dan naar bed tot de volgende ochtend.

Koekjes zijn hier: Rijstwafel, popcornwafel, goodies koekje, volkorenkoekje, ontbijtkoek. Fruit; altijd vers en gewoon in stukken, tenzij ze ziek is geweest, dan krijgt ze knijpfruit of een potje. Drinken: Thee, water, diksap, fruitsap/water. Wij geven geen zuivel omdat ze een koemelk allergie heeft, en hierdoor zijn wij ook veel bewuster met de rest van de voeding, alles moet namelijk puur zijn omdat we anders niet weten waar ze eventueel allergisch voor zou zijn.

8. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    die goodies zakjes eet ze hier ook niet helemaal op maar eigelijk voert ze die over het algemeen na 3 chipies aan de honden of legt ze ze op de grond en dan worden ze als nog opgegeten.

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier was toen en is nu het schema als volgt:

ontbijt: 1 a 2 boterhammen met beker (koe)melk/ pap 8 granen bambix van (koe)melk
    tussendoor: vers fruit
    lunch: 1 a 2 boterhammen met beker (koe)melk
    tussendoor: koekje/soepstengel/fruit en oefenen met gewoon bekertje sterk verdund diksap
    avondeten: met de pot mee en toetje

Verder drinkt ze gedurende de hele dag water uit een rietjesbeker.
    Ben het verder ook eens met Suusjeuh, er zitten veel onnatuurlijke producten in haar schema.
    Knijpfruit en potje kan een vers stuk fruit niet vervangen.
    Ip kun je ook vanaf 1 jaar overstappen op gewone koemelk (tenzij allergie natuurlijk), bij voorkeur volle koemelk.
    Ontbijtkoek is geen vervanger van brood, bevat ook vaak veel suiker. Wel prima inderdaad als tussendoortje...

Hoe laat krijgt ze nog een nachtfles??? Misschien kun je proberen om haar overdag wat meer te laten eten, met name bij de avondmaaltijd want dat ziet er in mijn ogen wat karig uit? Hoeveel boterhammen eet ze dan?? Misschien tosti maken of wentelteefjes?
    Als ze heel de nacht door moet op een ontbijtkoekje en een toetje snap ik wel dat ze die nachtfles nog wil hebben.
    Je mag overigens best al Brinta of gewone muesli geven, zit inderdaad zout in maar dat zit ook in brood. Of gewoon een boterham 's morgens...

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36

Deel Deze Pagina