Hoi, ik heb een dochtertje van 4,5 maand oud,ze heeft erg last van spruw en is flink verkouden,ze drinkt nu een paar dagen 5 flesjes en van de 200 per fles drinkt ze maar 100. Nu komt ze dus aan de 500 ml flesvoeding,groente en fruit krijgt ze niet want ze vertikt het. Ze is van de 8,7 kilo afgevallen naar de 7,8 kilo. Dat is dus 900 gram in een week tijd. Wat kan ik doen om haar beter aan het eten te krijgen of dat ze weer bijkomt? Het cb wilt dat ik haar volgende week weer komt wegen en is ze dan weer afgevallen,dan word ik doorgestuurd naar de ka. Ze is ook erg lang met haar 69 cm waardoor ze nu dus dun oogt. Tja 900 gram afvallen in 1 week is ook erg veel Is er iets waardoor ze minder afvalt? wat je mag geven? Ben ten einde raad. groetjes Bianca
Hallo Bianca, Wat vervelend dat je dochtertje slecht drinkt en afvalt. Je dochter mag bij haar leeftijd en gewicht 1000 ml voeding per 24 uur hebben. Je zou haar eventueel pap kunnen geven met een lepeltje. Omdat je kindje flink verkouden is en spruw heeft is het drinken uit de fles voor haar lastig. Kindjes kunnen het dan fijner vinden om pap van een lepeltje te eten. Als je pap wilt maken kun je dat met rijstebloem doen. Veel succes en als er vragen zijn stel ze gerust. Groetjes, Astrid