Wanneer naar 1 slaapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rebelleflower, 17 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Wanneer zijn jullie naar 1 slaapje toe gegaan?

Ik merk aan m'n dochtertje dat ze er nu echt tussenin zit.
    Ze is nu 10,5 maand oud en slaapt nu eigenlijk nog 2x per dag.

Ochtend wordt ze rond 7:30-8:00 uur wakker en dan zie ik vaak rond 10:00 uur dat ze wel moe is.. ze begint dan in d'r oogjes te wrijven.
    Maar als ik d'r dan in bedje leg duurt het kei lang voordat ze slaapt!! Ze gaat lekker liggen kletsen en slaapt dan vervolgens net 40-50 min. Voorheen sliep ze makkelijk 1,5 uur!
    Als we s'ochtends weg gaan dan houd ze het ook makkelijk vol om wakker te blijven tot 12:30-13:00 uur. Zorg dan altijd dat we op tijd thuis zijn zodat we kunnen eten en ze dan daarna d'r bedje in gaat.

Nu heb ik vandaag eens gewacht tot 11:00 uur en alsnog had ik niet het idee dat ze echt super moe was, heb d'r in bedje gelegd en ze ligt nog wat te kletsen.

S'middags gaat ze rond 15:00-16:00 uur in bedje en dan slaapt ze ook net 40-50 min wat eerst ook toch zeker een dik uur tot 1,5 uur was.
    S'avonds gaat ze rond 19:00-19:30 uur naar bed en dan ligt ze ook minimaal een half uur te kletsen voordat ze slaapt.

Ze zit ook midden in de 11 maanden sprong! Wat ook goed te merken is! Dus denk ook misschien is het daarom wel?
    Maar wanneer gingen jullie kleintjes naar 1 slaapje? En hoe hebben jullie dat gestuurd?

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier is hij met 9,5 maand over gegaan op 1 slaapje, niks aan gestuurd, gewoon op bed gelegd als hij moe was en dat werd steeds iets later en op een gegeven moment was het precies tussen de middag en wilde hij smiddags niet meer slapen, dus dat slaapje geschrapt. Hij sliep dan zo'n anderhalf uur.
    Hij was in het begin wel moe aan het eind van de middag, maar dan knoopte ik hem ff op m'n rug zodat hij tot rust kon komen (en ik rustig eten kon koken).
    Hij ging pas langer slapen tussen de middag toen hij ging kruipen en de hele dag langs de tafel en bank liep. Dat was rond 11 maand. Hij sliep dan zo'n tweeenhalf a drie uur. En nu nog steeds, hij is anderhalf.

3. Betsy

Betsy Niet meer actief

Als ze het prima volhoudt tot 12:30 zou ik haar na de lunch in bed leggen.
    Misschien dat ze dan 's avond wat eerder naar bed wil, omdat ze natuurlijk eerder wakker is.
    Gewoon een keer uitproberen, zie je vanzelf of het werkt.

Bo is ook aan het rommelen maar slaapt nog wel 2x een dik uur.
    Als ze om 10:00 niet meer wil slapen ga ik ook kijken hoe lang ze het vol kan houden. Nu gaat ze nog braaf slapen ;)

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier nooit wat gestuurd. Ging pas met 18 maanden naar 1 slaapje. Hield het ineens vol om tot 12 wakker te blijven.

5. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier een uk van 17 maanden en die slaapt ook nog twee keer. We zien wel waar het schip strand we kijken naar haar en gaan denk ik binnenkort wel naar een slaapje ze kan steeds langer opblijven 's morgens.

Mammie79 vindt dit leuk.
  6. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Mijn zoon met 14 maanden zit er net tussenin. Elke dag maar 1 slaapje (van ongeveer 2 uur, tegenover 2 van 1,5 uur eerst) wordt hij na een dag of 3 heel chagrijnig van dus ik doe het nu een beetje om de dag. Maar gebeurt nu ook al steeds vaker hier dat hij dan s middags niet meer wil slapen als hij tussen 10.30 en 12 geslapen heeft dus met een paar maandjes zit hij echt op 1 slaapje denk ik.

7. cherubin

cherubin Bekend lid

8 sep 2014
    555
    368
    63
    NULL
    NULL
    Hier heeft ze er vanaf 12 maanden beetje tussenin gehangen. Ze sliep namelijk hartstikke prima op de dag maar vierde vervolgens savonds feest!
    Dus we hebben een aantal weken beetje aangerommeld, meestal lukte een slaapje wel en soms ook niet. Met 13 maanden op vakantie had ze dr slaap echt nodig en sliep ze weer twee keer en nu sinds een week zit ze definitief op een slaapje denk ik, houdt ze het smorgens prima vol en gaat ze rond 12.15/12.30 naar bed en slaapt dan 2,5 uur ongeveer en wil dan om 19.30 ook weer graag slapen tot een uur of 7 :)

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Ruim 13 mnd en zitten nog volop met 2 slaapjes. 's Morgens van 9-11 en dan van 13-15 uur. En dan weer om 18.30 naar bed. Alleen ligt hij dan vaak nog een uur te kletsen. Waarschijnlijk zou hij als een blok in slaap vallen op maar één dutje, maar dan is hij overdag niet te genieten. Dus mijn afweging is hier waar hij het 'gezelligst' mee is, is prima. Een uur in bed kletsen, vind ik niet erg. Overdag jengelen omdat hij moe is oid vind ik dan veel vervelender. Als dit omslaat dan gaan we wel kijken of hij het op 1 dutje kan.

9. jessiejz

jessiejz Actief lid

19 apr 2013
    294
    70
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Hier een dochter van net een jaar. Zij zat met 9,5 maand op 1 slaapje, wou s ochtends niet naar bed was alleen maar huilen. Toen ging ze van 12.30 tot 15u slapen. Nu sinds een maand was ze niet meer te genieten s ochtends en alleen maar jengelen en in de ogen wrijven. Nu dus weer 2 slaapjes.
    Tussen 6.30 en 7u is ze wakker, dan van 9.30 tot 11.45 slapen en meestal van 14-16 nog weer en dan rond 18.30-19u weer naar bed

10. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Hier ruim 13 maanden en zit er tussenin. De ene keer 2x slapen op een dag, de andere keer maar 1x.
    Het rotte is, dat als ik het probeer te rekken naar eind van de ochtend, ze dan ook wel dagen heeft dat ze met 3 kwartier wakker is. En dan is het geen feestje overdag met haar. Tis hier op het moment echt een beetje per dag bekijken.

11. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    dochter van 16 maanden die nog 2x slaapt.
    ochtendslaapje beperk ik wel tot 30min. anders slaapt ze gerust 1-1,5u.

met 12 maanden was ze er eventjes af. maar het ochtendslaapje had ze alweer erg snel nodig.

12. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje is bijna 17 maanden en slaapt meestal 2x. Als hij sochtends later wakker is, of een langer 1e slaapje doet, vervalt steeds vaker zijn 2e slaapje. Hij red het nog niet om pas na de lunch te gaan slapen, dus gaat er meestal 10.30 in.

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.648
    5.689
    113
    Net na 1 jaar gimg ze over op 1 slaapje. Ze werd steeds later moe in de ochtend en dus wachte ik ook na de lunch. In het begin ging het niet altijd maar dat was wennen.

Deel Deze Pagina