Ik weet het even niet meer, Maik is nu 5 maanden oud en heeft kma en reflux. Hij krijgt hiervoor Neocate en losec. Vanaf dat hij over is op de neocate heeft hij niet genoeg aan zijn voeding, hij dronk 2 weken terug ineens 6 flessen van 180+6 leeg en wilde er snachts ipv 1 eigenlijk 2 wat hem naar de 7 zou zetten. In overleg met de kinderarts zijn we met bijvoeding begonnen, want hij gilde alles bij elkaar bij alles wat wij aten. Maik is rond de 8 kilo nu en groeit goed, hij loopt ook voor kwa ontwikkeling. Dus fruit en groente wilde hij wel, het ging erin als koek En sindsdien wil hij dus elke dag fruit en groente en slaat flessen af. hij drinkt nu nog gemiddeld 550 aan flesvoeding en gilt net zolang tot hij zijn hapje krijgt. 05.00 180+6 09.30 90+3 drinkt hij niet leeg 10.00/11.00 losec en fruithapje 13.00 120+4 drinkt hij niet leeg 17.00 120+4 drinkt hij niet leeg 18.00 groentehapje 21.30/22.00 losec en 180+6 + rijstebloem Ik probeer dus echt eerst een fles te geven zodra hij trek krijgt, maar deze drinkt hij dus niet op en hij begint dan te schreeuwen om een hapje die hij vervolgens wel helemaal op eet.. Bij hem is het dus OF 7 flessen melk en de hele dag huilen omdat hij meer/anders wil. OF hij krijgt hapjes en drinkt hoogstens 550 ml flesvoeding. Hij heeft zeker geen groeiachterstand en groeit als kool, dus daar maak ik me niet druk om, maar krijgt hij nu nog wel voldoende goede stoffen binnen ? Zou hij al over moeten op 6+ voeding ? Ik las dat dat beter was als ze met bijvoeding minder dan 700 ml krijgen ? Wat moet ik hier nu mee ?
Hallo, Het is echt lastig inderdaad om dan een goede middenweg te krijgen. Het is belangrijk dat kindjes onder de 6 maanden van de zuigelingenmelk nog 800ml drinkenm, inderdaad vanwege de belngrijke voedingsstoffen. De opvolgmelk wordt geadviseerd vanaf 6 maanden (een weekje eerder is niet erg maar liever niet veel eerder). De opvolgmelk is zwaarder, daarvan is nog het minimum 700ml, voor de belangrijke voedingsstoffen. (de overgang op de 6+ voeding heeft niets met hoeveelheden te maken). Misschien is het een optie om de fruithap en groentehap te halveren en daarna nog een fles aan te bieden. Succes. groetjes Femke