herinneringen ophalen in het ziekenhuis

Discussie in 'Prematuur' gestart door laravelk, 10 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Zijn jullie ooit teruggeweest naar de afdeling waar je kleintjes geboren zijn? Ik heb heel sterk het gevoel dat ik daar nog eens langs wil gaan maar weet niet of het überhaupt mag. :) Zo ja, hoe heb je dat ervaren?

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    mijn zoontje heeft op de couveuseafdeling gelegen een weekje omdat hij te vroeg was geboren. Ben daar nu 2 x terug geweest sinds hij thuis was. eerste x 2 weken na thuiskomst, controle bij kinderarts en hij moest nog even aan de monitor. Dus naar de couvafdeling omdat ze hem daar kende en het daar rustig was. 2e keer was afgelopen week, weer controle kinderarts. (alles oke ;) ) en had met een van de mensen van de couveuseafdeling afgesproken even mn zoontje te laten zien. Verder niet op de kraamafdeling geweest. Weet inderdaad ook niet of dta mocht. Toevallig had ik die ene van de couveuseafdeling via facebook gesproken en die vond het wel erg leuk dat we even langskwamen. Vond het zelf wel prettig om te horen dat ze hem er goed uit vonden zien en flink gegroeid.
    misschien ff een belletje naar t ziekenhuis?

3. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    In het ziekenhuis waar mijn zoontje geboren is wordt dat erg op prijs gesteld.

ik vond het wel confronterend en ook best een hoge drempel om overheen te stappen. Zo veel emoties liggen daar.
    Ik werk in hetzelfd ziekenhuis en nog steeds vind ik het met momenten best moeilijk om naar de 2e verdieping te gaan waar de couveuseafdeling ligt

ik denk wel dat het goed is voor de verwerking. Dus gewoon gaan.

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ja ik heb dat wel gedaan, toen Simone 6 maanden was en toen ze een jaar was. Ik heb haar even geshowd aan de mensen die zich haar nog herinnerden en ze is op de foto geweest met onze lievelingszuster (met bijna dezelfde naam).
    Wij hebben daar best een leuke tijd gehad dus ik vond het heel leuk om weer eens terug te gaan.

5. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Ja, na de controle bij de ka zijn we in april nog even op de afdelingen geweest. Vonden ze erg leuk! Nu was het wel zo dat Hidde 2x terug id geweest op dezelfde afdeling voor minder leuke redenen, dus hij heeft veel verpleegsters gezien op verschillende leeftijden.

Als hij wat ouder is gaan we wellicht nog een keer, de kinderafdeling is dan ook op de begane grond bij de ingang.

6. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik heb mijn zoontje na de bevalling pas op de afd gezien in een couveuse. Een paar weken geleden moesten we op dezelfde etage zijn voor een gehoortest.

Owww owww owww.. wat kreeg ik het toch moeilijk. Weer die brok in mijn keel, weer die tranen en het gevoel wat ik had toen ik mijn kindje voor het eerst zag en mocht vasthouden.

Hmmm de tranen stromen weer over mijn wangen.

7. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Hey hoi,

Ja, wij zijn ook een keertje terug geweest. We waren er voor een controle en toen zijn we ook even naar de afdeling gelopen.We hebben bij de balie voor de nicu aangegeven dat Cas heel lang op neo zuid had gelegen en of er toevallig vandaag iemand werkte die hem nog kende. Wij wisten nog wel wat namen.

Zij ging vragen en er kwamen direct een aantal verpleegkundigen en een broeder kijken. Ze waren heel erg blij om hem weer te zien. Ze vonden het heel fijn om te zien hoe het nu met hem ging en hoe hij zich had ontwikkeld. Hij was toen 1 geloof ik.

We mochten ook even mee lopen door de eerste sluis zeg maar, maar zijn niet de nicu zelf opgeweest. Af en toe ging de deur open en hoorde je weer de bekende alarm piepjes e.d. Toen kreeg ik wel een brok in mijn keel.

Grtjs,
    Aleida

8. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Onze kinderen hebben eerst 2,5/3,5 week op de NICU een uur rijden hier vandaan gelegen, daarna nog tot ze tien weken waren op de post-IC hier in de buurt. Bij het zh hier in de buurt gaan ze ook op controle en we lopen dan regelmatig even langs de neo - de verpleegkundigen vinden het erg leuk ze weer even te zien.

Het ziekenhuis waar ze geboren zijn is natuurlijk toch ander - hier heb ik zelf 5 weken gelegen en de start van kinderen met 29 weken is toh wel heel wat anders dan de weken waarin ze stabiel zijn en al op de HC/mc liggen.
    Naar het academisch zh zijn we met de eerste verjaardag geweest om taart te brengen (had ik een jaar eerder beloofd op de verpleegafdeling waar ik zelf lag ;)). Super om te zien dat er zoveel verpleegkundigen waren die zich onze kids nog herinnerden - en zelfs twee van de verpl. die onze kinderen bij geboorte hebben opgevangen een jaar eerder waren er. Ik was een beetje overdonderd toen ons gevraagd werd of we (zonder kids natuurlijk) nog even wilden kijken op de IC. Raar om je handen weer te desinfecteren, die bekende deur door te gaan en daar dan weer nieuwe veel te kleine en zieke kindjes te zien liggen ....maar voor ons allebei zo goed geweest het jaar zo af te sluiten!!

Met 2 jaar moeten we er weer heen op controle ivm een operatie die ik tijdens de zwangerschap heb gehad (laseren vd placenta), maar denk niet dat we dan nog langs de afdeling of IC gaan.

9. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Zijn er trouwens geen terugkomdagen van de VOC in jouw ziekenhuis?

10. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier is pas een terugkomavond geweest.. 6 juni geloof ik. Maar daar zijn we niet naartoe geweest.
    Hier zijn we niet meer terug geweest naar de afdeling zelf in het WKZ, misschien dat we dat in juli eens gaan doen (dan heeft ze weer controle).. Lijkt me wel spannend hoor.
    In Amersfoort zijn we wel eens langs geweest maar toen zagen we niemand haha en zijn we maar weer weggegaan. Wel nog iemand in de gang tegengekomen. Had er zelf ook niet echt veel behoefte aan, was zoooo blij dat ze eindelijk mee naar huis mocht dat ik het liefste gillend langs de afdeling rende.

11. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    onze dochter werd met 27 weken geboren in het UMCG. Na 4 weken werd ze overgeplaatst naar Martini. Daar heeft ze nog 8 weken gelegen.
    Mijn plan was om terug te gaan naar de IC van het UMCG maar toen ik daar eenmaal in de gang stond werden de emoties me te veel en ben niet gegaan. In het Martini stap ik makkelijker de afdeling op met mijn dochter. De tijd die we daar door hebben gebracht was ook een stuk ontspannende.

Deel Deze Pagina