Volg je de mode of draag je wat je lekker vindt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amare, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Helemaal dit!

2. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Tja, ik ben 40+. Wat de jongelui dragen, draag ik niet meer. Afgezien dat ik inmiddels ook niet meer de slankste meer bent.
    Ik ben een klassiek type, dol op jurkjes. Alhoewel het zomers lastiger is.. Niet echt mooie benen en ook erg wit.. Liefst draag ik er een legging eronder. (Ja erg he.. Zelfs een witte) inmiddels van bewust, dat dat anders moet. Haha.. Overigens nog wel heel beschaafd hoor, jurkjes net boven de knie of net eronder. Legging enkel zichtbaar bij de knie en kuiten...

Maar... Of het lijnen, wat ik deze week nog ga doen (wacht op de diëtiste voor een werkprogramma) slaat aan. En ik wacht dan even voordat ik ga shoppen of anders wordt het grote maten shoppen.

1 ding staat vast, ik heb een andere garderobe nodig.. En ik zou zo graag in 1 winkel goed willen geholpen dat ik alles met elkaar kan combineren. En dat ik daarna enkel kan uitbreiden. Geen enkele stukken meer dat ik met niets anders kan combineren.

3. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Laatst was soort van hippie helemaal in de mode. Toen vond ik het verdomd moeilijk om iets te zoeken wat niet mode was en geen basic.
    Maar ik heb heel veel basics, met wat dingetjes die op dat moment leuk waren. Trek ze gerust nog eens aan.

Ik ben nu juist aan het idee van leggings aan het wennen. Die singen zijn praktischer dan ik gedacht had :) maar inderdaad, vind ze alleen mooi als je ze ziet bij knie en kuiten.

Die treggings (jeans leggings) ook vaak gedragen, nu baal ik er van dat niemand me toen voor mn kop sloeg. Modeflater waarbij ik geen goed beeld had over hoe ze stonden -.-'

4. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Absoluut niet! Ik heb inmiddels een eigen stijl en laat me daar niet van afwijken door grote mode huizen. Bovendien vind ik trends niets met 'hip' te maken hebben.

5. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

#45 Dappertje Dik, 7 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2015
    Dit dus.

Ik vind trends ook vaak idioot. Van naveltruitjes tot harembroeken tot spijkerhotpants, bluh! Neon? Dat was in mijn prille jeugd hip. Schoenenmode evenzo: ballerina's, serieus, wie heeft die ook verzonnen? Mag het ook nog comfortabel zijn? In mijn jeugd heetten die dingen 'flatjes' dat is wat ze zijn: superplat, kan je nog beter op een schuimrubber slipper lopen!

Een maxidress begrijp ik echt wel, heb ze zelf ook, maar een jumpsuit?
    Sjemig: een boxpakje voor grote mensen, nee, echt niet! Die mouwloze met korte broekjes voor kleine meisjes vind ik dan wel weer leuk.

6. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik volg de mode niet, ik heb mijn eigen stijl en dan vind ik dus niet altijd iets wat me aanspreekt! Iets kan nog zo hip staan, maar als het niet bij me past voel ik me er niet lekker in en doe ik het toch niet aan..

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Ik volg de mode niet heel erg, heb ook niet echt een eigen stijl. Eigenlijk ben ik heel saai, ik loop al jaren in hetzelfde soort kleren. Alleen de kleuren veranderen met de mode mee, maar ik zoek altijd zoveel mogelijk naar hetzelfde model etc.

Wel jammer, ik zou het best leuk vinden als ik echt een eigen stijl had, maar ik heb er geen gevoel voor en ik hou er eigenlijk ook niet van om erg op te vallen.

Vaak vind ik de kleren die echt in de mode zijn trouwens helemaal niks. Idd, jumpsuits, boxpakjes voor volwassen. Harembroeken, ziet er bij 99% van de mensen echt niet uit. Dan kan het wel 10x in de mode zijn, maar mij zie je er echt niet in.

8. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Beide. Ik heb broeken die ik al jaren in m'n kast heb liggen en ook gewoon goed kunnen. Vaak spijkerbroeken.
    Maar ik vind het ook altijd wel leuk om wat dingetjes te hebben die in de mode zijn. Maar dan moet het wel echt bij me passen.
    Sommige dingen zul je mij nooit zien dragen, bijvoorbeeld sleehakken, heel veel glittersteentjes op shirts, naveltruitjes, zulke dingen.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Haha. Ik draag al járen lange jurken/rokken, en nu ineens komen mensen aan me vragen waar ik die rok eigenlijk gekocht heb...
    Maar dat lange jurken en rokken nu mode zijn vind ik dus best een handige bijkomstigheid omdat het veel makkelijker is om ze te vinden. Voor hoelang is alleen maar de vraag.

Wat ik overigens ook best gek vind is de namen die zo vranderen, vroeger was iets gewoon een strakke broek en nu een skinny jeans, vroeger was iets gewoon een lange rok en nu maxirok. Wat is er mis met Nederlandse benamingen?

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik koop vooral wat ik mooi vind en lekker vind zitten, verder kijk ik natuurlijk ook wel een beetje naar de mode op dat moment.
    Maar ik ga geen dingen kopen die ik niet mooi vind puur omdat het in de mode is.

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.822
    4.198
    113
    Eigenlijk een beetje EN EN . Ik probeer wel een beetje hip erbij te lopen mits ik het mooi vind en het lekker zit. Ik koop wekelijks wel kleding dus dan heb je al snel de nieuwste mode in de kast. Wat ik bv ook doe is een basic shirt met een sjaaltje van dat moment

12. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Nou ja, je ontkomt er bijna niet aan om mode te dragen, want veel meer dan dat hangt er niet in de winkels. Maar ik draag toch wat ik zelf mooi vind. En als dat de mode van 3 jaar terug is die nog in mijn kast hangt, zo be it. Ik draag ook veel basic. Felle kleurtjes en felle vestjes bijvoorbeeld. Vaak met jeans. Ben ook gek op rokken en jurken, maar met mijn grote borsten zijn veel jurken al niet geschikt. Daardoor probeer ik ook veel strepen en printjes te vermijden, die rekken zo uit en dat is lelijk:)

Deel Deze Pagina