Hallo mama's, M'n kleine spruit is 11 dagen en had de afgelopen nacht tot twee keer toe groene ontlasting. Hij heeft verder altijd gele (normale) ontlasting gehad, maar afgelopen nacht dus ook groen ertussen. Weet iemand wat dit kan zijn? Thanks : )
Groene ontlasting duid op het hebben van krampjes. Infacol werkt hiervoor goed. Kun je bij de apotheek en kruitvat kopen.
Hoihoi, Ik heb geen idee wat het kan zijn, weet alleen dat mijn zoontje het ook wel eens had en dat het gewoon ff zo hoorde. Het ging vanzelf weer over en leverde geen problemen op. Ik heb destijds begrepen dat het geheel normaal KAN zijn mits er geen andere klachten bijkomen. Succes en groetjes
Felgroen kan te maken hebben met krampjes. Op zich hoef je daar niets aan te doen, behalve als je denkt dat je kleine daar erg veel last van heeft. Ik heb zelf alleen ervaring met borstgevoede baby's en die hadden af en toe ook een groene luier, echt alsof er een soort gras in zat. Had niet het idee dat ze enorme krampen hadden. Het zou dan ook te maken kunnen hebben met overvloedige melkproductie, en dat ze dan wat te veel 'voormelk' krijgen. Met zo'n jong kindje zijn vraag en aanbod van de melk nog niet goed op elkaar afgestemd, veel vrouwen maken op dat moment te veel melk. Blijven voeden op verzoek, dan regelt het zich wel in. (en als je echt hyperlacteert, kun je gaan blokvoeden, maar dat zou ik nu niet meteen op eigen houtje gaan proberen; win dan eerst even advies in)
Bedankt voor jullie reacties. Hij heeft inderdaad erg last van krampjes, gebruik hier Infacol voor. Bedankt! Ik ben iig gerustgesteld.
Geef je toevallig flesvoeding? Mijn zoontje had ook een keer ineens groene ontlasting en wat bleek? We hadden per ongeluk Nutrilon 2 i.p.v. 1 gekocht. De verpakking is precies hetzelfde behalve dat er dus 2 ipv 1 op staat. Misschien is dit bij jou ook het geval?
Krijgt hij flesvoeding of borstvoeding? Mijn jongste had groene ontlasting en dat bleek te veel voormelk te zijn (borstvoeding dus). Ik liet hem daarna minimaal 1 borst goed leegdrinken (en als hij heel erg snel weer voor een voeding kwam, gaf ik deze borst opnieuw) en toen werd zijn ontlasting weer geel.
Kan van alles zijn, maar ik zie al dat het ws krampjes zijn Maar verder kan het ook zijn wat jij zelf gegeten hebt, (als je BV geeft uiteraard ), teveel voormelk, teveel lucht mee met drinken... Wat goed helpt tegen de krampjes, is ook halverwege het voeden even verschonen en dan laten boeren. Als je wacht tot na de voeding, kan die lucht al teveel vast zitten. Hier hielp het in combi met de infacol echt super!