Uwv

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Sunshine88, 30 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ik heb sinds mijn zwangerschap erge last van bekkeninstabiliteit. Sinds de bevalling heb ik een postnatale depressie en een stressstoornis, dit komt doordat ik in het verleden seksueel misbruikt ben en de laatste jaren komen de beelden steeds naar boven. Ik ben aangerand door een vrouw.

Ik ben nu extra bezorgd omdat ik zelf ook een dochtertje heb dit zijn de redenen waarom ik nog steeds niet aan het werk ben.
    Nu had ik vandaag een afspraak met de arts van het UWV.
    Ik ben niet zo'n type die de hele tijd zielig en ziek gaat zitten doen, heb gewoon verteld wat eraan de hand was en klaar. Hij zij gelijk al oh maar je loopt gewoon normaal ik denk niet dat je last hebt van bekkeninstabiliteit maar dat het tussen je oren zit, zodra de postnatale depressie over is zul je er geen last meer van hebben.
    Hij had in ieder geval op alles wel wat te zeggen.
    Uiteindelijk zei hij dat hij me ziek meld door zwangerschap/bevalling en dat ik over 2 maanden weer langs moet komen om te kijken hoe het dan gaat. Want krijg nu fysiotherapie en een EMDR behandeling door de psycholoog.

Ik vroeg me af hoe het nu verder gaat, iemand hier ervaring met het UWV?
    Stel de behandeling slaat niet aan bijvoorbeeld en ik ga volgende keer weer naar de arts en dat hij zegt dat ik weer aan het werk moet maar ik kan nog niet hoe gaat het dan verder.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

X

2. mamavanjip

15 sep 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit ook in de ziektewet n.a.v. de bevalling/vroeggeboorte, ook ik had last van bekkeninstabiliteit en daarnaast een 'trauma' van de vroeggeboorte van mijn dochtertje.
    Nadat ik bij het uwv ben geweest heeft de arboarts eigenlijk alles overgenomen. Het uwv twijfelde of het n.a.v. de bevalling was en de arboarts zei dat dit wel zo was. dus er was hier wel een meningsverschil (snap het uwv niet helemaal maar goed)

Is er bij jou geen arboarts die alles in de gaten houdt?
    Ik kan alleen maar zeggen dat je vooral echt goed duidelijk moet maken als het nog niet gaat over twee maanden. (en dat kan ik me voorstellen het is niet niks wat je hebt mee gemaakt)
    Daarnaast kan je natuurlijk ook altijd 'hulp' vragen van je fysiotherapeut en psycholoog. Zij kunnen het beste zien (als proffesionel) hoe het met je gaat, beter dan een uwv-arts die je maar 1/2 keer heeft gezien. Ook kunnen zij met jouw toestemming een verslagje o.i.d. maken voor het uwv/arbo.

Denk eraan dat uwv artsen en arbo artsen je het liefst snel weer aan het werk hebben, want jij kost geld.
    Probeer sterk te zijn en duidelijk te maken dat het nog niet gaat en dat je bang bent dat als je nu aan het werk moet, je over een half jaar nog slechter thuis zit.

Ik wens je heel veel sterkte met alles!

3. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je advies.
    Ja ik heb geen werkgever meer mijn contract is niet verlengd toen ze wisten dat ik zwanger was.
    Dus heb alleen een arts van het uwv.
    De arts van het uwv was ervan overtuigd dat over 2 maanden of zelfs wel eerder alles goed zou zijn omdat hij mij heel nuchter vond. Ja wat moest ik dan daar een beetje zielig zitten doen?
    Hij dacht zeker ja zij vergaat niet van de pijn ze is gewoon nuchter dus ze zal wel niks hebben.

4. mamavanjip

15 sep 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    vervelend zeg! Ik herken het hoor, ben ook nuchter en ga ook niet zielig zitten doen, merk wel dat dat in je nadeel werkt. Ik hoop dat het evt. lukt met een verslagje van je fysio en psycholoog. succes!

Deel Deze Pagina