Volgend op spaargeld topic: hoe serieus investeren?

Discussie in 'De lounge' gestart door Coquelicot, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    in een oude sok onder het bedmatras :p

2. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb een hele andere vraag dan tips;)

Misschien heel brutaal hoor en als je geen antwoord wilt geven is dat prima!!! Hoe kom je aan zoveel geld? Is dit van "normaal" sparen of ook op een andere manier zoals beleggen?

Wij willen namelijk onze spaar rekening ook aanvullen naar een hoog bedrag maar hoe?! Als we zuinig leven kunnen we €1.000,00 sparen per maand... Maar dan kunnen we niks extra's doen dus dat is eigenlijk te veel... Maarja hoe krijg je het anders snel gevuld?

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Met "normaal" sparen kan je idd geen grote klappers maken om het zo maar even te zeggen. Je kan natuurlijk wel een flink bedrag sparen en dat dan gaan beleggen....zoals in ons geval o.a. in onroerend goed. Door het hoge rendement en de tussentijdse verhuur konden we steeds meer aankopen en een nóg hoger rendement behalen. Uiteraard moet je wel een hele goede kennis van de markt hebben, een beetje geluk en nooit geld investeren wat je je niet kan permiteren om te verliezen. ;)

4. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    vakantiehuisje op de hei ofzo, kan je ook nog verhuren, en zelf lekker regelmatig weekendje weg...

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Huis afbetalen.

Goudprijs is nu erg hoog en kan stijgen, maar kan evengoed weer enorm kelderen. Goud is in prinicipe riskant, net als aandelen.
    Toen mijn zoon geboren werd lag de goudprijs rond de 300 dollar per troy ounce, dat is nu om en nabij de 1600 dollar. Enorm verschil. Maar kan weer ongelooflijk kelderen.

Ik zou zeggen: huis kopen (ook al kan die prijs ook dalen) of in goed deposito zetten met vaste rente.

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Idem voor met beleggen. Als je begint met zo'n 10.000 euro kun je al snel verbeteren, en dan gaat het hard. Kennis van de markt is echter wel essentieel, en je moet dit soort dingen alleen maar doen met geld dat je kunt missen. Het doet me natuurlijk wel hardstikke veel pijn als de markt ineens zodanig instort dat alles weg is (wat eigenlijk niet kan omdat ik het gespreid heb) maar dan eten we er geen boterham minder om.

Dus nooit nooit nooit van die maffe constructies aangaan waarin je overwaarde gaan belenen of zo.

7. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ja, zo hebben wij het ook gedaan. Zijn nu deels bezig het huis af te betalen en deels de beleggingsportefeuille aan het bijhouden. En als we het huis afbetaald hebben en de rentes zijn nog niet geweldig dan vastgoed erbij kopen. Ik zie het ook nog wel als een voordeel dat alles in prijs is gedaald, kun je het ook goedkoper kopen ;)

Bij spaardeposito's altijd goed kijken naar de voorwaarden. Dus of de bank onder het nederlandse depositogarantiestelsel valt en of je niet per ongeluk je geld in een achtergesteld deposito zet, want dan ben je geen preferente crediteur in geval van faillissement of onteigening (waar nu een hele klap SNS spaarders over vallen)

8. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Investeringen spreiden en er vanuit gaan dat je een deel kan kwijtraken (snifsnif).
    Momenteel wat in BRIC, klein beetje goud (alhoewel daar volgens mij ook een bubble in zit), verder zelf een beetje aanrommelen op Alex. Een potje waar elke maand geld in gaat, en dat een bedrijf voor ons beheerd, voor later. Verder verspreid over enkele spaarrekeningen in binnen-en buitenland. Geen grote bedragen, maar hopelijk op een dag wel. Eigenlijk zouden wij het in onze woning (onder water) moeten stoppen, maar daar zit het zo vast en dat wil ik nog niet.

9. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Goud gaat goed zolang de aandelenbeurzen minder gaan. Dan vluchten veel beleggers in goud.
    Maar als het weer wat beter gaat,is goud niet altijd zo veilig.

Het ligt er dus nogal aan wat jij van de toekomst verwacht.

10. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Wij hebben het dubieuze 'voordeel' dat we zó oud zijn dat we de huizenmarkt op een voor ons heel gunstig tijdstip zijn ingestapt. Door een paar slimme beslissingen en een hoop geluk bleef er ergens iets over. Meer geluk dan wijsheid trouwens... :)

Deel Deze Pagina