Hallo, We hebben een vakantie geboekt. Als we weggaan ben ik -als alles goed gaat- 20+3. Dat is dus net de periode van de SEO. Alleen zou ik die liever pas na de vakantie laten doen. Misschien heel ongevoelig van me, maar als er iets niet goed blijkt te zijn, wil ik niet dat dit onze vakantie verpest. Alleen lees ik nu dat de echo na 22 weken niet meer betrouwbaar is. Maken die paar dagen echt veel uit? Ik weet trouwens door de temperatuurmethode wanneer mijn eisprong was, dus ondanks dat ik nog geen termijnecho heb gehad, ben ik wel erg zeker van de termijn. Alvast bedankt voor jullie advies. tupp
Hoi, Je eisprong is niet betrouwbaar om de termijn te berekenen. Als de eicel bevrucht is kan hij er net sneller of korter over doen om in te nestelen. En ook het starten van groeien verschilt. Hierdoor kan de uitgerekende datum toch anders zijn. Het klopt inderdaad dat het minder betrouwbaar is voor de 20wkn echo, ik zou me wel aan die termijn houden. Je kan hem wel net voor de 20 wkn doen. Als je hem later doet kunnen er meer dingen gemist worden. Plus, mocht er echt iets ernstigs zijn. Is er te weinig tijd om de zwangerschap af te breken. Je gaat er niet van uit maar het kan wel gebeuren. Groeten Evelien