Zgt Hengelo IVF

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ellenn1985, 7 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenn1985

18 jul 2011
    33
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik was benieuwd of er mensen zijn die voor ivf in het zgt hengelo lopen?
    Ik heb vandaag een afspraak gemaakt en ze zeiden dat ze bezig zijn met een fertiliteitskliniek a la dusseldorf. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Zijn er lange wachttijden?

Liefs Ellen

2. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.556
    2.023
    113
    Hoi ik ben niet in Hengelo voor de IVf maar ik ga naar Almelo voor ICSI.
    In januari wordt er in Hengelo een kliniek geopend. Ik geloof dat alles dus vanuit Enschede, Almelo en Hengelo dan dus in Hengelo plaatsvind. Ze willen zelfs over een tijd ook het labwerk in Hengelo laten doen, maar dat is er geloof ik nog niet door. Dus labwerk wordt dan nog gedaan door Zwolle of Dusseldorf.

Qua wachttijden weet ik niet hoe het zit. Wij willen zelf ergens volgend jaar de laatste icsi gaan doen, maar twijfelen nog of we het in HEngelo/ Zwolle of Hengelo/Dusseldorf laten doen.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Liefs Krabje

3. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    Hoi Ellenn; Wij zitten ook in Almelo icm Zwolle.. Tussen jan en april hebben we 4x IUI gedaan, afgelopen mei konden we onze IVF behandeling.. Zoals het bij mij lijkt is er geen wachttijden.. Moest elke keer een of 2 cyclussen rust houden en dan konden we weer verder.. Het klopt idd dat de kliniek naar Hengelo gaat verhuizen.. Ergens bij vd Valk..

@ Krabje; Spannend joh, de laatste ICSI behandeling, wij gaan in januari voor onze ICSI behandeling.. Daarna moeten we ff kijken wat je willen doen.. Zelf betalen kunnen we wel, maar waar is dan de grens, adoptie is voor manlief geen optie. Maar goed, we gaan eerst nog voor een ICSI behandeling en hopen dat deze raak is!! Succes met het kiezen van welke kliniek..!!

4. Ellenn1985

18 jul 2011
    33
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    De assistente had het er inderdaad over dat ze lles gingen verzamelen op 1 plek.
    Het zou fijn zijn als er geen wachtlijst is!

Krabje, ik hoop dat deze laatste poging een prachige baby oplevert. Mag ik vragen waarom jullie voor ici moeten gaan?

Beginneling, dus jullie moeten straks ook naar hengelo? Heel veel succes met jullie icsi behandeling! Mag ik ook vragn waarom jullie voor ivf/icsi moeten gaan?

Liefs Ellen

5. Ellenn1985

18 jul 2011
    33
    0
    0
    Krabje,

Ik zag in een ander topic dat je naar dusseldorf neigt, ik heb de assistende gisteren gevraagd of ze straks in hengelo alles doen wat ze nu in dusseldorf doen en dat bevestigde ze. Ik wilde namelijk het liefst ook direct naar dusseldorf, maar als ze hetzelfde doen en kunnen dan hoeft dat niet. Of je moet voor een andere reden gaan!

6. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.556
    2.023
    113
    Beginneling: Voor ons ligt de grens echt bij de laatste icsi. Als die niet lukt blijven we met ons drietjes en zal prinsje nooit grote broer worden.
    Wordt het dan ook jullie laatste behandeling?

Ellen: We hebben een icsi indicatie omdat het zaad van hub niet zo heel goed is.
    Ik heb vanmorgen de vpk uit Almelo gesproken over het Dusseldorf verhaal. Ze adviseerde ons om idd eens naar Dusseldorf te gaan. Ze zegt: het is heel raar maar in Dusseldorf krijgen ze de mensen zwanger die wij niet zwanger krijgen.
    Duitsland gebruikt meer foefjes en techniekjes die in nederland niet toegepast (mogen) worden. Vaak plaatsen ze daar ook meer dan 2 emmy's terug en dat is in nl not done!

De kliniek in Hengelo komt aan de demmersweg vanaf 2 januari

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hallo,

Ik woon in Hengelo en ik ben in 2010 voor IVF nog doorgestuurd naar Enschede. Wat fijn dat er nu een kliniek komt in Hengelo. Wij hebben toen voor een combinatie gekozen met Enschede en Dusseldorf omdat er voor Dusseldorf toen geen wachttijden waren en voor Zwolle wel. Ze hebben 2 keer IVF in Enschede gedaan maar omdat ik een hele lage eicelreserve heb en slecht te stimuleren ben is het daar niet gelukt. Ik ben toen volledig naar Dusseldorf overgstapt omdat ze daar inderdaad een hogere dosis hormonen geven en aan assisted hatching doen wat in nederland tot op heden verboden is. In nederland is de hoogste toegestane dosis menopur 300 en ik heb 450 gespoten. In Enschede had ik maar 1 eitje en in Dusseldorf 5, die zijn ook allemaal bevrucht en de 4e die terug geplaatst is, is blijven plakken en daarvan ben ik nu zwanger.

Google maar eens op assisted hatching en dan zie wat het inhoud en dat dit de kans op een zwangerschap kan vergroten.

Succes.

8. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Ellen; Uhm, ik heb een lage eicelvoorraad. Mijn amh is 0,2 dus kom ws vervroegd in de overgang en ik ben nog maar 26 jaar. Verder was eerder het zaad van manlief niet helemaal toppie, maar met elke behandeling wordt het beter! Bij IUI was het hoogste aantal 4 miljoen, de laatste ICSI was het 10 miljoen. Waarom zitten jullie in de mmm..

Dus ff voor de zekerheid, Hengelo gaat straks dezelfde technieken toepassen als in Dusseldorf..?? Maar dat mag in NL toch niet.. Ben ff benieuwd, heb ook een tijdje gehad, dat ik wel naar DD wou, omdat je daar veel goede verhalen over hoort.. Maar elke keer zo'n eind rijden is voor mij niet wat!

@ Krabje; Manlief wil na deze poging eigenlijk niet meer. Zelf betalen is geen optie voor ons, we hebben wel financiele middelen wel, maar wanneer stoppen we dan! Ik denk dat we dan elke keer, of zullen we nog een keertje.. Het vergt toch wel veel energie, spanning etc van ons. Wij vinden het ook erg belangrijk dat het tussen ons goed blijft zitten.. Enne mijn vent is enorm nuchter en zegt dat we dan wel andere leuke dingen in het leven gaan vinden.. Is makkelijker gezegd dan gedaan.. Ja, wat wil ik! Ik weet het niet, weet wel dat het enorm veel vergt en dat ik dan echt niet de gezelligste ben! Maar goed, we moeten na de 3e poging maar ff kijken, miss is het wel helemaal niet nodig om verder te denken en is het gewoon raak!!

Ook jullie laatste poging? Jullie gaan ook in januari beginnen??

9. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.556
    2.023
    113
    Beginneling: Ze gaan in Hengelo echt niet alle technieken doen die ze in dusseldorf doen. Som mige technieken mogen ze hier niet doen.

Wij gaan ergens volgend jaar de laatste poging doen, in januari nog niet. Er zijn de laatste tijd erg veel dingen gebeurd in ons priveleven waardoor ik nu geen icsi aankan. we nemen dus eerst een time out tot we er samen aan toe zijn.

10. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    @beginneling24,
    Mijn AMH is maar 0,10! dus ik heb ook een hele lage eicel voorraad. Ik ben wel wat ouder en zit dus al vervroegd in de overgang.

De reden waarom ik naar Dusseldorf ben gegaan uiteindelijk is omdat ze daar een hogere dosis hormonen mogen geven dan in Nederland. Voor iemand met een lage AMH kan een hogere dosis voor meer eitjes zorgen.

Bij mij was het zo dat ik in Enschede 5 follikels klaar had liggen en met menopur dosis 300 met decapeptyl is er uiteindelijk 1 rijp eitje uit voort gekomen. In Nederland mogen ze niet hoger gaan dan 300.

In Dusseldorf had ik 6 folikels klaarliggen en met menopur 450 met cetrotide in het korte protocol zijn er 5 rijpe eitjes uit voort gekomen.

Wij zijn ook elke keer op en neer gereden naar Dusseldorf en wij vonden het geen probleem als ik maar zwanger zou worden en dat ging in Nederland niet gebeuren. Dus die reisafstand had ik er wel voor over. Het is niet voor niets geweest want ik ben nu zwanger.

11. beginneling24

beginneling24 Bekend lid

28 jun 2009
    654
    0
    0
    @ Nataly; Ja, ik had je verhaal al eens ergens gelezen. Opzich willen de eitjes wel goed groeien bij mij. Ik had de 1e keer 150 menopur en orgalutran en had toen 5 eitjes. Ik hoef altijd maar een paar dagen te spuiten. Volgens mij had ik mijn punctie op dag 8. Ik heb sowieso een erg snelle cyclus. Bij de 2e punctie (8e of 9e dag) had ik 3 eitjes en toen dus ICSI en gelukkig bevruchtingen. Bij IVF hadden we geen bevruchtingen. Als ik nog hogere dosis ga spuiten gaat het miss nog wel sneller en dat lijkt me ook niet goed. Ik heb er ook niet zoveel verstand van!

Maar super dat het in DD dus wel gelukt is.. Hoe vaak moest je daar heen dan voor fm enzo.. Wat is de reisafstand.. Mag ik ook vragen wat de kosten ong van een poging kosten..!! Heb namelijk geen idee wat zoiets kost!
    Geniet van je zwangerschap!!

12. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Vanuit Hengelo is het ongeveer 1,5 uur heen en 1,5 uur terug. Ik ben voor een uitgangsecho geweest, een FM op dag 1 of 2 van mijn cyclus, een FM op dag 7 om te kijken hoeveel follikels er groeien, een FM op dag 12 om de punctie te bespreken, op dag 15 de punctie en dan 3 dagen later weer voor de TP. Best wel vaak dus maar ik vond het goed te doen en ook mijn werkgever gaf mij die ruimte.

Qua kosten. Ik heb de punctie onder narcose zelf moeten betalen (ongveer €250) en de assisted hatching (€160, dit mag in nederland niet en als je bij de verzekering meld dat vergoeden ze helemaal niks meer dus let op aub). Volgens mij heb ik ook een gedeelte van de ontdooiing zelf moeten betalen omdat we uiteindelijk boven het maximale bedrag van €1750 voor IVF uit kwamen. Ik vond het goed te doen. Ik ben trouwens bij Unive verzekerd.

Succes en als je nog meer wil weten dan hoor ik het wel.

13. Ellenn1985

18 jul 2011
    33
    0
    0
    Hey meiden
    Wat fijn dat jullie zoveel reageren.
    Wij zitten echt net in de mmm. We hebben twee weken geleden een zaadtest gehad me geen enkele zaadcel en een week later 1 miljoen cellen. Maar mijn vriend is een week voor de eerste test ziek geweest met koorts dus misschien dat dat nog invloed heeft gehad.
    We moeten 19 januari voor het eerst naa de gyn dus dan horen we meer.
    Wat is het verschil tussen de combi hengelo - dusseldorf en alleen dusseldorf? Misschie hebben jullie dat al uitgelegd en snap ik het niet, dus vandaar deze vraag. Wat doen ze dan in hengelo en wat in dusseldorf?

Ik vroeg aan de assistente of ze alles wat ze in dusseldorf deden hier ook gaan doen en dat doen ze.
    Als je de combi doet, mag je dan meer hormonen spuiten, assisted hatching en meer eitjes terugplaatsen? Of kan dat alleen als alles in dusseldorf gebeurd?
    Vergoeden de meese verzekeringen alles wel bij de combi? Ik zit bij interpolis en zij gaven al aan dat ze maximaal het nederlandse bedrab vergoeden.

Liefs

14. Ellenn1985

18 jul 2011
    33
    0
    0
    @beginneling
    Mijn vriend heeft ook geen top zaad. Mag ik vragen of jullie iets speciaals doen, vitamines ofzo, waardoor het zaad van je vriend beter wordt?

15. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.293
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    In Nederland doen ze alleen wat ze in Nederland wettelijk mogen doen dus mag je NIET meer hormonen spuiten dan is toegestaan en in Dusseldorf gaan ze nog een stapje verder. Assisted hatching is tot op heden in Nederland verboden (al heb al wel eens wat op ZP gelezen dat ze hier ook wat makkelijker worden) en dan gaan ze dat ook niet in Hengelo doen.

16. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.556
    2.023
    113
    En in Hengelo wordt ook geen labwerk gedaan. Daarvoor moet je naar Zwolle of naar Dusseldorf.

Ik ben van de week bij menzis geweest voor de verzekering.
    Ik heb nu eztra verzorgd 2. Op dit moment wordt dan 80% vergoed van het bedrag wat een behandeling in nl kost (in nl kost een ivf €1800 en in dld €2300 )
    Ze zijn aan het onderhandelen en ws vergoeden ze volgend jaar maar 40 of 60% van de nederlandse kosten. Als ik overstap naar pakket 4 wordt de hele behandeling vergoed, maar als ik assisted hatching zou doen wordt er niks vergoed!

17. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.556
    2.023
    113
    We gaan toch onze laatste poging in HEngelo doen.

18. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.556
    2.023
    113
    Al mensen die naar de nieuwe fertititeitskliniek in Hengelo zijn geweest?

19. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Ik ben in e nieuwe fertiliteitskliniek geweest het is wel mooi... mijn lievelingskleuren. hihi (oranje & Paars)
    Ik ben er maandag al geweest, maar ze hebben nog lang niet alles in orde er moeten nog veel dingen gedaan worden.

20. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.556
    2.023
    113
    Ok door wie werd je geholpen?
    Heb gisteren de site gezien en de foto's van het personeel zijn wel erg verouderd.

Ik ben wel benieuwd hoe het eruit zite, we zullen het vanzelf wel zien

Deel Deze Pagina