Volgende kindje rond dezelfde datum als eerder kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pitahaya, 3 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dit is precies waar ik precies waar ik bang voor ben. Tijd zal het leren :)

2. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Ik ben een week voor de verjaardag van mijn jongste uitgerekend, persoonlijk maakt dat me weinig uit. Het enige wat ik wel belangrijk vind is dat ik er kan zijn als ze jarig is. Ik overweeg ook om het dit jaar 3 weken eerder te vieren zodat ik er zeker bij kan zijn en ze de volle aandacht krijgt.
    Als haar zusje op dezelfde dag geboren wordt, tja, voor de toekomst kan me dat eigenlijk niks schelen, we vinden wel een manier waarop het voor allebei leuk wordt en ze kijkt er zo naar uit dat ze waarschijnlijk mega trots is dat de baby op haar verjaardag geboren wordt.

Ik snap dat niet iedereen er even chill in staat als ik, maar misschien moet je je wel even afvragen of het echt een probleem is?

En dan nog dit: 2 keer makkelijk zwanger worden is géén garantie. Wat als je nu een maand overslaat en daarna lukt het niet? Of erger? Hoe ga je je dan voelen? En vooral: is dat het je waard?
    Ik was van de eerste zwanger in de zesde ronde (wel pauze gehad ivm Borreliose infectie), van de tweede in de tweede ronde.
    Derde in de zevende ronde, werd een miskraam. Daarna alles erbij gesleept: ovulatietesten, temperaturen, noem maar op. Na drie rondes weer zwanger, weer een miskraam. En nu gelukkig wel gezond zwanger (of daar ziet het toch naar uit). Ik wil echt niet weten hoe ik me toen gevoeld had als ik een (paar) ronde(s) overgeslagen had.

Dus tuurlijk, als het goed voelt vooral rondes overslaan, maar verlies niet uit het oog dat je geen enkele garantie hebt op snel zwanger worden en/of een probleemloze zwangerschap.

Riverdale87 vindt dit leuk.
  3. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Heb de rest van de posts niet gelezen, alleen de op.

Ik kan me wel voorstellen dat je een maand overslaat omdat je niet wilt dat je kindje rond de kerst geboren wordt. Aan de andere kant: kinderen laten zich niet plannen ;) Ik ben uitgerekend op 1 januari 2020. Ook geen ideale datum, maar vind het ook wel weer bij ons passen :D

Mijn dochter is van een eerdere relatie. Mijn ex-man is van 14 maart, ikzelf van 15 maart en de uitgerekende datum was 16 maart :roflmao: Uiteindelijk is ze op 11 maart geboren.

4. Jacy82

Jacy82 Bekend lid

24 nov 2018
    752
    422
    63
    Vrouw
    Ik heb, omdat ik via lui zwanger moest worden wel gewacht. Vanwege werk, maar ook omdat ik het fijner vind mn kinderen toch wat verder uit elkaar een verjaardag te kunnen laten vieren.

Mijn nichtje en neefje hebben tot heel laat nooit geweten dat ze eigenlijk op dezelfde dag geboren waren de ouders vierden hun verjaardag altijd apart maar wel op 1 specifieke datum.

Bij een vriendin van me is de oudste 4 dagen voor zn stiefzusje (en sinds kort ook 4 dagen voor zn 2e stiefzusje) jarig. Hij vindt dit helemaal niet leuk omdat zijn verjaardag dus bij 1 ouder altijd samen gevierd wordt met de andere. En dat geeft hem het gevoel dat zijn verjaardag niet belangrijk is. Want zoals een ander al aangaf gaat de aandacht altijd naar de jongere kinderen.

5. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hoi, heel toevallig zullen alle 4 de verjaardagen dicht bij elkaar zitten. De oudste is in maart jarig en de baby waar ik nu zwanger van ben, zal als alles goed mag gaan ook in maart geboren worden en nummer 2 en 3 schelen 3 weken qua verjaardag. Hebben er zelf niet echt rekening mee gehouden en iedereen krijgt hier een eigen verjaardag.

6. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.308
    28.488
    113
    Wij hebben hier wel rekening mee gehouden. November en december (dus maart en april) zouden we overslaan want er zijn al zoveel verjaardagen en feestdagen.
    Maar ik kan me voorstellen dat als je al lange tijd bezig bent je geen maanden wil overslaan.

7. Sokkie87

Sokkie87 Fanatiek lid

1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Hier schelen ze een week! Ideaal! Mooi samen vieren zolang ze dat leuk vinden. Ik zie vooral de voordelen er van in.

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb daar echt geen rekening mee gehouden.
    Mijn vriend hoopte alleen niet dat het raak was in maart.
    In december zijn 3 van zijn broertjes jarig en dan nog al die feestdagen er bij.
    Maar we hebben er geen rekening mee gehouden.
    Was het zo geweest dan was het zo geweest.

En nu uitgerekend in oktober.
    Word de baby begin oktober geboren dan bestaat er een grote kans dat we uiteindelijk de verjaardag van C en de baby samen gaan vieren.

9. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Wij hebben twee kinderen die in dezelfde maand jarig zijn, en 1 kind in een ander jaargetijde. Wij vieren de verjaardagen van de twee oudsten altijd samen voor familie, maar wisselen elk jaar op wiens 'echte' dag we het vieren. Dus het ene jaar in de buurt van de verjaardag van de een en het jaar erop op de verjaardag van de ander. Zo staan ze ieder om het jaar misschien net iets meer in het middelpunt. Daarnaast hebben ze natuurlijk nog hun eigen kinderfeestje. In het begin vond ik het bijna jammer dat onze jongste niet ook in die maand jarig was: leek me leuk om er helemaal 1 groot feest van te maken. Lang verhaal kort: ik herken het niet dat ze niet genoeg aandacht zouden krijgen en wij hebben er ook verder niet van te voren over nagedacht. Ik was iedere keer allang blij dat ik eindelijk zwanger was.

Nagedachte: als je er zo over nadenkt, kan je heel veel doordenken. In de zomervakantie jarig zijn is misschien minder leuk, op 29 februari jarig zijn misschien ook, evenals met kerst of nieuwjaarsdag of eigenlijk heel januari als iedereen even klaar is met familie. Wanneer een van de ouders jarig is... voor iedereen zal die grens van willen plannen waarschijnlijk anders liggen. :)

Happyhope vindt dit leuk.
  10. Ansj84

Ansj84 Actief lid

10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Wij zijn allang blij weer zwanger te zijn, heb nooit overwogen om rekening te houden met andere verjaardagen. De tweede is nu in januari uitgerekend en dan is de halve familie al jarig, met de verjaardag van mijn zoon en alle feestdagen in december hebben we iedereen in februari weer genoeg gezien :p. Niet heel praktisch dus maar komt vast goed.

Mijn broertje is in de zomer jarig en dan waren wij of de rest van de familie vaak op vakantie en kinderfeestjes was ook onhandig, dus voor alles is wel wat te zeggen.

11. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Hier worden enkel de verjaardagen van de kinderen worden gevierd. De kindjes van mijn schoonzus schelen 3 weken en het is nog niet in mij opgekomen om maar naar 1 verjaardag te gaan als ze 2 feestjes geven. Als ik 2 cadeautjes geef, zal ik ook 2x taart eten als er 2 feestjes zijn :D Of ze het in 1x of 2x gaan vieren weet ik pas volgend jaar ;)

Ik zou er geen rekening mee houden. Maar als jullie dat wel willen, doen jullie dat gewoon, toch? Achteraf gezien ben ik wel blij dat ik niet uitgerekend ben in oktober, maar we hebben geen maand overgeslaan.

12. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

23 aug 2013
    2.349
    808
    113
    Gent
    In ons gezin hebben we 4 verjaardagen in anderhalve maand tijd.
    We nodigen mijn familie uit rond de eerste twee verjaardagen en zijn familie rond de volgende twee verjaardagen. Vinden we totaal niet erg. is een feest voor ons allen dan telkens.
    we hebben daar bewust geen rekening mee gehouden. Je kan gerust ook te vroeg of te laat bevallen, waardoor je niet 1 maar best 2 maanden overslaat, etc etc

13. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik zie het probleem geloof ik niet, het is nl alleen vanuit de ouders beredeneerd.

Een vriendin van me wilde perse in de zomer een baby en verlof om te wandelen. Ze had een totaal ruptuur waardoor het ongeveer herfst was toen ze naar buiten kon en als het kind jarig is, is er niemand want iedereen is op zomervakantie. Nooit begrepen die planning.

sarah28 en nizzie86 vinden dit leuk.
  14. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Zou voor ons geen reden zijn om te wachten of rondes over te slaan.

Onze jongste is zondag jarig, ben nu 38.1 zwanger dus deze 2 liggen dicht bij elkaar. Ik vindt het juist wel leuk, we hebben nu al besloten om de verjaardagen te combineren. Lekker makkelijk, alles in 1x en pakken we wat extra uit!

15. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.381
    17.311
    113
    Ik heb 4 kinderen en 2 "setjes" :D
    30 jan (4e, 38.2) en 11 feb (1e, 41.2)
    21 aug (2e, 41.0) en 2 sept (3e, 40.4)

Als de 4e op de datum was gekomen was hij ook 11 feb jarig. Maar hij kwam als enige eerder, iets waar ik niet mee rekende :cool:

Wij hebben niks over geslagen omdat het toch niet te plannen valt. Stel dat je een maand overslaat en baby komt te vroeg kan je het ook hebben.

16. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Nee nooit rekening mee gehouden.

Met de middelste bijv was ik 1 jan uitgerekend haha.
    Als met deze zwangerschap alles goed gaat, zijn wij en onze 4 kinderen binnen een half jaar allemaal jarig :roflmao:

Daarbij opgeteld dat ook 2 neefjes/ 3 ooms& tantes en 1 opa & 1 oma in dat half jaar jarig zijn:D

Mijn man en oudste zoon zijn 4 dagen na elkaar jarig, maar ieder heeft zijn eigen verjaardag.
    Ik vind gewoon dat kinderen hun eigen verjaardag mogen hebben ook al zijn ze tegelijk jarig

17. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Nee, ik zou het nooit plannen. Wij zijn heel vruchtbaar, maar kijken naar maanden ivm verjaardagen of plannen, nee, nooit gedaan. Je weet het ook niet he, het kan zomaar heel lang duren voor je zwanger bent, of de baby is een prematuurtje. Valt je hele "planning" in duigen. Hier is de ene van januari en de andere van februari. Ze schelen een maand -1 dag (ja OK, ze schelen 3 jaar en 11maanden-1 dag). En deze 2 maanden zijn er veel verjaardagen bij ons. So be it. Ik ben allang blij met onze twee meiden, welke maand ze ook geboren zijn :)

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.255
    4.484
    113
    Mijn zus en ik schelen ook 2 dagen, heb dat nooit als vervelend ervaren maar zei altijd wel dat ik hoopte dat mijn kinderen niet zo dicht op elkaar jarig zouden zijn.

Nr 1 - uitgerekende datum 30 juli
    Nr 2 - uitgerekende datum 2 september

Mooi zou je denken

Nr 1 - geboren op 20 augustus
    Nr 2 - geboren op 25 augustus

En nu vind ik het heerlijk, tegelijk de verjaardag vieren voor fam en vrienden, lekker in 1 keer klaar.

Kinderfeestje vierden ze wel apart.

Kolibrie2 vindt dit leuk.
  19. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Waaaaat, ben jij 3 weken overtijd gegaan?! :eek::eek::eek:

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.255
    4.484
    113
    Ja artsen zeiden dat er nog nooit een baby was blijven zitten tot 43 weken en dat ik me niet druk hoefde te maken en de natuur zijn gang moest laten gaan.

Uiteindelijk begonnen de weeën met 42+5 ( s' avonds) in de nacht van 42+6 naar 43 weken mocht ik gaan persen en na bijna 3 uur persen kreeg ik een spoedkeizersnee.

Nr 2 draaide in week 38 nog even overdwars, was niet te draaien en dat werd een geplande keizersnede in week 39

Deel Deze Pagina