De tandjes-theorie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lenthe87, Apr 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

Dec 9, 2009
    916
    1
    16
    Hallo!!!!

Ik wordt er toch wat onzeker van.
    Hier mn verhaal:

Mijn dochter is nu 7 maanden, een schat van een meid, altijd vrolijk!
    Maar dinsdag begon ze vervelend te doen; hangerig, huilen, diarree.....Prima.
    Woensdag t/m vrijdag hoge koorts gehad, ze voelde zich vreselijk! :(
    Daar kan ik nog inkomen, van koorts kun je je erg ellendig voelen.
    Dus lekker veel geknuffeld en verwend, ziek zijn is niet leuk.
    Zaterdag was alles weer goed, geen diarree, geen koorts....

Maar nog steeds die hangerigheid, fikse builbuien, veeeel kwijlen,.....
    Toen zag ik duidelijk dat het iets met aankomende tandjes te maken moest hebben, ze voelde steeds met haar tong aan haar kaak, etc. Dus druppels van VSM gekocht tegen de pijn.

En vandaag.....:( Wat een vermoeiende dagen zo....!! En wat een kletspraat op internet, beetje uitslag, ze hoeven geen last te hebben etc... Ik loop al de hele avond met een krijsend kind op de arm, owee als ik ook maar iets probeer in haar mondje!!! Die druppels helpen helemaal NIETS :x Het is zo zielig, en kan niets doen! Bijtring wil ze ook niet, alleen de speen als troost. En ze drinkt ook bar-slecht aan de borst, steeds krijsen en overstrekken, waarschijnlijk omdat zuigen zeer doet. Maak me wel een beetje zorgen. Ik ken mn dochter gewoon niet meer terug....

Hoe lang kan dit nog duren voordat de tanden doorkomen? Wanneer hadden jullie kinderen de eerste tandjes en hebben ze hier veel last van gehad? Zo ja, wat deed je er dan aan?
    Vind het zo raar dat mijn dochter zoveel last heeft? Tot nu toe is er nog niets te zien van een tandje....

Sorry, ben een beetje moedeloos. Mn vriendin zei dat dit nog wel 3 maanden kon duren :$ ....... Weet niet of ik dat overleef :) Ik doe alles voor dr, heb dr alles voor over, maar dit is erg zwaar hoor! Had het niet zo verwacht eerlijkgezegd. Dus hoor graag jullie ervaringen!!!

2. grietje

grietje Fanatiek lid

Oct 16, 2009
    1,918
    0
    0
    Ik riep toen mijn zoon 4 maanden was al dat hij tanden kreeg leek mij duidelijk door zijn gedrag. Steeds op en af.
    Op 23 maart kwam zijn eerste tandje door:).

3. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    Hier de eerste tanden toen meneer 8,5 maand was, toen was hij al 3 weken aan het sukkelen met diarree en koorts en veel huilen en vooral slecht slapen, ikzat er helemaal doorheen. Toen ze doorwaren gng het direct een stuk beter! de daarop volgende tanden gingen aanzienlijk beter. De eerste 2 kiesjes waren weer een ramp, 16 spuitluiers op een dag, compleet kapotte bipsie :( Ik gaf chamodent van vsm, dat hielp wel aardig maar je moet wel consequent blijven geven.

Succes, ik hoop dat ze snel doorzijn!
    Miek

4. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Volgens mij zijn de druppels van VSM ook homeopatisch en dat werkt volgens mij altijd pas na een paar dagen.
    Ik heb die van Dentinox, werken erg goed, en anders een zetpil erin! Ben er normaal niet zo van maar dan doe ik het graag. Worden ze zelf ook rustig van. Hier duurde het ongeveer 2-3 dagen. En toen kwam de volgende weer...

Een bijtring (gekoeld) wil ook weleens helpen! En de een heeft er nu meer last van als de ander, sommige zelfs niet.

Suc6!

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Weet je wel zeker dat het van de tandjes komt?
    Misschien heeft ze ook een griepje onder de leden... :(

6. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

De eerste tandjes hebben bij mijn zoontje niet zo heel lang geduurd (of ik heb het niet eerder opgemerkt). Een paar dagen iedere keer met de tong over zijn kaak heen gaan en 1 dag echt vieze poep. Hij heeft er zelf weinig last van gehad.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    de eerste 2 tanden niets van gemerkt en ook niet ziek.
    Nu een koortsig meisje en zwaar verkouden. Ze is veel met haar tong in de weer en trekt aan haar oren.
    Ik weet het niet misschien gewoon een griepje of toch tanden.
    Ben bang dat we het af moeten wachten

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Vanaf 4,5 maand riep ik dat er tandjes kwamen. Pas met 5,5 maand kwamen de 2 onderste tandjes door. Hij heeft er flink last van. Overdag geef ik Chamodent en als hij overdag veel last heeft krijgt hij 's avonds een zetpilletje.

Het slechte drinken kan idd met aankomende tandjes te maken hebben. Maar het kan ook een sprongetje zijn. Dan kunnen ze ook het even niet meer weten, slecht drinken, huilerig, enz.

Sterkte!

9. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    Kirsten begon met 3 maanden al te kwijlen en met 6,5 maand kreeg ze de 2 ondertanden. met haar 2 boventanden had ze hoge koorts en de 6e kinderziekte.

En VSM druppels werken hier ook niet, dentinox werkt beter dat werkt gelijk. En als ze zo van slag een paracetamol geven.

10. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron had vorige week hetzelfde als jouw dochter, maar nog geen tand. Inmiddels is hij wel alweer wat vrolijker, maar drinken gaat nog niet denderend en hij ligt steeds op zijn vingers te bijten onder een luid: awawawawawawawa.
    Ik heb ook al maanden het idee dat er tanden aankomen, maar tot dusver niks. Er zijn wel 4 tanden te zien zeg maar (richel in het tandvlees) en CB arts bevestigde dat ze aan de oppervlakte staan, maar kan dus heel lang duren voordat ze door komen.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Tja, tanden... daar wordt heel verschillend over gedacht. Mijn zoontje heeft nooit echt last van zijn tanden of kiezen gehad. En met echt last bedoel ik dat hij er ziek van geweest is. Hij heeft wel vervelende luiers gehad en een beetje verhoging. Naar mijn idee gaat de weerstand omlaag bij het doorkomen van tanden en daardoor zijn ze vatbaarder voor andere dingen zoals verkoudheden e.d. Hij heeft er nooit slecht van geslapen e.d.

3 maanden moet zoiets niet duren en als je het idee hebt dat je kind echt heel veel pijn heeft, moet je naar een dokter gaan. Tanden zijn erg vervelend maar echt pijn hoort er niet bij en overstrekken zeker niet.

12. Marientje28

Marientje28 Actief lid

Jun 30, 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Hey Mirthe,

Kan het zijn dat je kleintje ergens anders last van heeft? Als ik het gedrag van je kindje bij het zuigen aan fopspeen of de borst goed interpreteer, is er vooral pijn bij het zuigen. Oorpijn is een hele bekende oorzaak. Misschien even langs de huisarts of huisartsenpost om andere dingen uit te sluiten?

Sterkte!

13. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat riepen ik en mijn fam ook maar uiteindelijk bij 10 maanden en 5 dagen pas haha.

14. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Alsof ik mijn eigen verhaal las, aan het begin van jouw verhaal!! En ik kan je een beetje hoop geven: bij Julia is 'tie afgelopen vrijdag doorgekomen (gaatje in het tandvlees) en vandaag echt helemaal de bovenkant van de tand door, terwijl dinsdag de problemen begonnen. Koorts, huilen, 's avonds niet willen slapen, 's nachts wakker, slecht drinken, NIKS aan d'r mondje. Dentinox werkt hier ook erg goed, gewoon met je vinger een beetje er op smeren. Ik heb ook een keer 's avonds een zetpil gegeven. Dat is niet eens tegen de koorts, maar meer om haar lekker te laten slapen. Slapen helpt!

Het kan lang duren, kort duren, maar ik heb toch het idee dat het echt tandjes zijn en dat je best kunt verwachten dat ze binnenkort er zijn :D

Ik verwacht er hier trouwens nog 3 (dikke bobbels en nog steeds dezelfde symptomen), dus ik leef met je mee ((knuff))

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Dat geeft de burger moed. Hier ook ineens een enorm bewerkelijk kindje, veel huilen, dreinen, niet willen slapen. Komende week is ze 7 maanden en normaliter is het het een heel lief en makkelijk kindje. Nu...we worden dól van haar. Ik hoop dus ook dat het tandjes zijn én dat ze snel doorkomen. Ik wil mijn kind terug..want ze is ineens zó anders...

16. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Pffff, tandjes, breek me de bek niet open...

Mijn jongste kreeg zijn eerste tand met 7 maanden, hij is nu net 1 en heeft de afgelopen 5 maanden 7 tanden en 4 kiezen doorgekregen, met voor elke tand een drama. AFgelopen week nog 2 nachten liggen krijsen en toen waren er ineens weer 2 kiezen tegelijk door. Niks helpt, tandjesspul van Chamodent en Dentinox geprobeerd, zetpillen tegen de pijn, speen hoeft ie niet. Dus heel veel sterkte, weinig tips hier, je moet er doorheen. Het enige wat hier een beetje helpt is borstvoeding geven, dat werkt verzachtend en rustgevend. Maar goed, weet niet of je bv geeft natuurlijk.

17. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

heb je al eens een paracetamol geprobeerd voor bijvoorbeeld ´s nachts? als ze dan na enige tijd wel lekker in slaap valt is het in ieder geval wel pijn!

het zou ook maar zo een virus kunnen zijn hoor, maar tandjes kan ook heel goed, de ene keer merk ik niks aan mijn dochtertje en is er in 1 keer een tandje door en de andere keer is er een week lang geen land met haar te bezeilen, er is echt geen pijl op te trekken hier in ieder geval.

18. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Zou het niet een oorontsteking kunnen zijn, in combinatie met tanden krijgen? Sverre heeft in zijn eerste jaar 4 keer een oorontsteking gekregen, elke keer als hij tandjes kreeg... In ieder geval sterkte en als het gewoon tandjes krijgen is, hoop ik voor je dat het snel over is!

19. Chantico

Chantico Niet meer actief

#19 Chantico, Apr 5, 2010
    Last edited by a moderator: Apr 5, 2010
    Mijn ervaring van inmiddels al weer 20 maanden is dat onze meid soms opeens een hangerige, jengelige, lastige periode heeft, en dat die soms samenhangt met tanden krijgen, soms met ziek zijn, soms met een groeispurt doormaken en soms gewoon niet te verklaren is. En inderdaad: er komt altijd wel weer een nieuw tandje door, of dat ze een snotneus heeft of iets nieuws aan het leren is. Maar ja, dat is niet zo gek, want ze groeien en leren nogal veel op deze leeftijd ;)

Mijn vriend en ik 'klampen ons meestal vast' aan een bepaalde verklarende theorie (tandjes/ziek/sprongetje) en of die nou klopt of niet, dat doet er uiteindelijk vaak niet eens meer toe, want zo plotseling als de moeilijke periode begon, zo plotseling is ie vaak ook weer opgehouden. En dan zeggen we opeens tegen elkaar 'hé, ze is eigenlijk al weer een paar dagen normaal, is dat je ook opgevallen?!' :) En ja, dan is er ook wel eens opeens een nieuwe tand of kies te bewonderen :)

Dus wat het ook is: meestal is het bij ons met een paar dagen, een week of hooguit twee weken echt wel weer over. Ik besef dat je hier waarschijnlijk weinig aan hebt, maar ik haal er juist tegenwoordig wel steun uit dat ik denk 'wat het ook is, het duurt niet lang en kan opeens vanzelf weer over zijn'.

Als ze zo'n last van haar mondje heeft, kan het best een tandje zijn. En als het zo'n pijn doet, zal ie ook wel snel komen, denk ik. Hou een open mind voor andere verklaringen (medische en niet-medische), probeer vooral veel dingen uit en let goed op wat er werkt, en verder kun je helaas niet veel meer doen dan hopen dat het snel over gaat. Sterkte in ieder geval, je vertrouwde kleintje komt snel weer terug!

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier duurde het ook wel steeds 2 maanden van tandenpijn voor er weer wat doorkwam :( Heftig dus.
    Chamodent hielp hier voor geen meter en in eerste instantie hielp eigenlijk niets, behalve dan om de 8 uur een paracetamol geven. Maar achteraf had ze van veel meer dingen last (KMA en eczeem o.a.) en sinds we dat onder controle hebben, helpt tegen de tandenpijn dentinox erg goed.
    Chamodent werkt voor geen meter. Dentinox is een pijnstillend goedje en zeker in combi met paracetamol als de pijn echt opliep, gaf dat hier wel een hoop verlichting.

Share This Page