wie rond 30 en ook in of na ronde 7?? - Deel 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Jessie80, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hoi dames,

Ik ga proberen dames terug te vinden en te pb-en met een linkje naar dit topic! Het was te gezellig om het laten stoppen door deze crash.. :p

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Wat is de precieze naam van Leentje ook alweer?
    Ik heb nu pb naar Nana en Gwen gestuurd..

3. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Gevonden!!!!!!!!!

4. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Ik heb jullie gevonden!
    Jammer dat bijna alles weg is, maar we beginnen gewoon weer opnieuw!

5. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    ongie geworden leentje? balen meis......

6. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Nee nog niet, vandaag is mijn nod. Heb wel bruin bloedverlies en menstrautiepijn. En gisteren zo'n vreselijke pijn in mijn buik dat ik niet meer kon werken. Maak me eerder ongerust dan dat ik denk dat ik zwanger ben :(.

7. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    ff checken hoe banner er uit ziet.......

8. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    nog ff dit: ik sprak vandaag een seksuoloog (ivm mijn werk heb ik contact met hem, dus niet prive, maar het gesprek kwam toch op mijn kinderwens terecht en van het één kwam het ander.......) en die adviseerde toch om een gesprek met huisarts te gaan houden. Hij vindt dat ik niet te lang moet wachten met op z'n minst het bespreekbaar maken bij huisarts. Apart he? Ik heb natuurlijk gezegd dat huisarts waarschijnlijk zegt ''wacht nog maar 3 maanden'' maar seksuoloog zei dat bereidheid bij ha. ook kan zijn om toch door te verwijzen; zeker omdat ik geen 20 meer ben.......

ik ga er natuurlijk lekker gebruik van maken door bij de huisarts te zeggen dat ik met seksuoloog gesproken heb. Misschien helpt dat ook een handje......

dus tja,............ik denk dat ik gewoon nog wacht tot ronde 10; vind nu naar huisarts gaan toch wat overdreven.... Hoe denken jullie erover (voor jezelf/ voor mij)????

9. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Hey nana, je ei is dr jippie!!!!!!!!!!!!!!!! Nu nog een keertjeklussen en dan aftellen!

Zelf vind ik het wat vroeg om naar de huisarts te gaan. Ik zou een jaar als uitgangspunt nemen. Dat is ook wat er meestal aangegeven wordt. de statestieken geven aan dat van vrouwen met een normale cyclus 70% binnen een half jaar zwanger is. En 80% binnen een jaar.
    De kritische leeftijd is als je de 35 voorbij gaat. Dan neemt je vruchtbaarheid flink af. Maar je moet doen wat voor jou goed voelt!

Ben nog druk aan het ovulatietesten, maar nog geen ei op komst! Nog steeds een mega-lichte test!

10. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    ja, ik hoop dat ei er is.....beetje onzeker nog. Misschien komt ie nog, want temperatuur was vanochtend nog niet echt gestegen........nou ja, we zien het wel.........

naar huisarts gaan: ja, ik ben met je eens; ik ga ook nu nog niet naar huisarts. Misschien wel na ronde 10. Eer dat je een afspraak met gyn. hebt, ben je ook weer een maand verder.....maar ik was ook wel verrast door die seksuoloog; had verwacht dat juist zo iemand je ''afremt'''......

een mega-lichte test.....hmmmm....waar zou dat door komen??? Er schijnt standaard lf-hormoon in je bloed te zitten, dus kan ook daardoor komen??? Hoop dat het snel duidelijk word voor je!!!

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Welke testen heb je Djuuzie? Ik heb met sensitest ook standaard een licht streepje..

@Nana, ik hoop dat je ei geweest is.. voor de zekerheid vandaag nog een keertje "gewoon" klussen, of is de zin wel even op nu ;)
    Wat betreft de HA, ik zou het ter sprake brengen als je toch voor je uitstrijkje gaat.. (tenminste bij ons doet de HA dat, in sommige praktijken de assistent volgens mij). Bij ons was de HA dus zeer gewillig, maar ja, heb ook geen gewone cyclus. Ik denk wel dat ze bij vrouwen van 30 eerder de neiging hebben door te verwijzen dan bij vrouwen van 20 (en eigenlijk is dat best krom want een vrouw van 20 is nog vruchtbaarder, dus zou nog ongeruster moeten zijn als het na 8 rondes niet raak is).. Ga op je gevoel af, als het je (sex)leven teveel gaat beheersen is dat voor mij ook een reden om te gaan.. pin je niet vast op dat jaar! Leuk trouwens dat je nu een banner hebt!

@Leentje, ik hoop dat je nog een kansje maakt deze maand. Ook hier een erg rommelige buik, maar geen buikpijn zoals jij beschrijft!

12. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi jessie, dank je voor de tips/adviezen mbt huisartsbezoek. Ik krijg een uitstrijkje de bij assistente, maar ik ga toch gewoon even mijn kinderwens noemen (uitstrijkje is een makkelijk ''bruggetje'') en dan zie ik wel hoe zij daarop reageert.....ik denk wel dat ik nog even wacht tot ronde 10, hoor. Maar inderdaad, als ik er ook in psychisch opzicht meer last van krijg, is het ook goed om het zowiezo met huisarts te bespreken.

meiden, ik wens jullie een goed weekend!! Nog leuke plannen?? Ik ben trouwens even uit-geklust nu; er zullen toch vast nog wat zwemmertjes van gisteren aanwezig zijn??!!....morgen aan de schoonmaak bij vrienden die verhuizen en verder wat relaxen.......

13. nana1980

nana1980 Fanatiek lid

27 aug 2010
    1.044
    1
    0
    NULL
    NULL
    fijne vakantie Gwen! Waar gaat de reis heen?? Naar de zon hopelijk??

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Weet niet of je al weg bent, maar een fijne vakantie Gwen!

@Nana, lekker schoongemaakt vandaag?

Hier hele dag lay-outen.. pff.. niet mijn grootste hobby, zeker niet als het niet gaat zoals ik het wil ;) Maar goed, ik heb in elk geval een idee voor een kaft van mijn proefschrift in redelijk gevorderd stadium, dus het gaat goed komen..

15. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Goede morgen:)

Ik heb lekker uitgeslapen, mijn laatste vrije dag (van 7) is vandaag in gegaan. Morgen weer werken. Moet er nog ff aan wennen aan het idee......

Mijn ei is in aantocht!!!!!Gisteren ineens een goed zichtbare streep. Maar nog niet zo donker als de controle streep. Al weet ik ook niet of ie zo donker gaat worden. Gebruik nu de zwanger en kids ovulatietesten, heb hiervoor sensitest gebruikt. Maar bij sensitest had ik nooit een echte knal-positieve test. Zag ze wel donkerder worden maar nooit echt knal. Ben benieuwd wat deze doet. Heb vorige maand mijn ei niet gevonden namelijk. Maar was toen ook aan de antibiotica.

Vraag me af, gebruiken jullie ook zwangerschaps- vitamines? En welk merk? Wat is je ervaring er mee?
    Zelf heb ik maanden centrum materna gebruikt. Maar vind t m wel duur. Ben nu sinds deze maand aan de zwanger worden multivitamines van de etos.

Spannend Jessie, je bent 13dpo vandaag. Hoe voel je je?

16. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik heb al verschillende soorten zwanger-worden-potjes in huis gehad :) Begonnen met foliumzuur van Kruidvat, toen ook Centrum Materna (aanbieding), toen zwanger zijn/worden multivitamines van Kruidvat (die stinken!) samen met tarwekiemolie van Kruidvat, en nu een half doosje Etos Zwanger worden (had m'n zusje nog over).. ik weet nog niet wat ik hierna neem.. ik vind het wel prettig als ik er maar 1 per dag hoef!

Verder voel ik me alsof ik ongi ga worden, temp is gisteren iets gezakt en gisteravond ook al bruinverlies, maar dat heeft niet echt doorgezet en ook temp was vanochtend niet verder gezakt (maar wel een kort nachtje en 1 wijntje). Dus het zou theoretisch gezien nog kunnen, maar ik heb er weinig hoop meer op..

17. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Hoi meiden!

Ik kon gisteren weer niet op de website, maar nu gelukkig weer wel.

Ik ben inmiddels ongesteld geworden. Ik vind het elke maand moeilijker worden. In het begin kon ik het makkelijker accepteren, maar elke maand wordt het moeilijker. Wanneer zijn wij eens aan de beurt?? :x

@ Nana: ik denk dat de huisarts je terug naar huis stuurt als je nog geen jaar bezig bent. Hoe vervelend het ook is, want voor ons is een jaar al veel te lang. Maar als jij het gevoel hebt dat je moet gaan, dan zou ik toch gaan.

@ Djuuzie: Druk aan het klussen nu je ei in aantocht is? ;)
    Ik gebruik foliumzuur van DA. Daarnaast slik ik sinds september (maanden met de 'r' in) de gewone Davitamon compleet om mijn weerstand op te bouwen (ben nogal snel verkouden en ziekjes doordat ik in de kinderopvang werk).

Fijne vakantie, Gwen!

18. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Shit zeg Leentje, weer een ronde verder. Dikke knuffel!

Over Davitamon compleet.. hou je er rekening mee dat je als je zwanger bent bepaalde vitamines (ik geloof in elk geval vitamine A) juist niet teveel mag. Ik weet niet of het in de eerste weken veel kwaad kan, maar wellicht beter om toch over te stappen op een multivitamine speciaal voor zwanger zijn/worden?

19. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Thanks voor de knuffel :).

Ik heb gravitamon staan, daar ga ik op over als ik zwanger ben. Ik wilde die in het begin gaan slikken, maar omdat dat alleen nodig is als je zwanger bent, ben ik overgegaan op alleen foliumzuur. Vind het trouwens ook erg duur.

20. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Leentje, balen meid :(. t word ook steeds moeilijker om te accepteren dat het niet raak is. Ik had er de laatste keer ook veel moeite mee. Mijn ongi kwam ook nog eens te vroeg en dus nog helemaal niet verwacht. Helee dikke knuffel meid!

Gisteren hebben we geklust, en vanavond maar weer! Heb nu namelijk een positieve ovulatietest! En dan morgen nog maar weer een keertje. Met om de dag klussen is het niets geworden dus proberen we het rond mijn ei gewoon iedere dag!

Ga nu t bos in!

Deel Deze Pagina