Volgende sprong verhoogde kans op 2 eitjes of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tiana81, 19 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiana81

tiana81 Lid

11 jun 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden via Google dus ik leg hem hier neer. Wie weet heeft er iemand ervaring mee of verstand van.

Mijn laatste poging tot zwanger raken is mislukt. Mijn eitje is wel bevrucht geweest maar niet ingenesteld. Omdat mijn lichaam vrij heftig reageert op HCG ben ik nu 4 week overtijd maar nog niet ongesteld. Wel een beetje bruinverlies sinds een paar dagen. Maar omdat ik nu een eisprong heb gemist, alsjebegrijptwatikbedoel, zou ik dan een volgende eisprong verhoogde kans hebben dat er 2 eitjes springen?

Bij voorbaat dank :)

2. Moess

Moess Niet meer actief

Hoe weet je dat je eitje wel bevrucht is geweest maar niet ingenesteld is?

Je hebt niet echt een eisprong gemist, je cyclus is denk ik gewoon langer en je eitjes 'halen dat niet in' .
    Je kan natuurlijk meerdere rijpe eitjes hebben soms maar over het algemeen rijpt er iedere cyclus gewoon 1 eitje.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Uh nee... Waarom denk je dat?
    Je lichaam is zo gesteld dat er iedere keer maar een eitje springt. Een natuurlijke 2 eiige tweeling is erg zeldzaam...

Vraag me af hoe je op deze gedachte komt?

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vraag ik mij ook af. Ik ken namelijk geen testen die kunnen meten of je eitje bevrucht is of niet voordat de innesteling heeft plaatsgevonden? Een soort van "eitjebevruchtofniettest" welke je kunt doen vlak na je eisprong?

Of had je een positieve zwangerschapstest vlak voor NOD waarna je rond NOD alsnog ongesteld bent geworden?

Maar dan snap ik weer totaal niks van je opmerking dat je 4 weken overtijd bent?

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is hoe je weet dat je eitje bevrucht is geweest?

6. tiana81

tiana81 Lid

11 jun 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 1 dag voor NOD en op NOD positief getest. Daarna negatief. Ik zou 23 december ongesteld moeten worden maar ben het nu nog steeds niet. Ondertussen ben ik bij de huisarts en bij de verloskundige geweest. Op de inwendige echo was er een klein zwart stukje te zien, wat ws een "vruchtzakje / hadkunnenzijn" was, aldus de vk.
    Elke ronde springen er 1 of 2 (in uitzonderlijke gevallen zelfs 3) eitjes. Uiteraard komt het het meest voor dat er maar 1 eitje springt.
    Maar omdat ik eigenlijk 23dec ongesteld had moeten worden en nu nog steeds niet ben, vroeg ik mij af of de kans dat er 2 eitjes zouden springen nu groter is. Volgens mij is een eitje 3 maanden bezig voordat hij daadwerkelijk springt. Ik vraag mij af of er dan misschien een grotere kans is, doordat ik inmiddels 4 week nadat ik ongesteld had moeten worden maar nog steeds niet ben, er misschien twee eitjes springen. Dit omdat die ene al een tijdje in de wacht staat en de rest gewoon doorgaat met rijpen... Hoop dat ik zo mijn gedachtegang een beetje heb kunnen uitleggen.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een eitje is geen drie maanden bezig om te groeien en te springen. Ik weet niet waar je die info vandaan hebt? Elke cyclus wordt er een nieuwe follikel gevormd, die tot een eisprong uitgroeit. Ben je niet zwanger, dan wordt alles afgestoten en begint alles van voren af aan, onder invloed van je hormonen.

Als je geen eisprong krijgt, dan heb je als gevolg daarvan niet een extra eicel op voorraad die de volgende keer meedoet. Die reserve is er namelijk niet. Geen eisprong, betekent dat er niks gegroeid en opgebouwd is, waardoor je vervolgens ook niet ongesteld wordt. Pas na je menstruatie begint de cyclus van voren af aan (als alles naar behoren werkt).

Als je in de tweede helft van je cyclus zit en je wacht op je menstruatie, dan rijpen er ondertussen geen eicellen. Je eierstokken zijn dan leeg. Een eicel groeit alleen in de eerste helft van je cyclus (tussen je menstruatie en eisprong). Je hebt dus geen hogere kans op een dubbele eisprong, als je de cyclus ervoor geen eisprong hebt gehad.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat klopt inderdasd totaal niet.. Dan zou geen enkele vrouw een standaard cyclus van 28 dagen hebben. Maar dan zou elke vrouw een cyclus moeten hebben van langer dan 12 weken?
    :(

TS, wellicht is het raadzaam en leuk om je eventueel in te lezen over zwanger worden en de cyclus van de vrouw? Dan krijg je daar beter inzicht in.

Deel Deze Pagina