Dames ik hoop dat jullie me duidelijkheid kunnen geven. Ik ga al maanden uit van een menstruatie van 10 dagen. Elke maand begint het stipt op de dag dat ik het bereken. Op de klok gelijk zeg maar. Maar..... Nu begreep ik dat de profs zeggen dat een menstruatie pas begint bij helderrood bloed verlies en dat deze ook doorzet. Mijn menstruatie begint altijd met 4 of 5 dagen donkerbruin verlies met zwarte stolsels. Oud bloed. Pas op dag 5 helderrood met veel buikpijn en dit zet dan door de resterende dagen. Ik las dat het lichaam voorafgaande aan de menstruatie oud bloed eerst verwijderd voordat de eigenlijke menstruatie begint. En dat dat spotting zou zijn. Dit zou ook elke mand op vaste momenten kunnen zijn, zoals bij mij. Dus ik ging er vanuit dat mijn nod dus eigenlijk 5 dagen later is. Hoe suf en dan elke keer m'n eisprong missen... Maar ja het loopt allemaal in elkaar over. Dus ik ving uit van 10 dagen menstruatie.... Nu lees ik net het vokgende Spotting is minimale afscheiding, bruin of echt druppeltjes bloed, 'niets' voorstellend qua hoeveelheid en gedurende iets van een dag(je). Bloedverlies vergelijkbaar met je menstruatie over een paar dagen is dus menstruatie De hoeveelheid oud bloed bij mij is echt niet minimaal, heb echt wel maandverband nodig. Dus nu ben ik weer helemaal in de war. Begint mijn menstruatie nou gewoon bij het bruin verlies of pas na die 5 dagen? Heb wel gisteren een moment bij het naar de wc gaan van helderrood bloed verlies gehad maar ervoor en erna absoluut niet meer... Help me out please? Wie heeft hier ervaring mee of weet hier meer vanaf? Super bedankt alvast Liefs
Ik heb altijd geleerd dat de dag dat je helder rood bloedverlies hebt dat dat de eerste dag van de menstruatie is en dus de dag dat je nieuwe cyclus begint