Volgende stap na 3x IUI in natuurlijke cyclus?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door botervliegje, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Helaas... 3x is voor mijn geen scheepsrecht... :( :(
    Bah!

Ik heb volgende week weer een afspraak met de arts. Er spookt van alles door mijn hoofd over wat de volgende stap is na 3x IUI in natuurlijke cyclus. Kijkoperatie? Clomid of injecties? Mijn baarmoederslijm is 'vijandig', dat is waarschijnlijk de hoofdoorzaak, naast het feit dat het sperma niet helemaal ok is (gemiddeld 11 miljoen, 4 % rare vormen of zoiets).

Ik weet dat het bij elk ziekenhuis anders is, maar ben benieuwd naar ervaringen.

Bij mijn afspraak zit ik op cyclusdag 5. Is dat te laat met beginnen van een gestimuleerde cyclus?

Groetjes,

B.

P.S.
    Moet ik er zelf op letten denk je dat ik voor de zekerheid al op de wachtlijst voor IVF kom te staan of gaat dat vanzelf?

2. MissG

MissG Niet meer actief

Hoi botervliegje, bij ons werd na 3x iui eigen cyclus 3 x iui met hormonen voorgesteld. Dit hebben we inderdaad ook gedaan, met injecties (valt enorm mee). Helaas alle 3 mislukt, nu gaan we voor ivf maar we mochten ook weer kiezen voor nog eens 3x iui met hormonen maar ik heb daar weinig hoop in. Ik weet niet zeker of je te laat bent op dag 5, ik moest beginnen met spuiten op cyclusdag 3 maar ook dit kan verschillend zijn. Heel veel succes met alles.

3. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Bedankt voor je antwoord!

Ik hoop dat ik direct door kan gaan met IUI, zou een beetje opzien tegen een kijkoperatie.

Alleen vraag ik me af wat de meerwaarde van hormonen kan zijn terwijl ikzelf een goede cyclus heb...

Veel succes met IVF! Volgens mij heb je daarmee wel meer kans!

4. MissG

MissG Niet meer actief

Hoi, ik heb ook een regelmatig goede cyclus en hoefde geen kijkoperatie te ondergaan. Wat ik wel heb moeten doen zijn, inwendige echo's, temperatuurcurve bijhouden en bloedonderzoeken. De eerste 3 iui's zijn in mijn normale cyclus gebeurd dus zonder hormonen maar mbv ovulatietesten. De laatste 3 iui's met hormonen, maar helaas geen enkel gelukt. Ik had zelf meer hoop in iui met hormonen, je hebt dan toch een grotere kans op 2 of meerdere eitjes en door de pregnyl injectie weet je heel zeker dat de inseminatie op het juiste tijdstip plaatsvindt. Clomid krijg je volgens mij als je zelf geen regelmatige cyclus hebt. Laat je goed informeren en ik wens je heel veel succes. Ik hoop voor je dat er maar een iui nodig. Bedankt ik hoop ook dat ivf ons wens zal gaan vervullen. Succes!

5. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Miss G., wel erg balen dat het met hormonen nog niet gelukt was!
    Maar IVF is wel echt een stap verder. Ben heel benieuwd hoe dat met je zal gaan!

Vandaag is het heel snel gegaan, ik kreeg direct 'spuitles' en mocht vanavond beginnen met de hormonen. Uiteindelijk was het cyclusdag 4, de eerste spottingdag telt niet als menstruatie.
    Heb gelijk al geleerd dat het belangrijk is 'm recht in de buik te doen en niet schuin. Au! Denk dat het wel snel went. Nu maar hopen dat het succes heeft!

Ik heb een doses van 75 eenheden. De Gonal f spuit gaf twee klikjes. Ik hoop dat dat goed is, over klikjes zei de assistent niks...

Als het na 3x nog niet raak is dan krijg ik een kijkoperatie, dan nog 3 xIUI en dan pas IVF... Spannend...

6. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Oh jee.... ik heb net voor de 4e keer gespoten met Gonal F... dit keer doet het best veel pijn en nu verschijnt er een bult van ca. 5 cm. op mijn buik :(

Denk dat ik het misschien niet diep genoeg heb gedaan, dat het naaldje een beetje omhoog kwam bij het wisselen van hand...

Zou dat het zijn? Is het nu wel gelukt? Hoop dat iemand me letterlijk uit de brand haalt!

Deel Deze Pagina