ongemakkelijk gevoel door de vrouw die de echo afnam

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door amy2015, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Hallo allemaal.

Vind dit een geweldige site waar ik veel lees en leer van andere. Alleen nu wil ik vragen hoe hier mee om te gaan. Afgelopen week een echo gehad. Het wat was het spannend en mooi om de kleine te zien jumpen en bewegen en al. Echter degene die de echo afnam zei maak je buik maar bloot. Dus dat deed ik en ging liggen uit het niets trok ze mijn slip en legging stuk naar beneden waardoor ook mijn ... stuk bloot lag. Ik voelde me hier echt heel rot bij en kreeg tranen in me ogen. Mijn vriend dacht dat ik emotie had vanwege de baby. Nu is mijn vraag moet ik hier iets mee. Ik heb komende week al wel een afspraak bij de vk waar ik dit wil aankaarten. Alleen de echo is gemaakt in t ziekenhuis.iemand hier misschien ervaring mee?

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    In het ziekenhuis zijn ze daarin gewoon botter... Ze had het even kunnen zeggen tegen je, maar bij een volgende echo zal je broek weer iets lager moeten. Maar zo laag dat je hele vagina te zien is niet, misschien de bovenkant waar je schaamhaar komt (als je dat niet weg haalt 😉)

Je kunt het even aan geven bij je vk dat je het daar moeilijk mee had. Maar ze kan er verder weinig mee, even noteren bij haarzelf misschien als zei een echo doen. In het ziekenhuis kan je een klacht indienen, je kunt dan brengen dat de uitleg wat beter zou mogen en mensen daar op voorbereid worden.

Succes ermee.

3. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Tja, het is redelijk normaal op jou termijn dat je broek ook een stukje lager moet, omdat je bm nu eenmaal nog heel laag zit, achter je schaambot zeg maar. Maar ik vind wel dat ze dat best even had kunnen zeggen of vragen, deden ze bij mij wel altijd, 'wil je je broek iets lager doen'?

Misschien dat het in het zkh meer routine is dan bij de vk of een echocentrum? En ze daarom wat minder meedenkend zijn zeg maar...

Vraag me wel af waarom je van (in mijn ogen) zoiets kleins zo overstuur raakt? Schrok je er zo erg van, of heb jein het verleden iets rots meegemaakt?

Zou het in ieder geval wel tegen je vk zeggen, dan kunnen die er in de toekomst ook rekening mee houden dat ze alles even benoemen wat ze bij je gaan doen. Ook als ze verderop in je zwangerschap je buik opmeten, doen ze dat vanaf je schaambot, en dan moet je broek ook heel laag zeg maar.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Het is wel normaal dat op die termijn je broek en onderbroek wat omlaag moeten, aangezien je baarmoeder nog heel laag zit nu. Ik ben alleen gewend dat ze dat of vragen of ik het zelf wat omlaag wil doen of dat ze het zeggen voordat ze het doen. Het is dus vreemd dat ze niet waarschuwde, maar niet vreemd dat ze het deed. Als ze eerst had gewaarschuwd en uitgelegd had waarom, had je je denk ik niet zo ongemakkelijk gevoeld.
    Als je de combinatietest laat doen, zal je broek ook wat omlaag moeten (maar normaal waarschuwen ze dus), bij latere echos niet meer.

5. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ben het hier mee eens, het is routine maar had wel netjes geweest als ze t gezegd hadden dat ze je broek naar benende deden

6. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Ja ik had me voorbereid dat het al lager zou gaan maar zo laag niet verwacht. En ja heb misbruik meegemaakt wat ook in me dossier staat. Maar thanx in ieder geval voor jullie reactie. Ik dacht dat t normaal ook wel gevraagd word.

7. haailena

haailena Actief lid

24 okt 2014
    458
    5
    18
    Bij mij in het zkh vroegen ze gewoon of ik mijn broek nog iets lager wilde doen. Ze kunnen het ander nog niet zien. Je baarmoeder zit idd nog heel laag. De laatste keer deed die vrouw het zelf maar ze zei eerst: Ik doe je broek iets lager anders kan ik het niet zien. Ik heb er zelf totaal geen priblemen mee.. Ja je moet ff over die drempel maar straks aan het einde van je zwangerschap moeten ze nog veel verder zjnn om te kijken of je al ontsluiting hebt oid.
    Heb je moeite met de manier waarop het gegaan is? Of vind je het zo en zo lastig dat ze zo laag aan je lichaam moeten zitten?
    Als het dit laatste is dan zal ik het zeker bij je vk aangeven dan weet zij ervan en als je dan om wat voor rede dan ook naar het zkh moet dan kan het doorgegeven worden dat je er moeite mee hebt.

8. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Vond het gewoon moeilijk dat het ineens gebeurde. En dat ze niets zei. Het aanraken opzichzelf heb ik niet echt moeite mee.

9. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Het is inderdaad heel normaal omdat je baarmoeder net boven je schaambot uit komt.
    Maar gezien je verleden had ze dit best mogen zeggen om je voor te bereiden.

Dit mag je trouwens zeker aankaarten de volgende keer!
    Desnoods doe je even een telefoontje.

Deel Deze Pagina