Gonal-F bij ziekenhuis apotheek

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Marliesje83, Apr 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even een ego bericht, maar moet echt even van me af zeuren.

Kom ik net met mn receptje (lees: waslijst) bij mn apotheek. Voor ik mn receptje inlever vraag ik altijd of ze in de computer willen kijken of alles leverbaar is enzo, omdat er in het verleden nogal wat leverproblemen waren met de gonal-F en ik het nog maar op het nippertje op tijd binnen kreeg.
    Blijkt dat ze me geen gonal-F meer mogen leveren, ivm de nieuwe wetgeving. Die moet bij de ziekenhuis apotheek vandaan komen.

Kon het niet opbrengen om daar naartoe te gaan. Ze laten je daar gerust 2 uur wachten voor weet ik veel 5 euro parkeerkosten per uur als het niet meer is.

Alsof het allemaal nog niet vervelend genoeg is. De ene keer leveren ze alleen naalden maar geen spuit, de andere keer een spuit maar geen naalden, dan vergeten ze weer een paar dozen utrogestan, en nu wordt het feest compleet gemaakt door alles over 2 apotheken te verdelen. Ik word hier onderhand zo stront chagerijnig van!!! :x:x Het is al zwaar KL*TE als je zoveel moeite moet doen om zwanger te worden, de onzekerheid of het uberhaupt ooit gaat lukken, en nu maken ze er ook nog een complete medicijn-puzzel-route bij. Beetje meedenken zou erg fijn zijn!! En ik zie zeker niet in hoe dit geld moet gaan besparen, tenzij ze de parkeerkosten erin betrekken... Of ik nou 2 pennen gonal-F van de ene of van de andere apotheek krijg, wat maakt het uit!!

2. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,050
    454
    83
    Female
    Wat een gehannes inderdaad. Mijn ziekenhuis bestelde het altijd bij een of andere bezorgdienst. Die belde mij dan en dan kwamen ze het gewoon aan huis brengen. Ideaal! Alles compleet: deca, gonal, ovitrelle en zelfs de naproxen voor de punctie.

3. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    dat klinkt ideaal! :)

4. Miran78

Miran78 Actief lid

Apr 4, 2011
    181
    0
    0
    NULL
    Eerbeek
    Oh dat is hier ook zo :(
    Toen ik de 1e x IUI had moest ik pregnyl spuiten.
    Ik de boel opgehaald, ok stom zelf niet alles gecontroleerd) vol spanning zat ik klaar om te spuiten, open ik de verpakking en gewoon geen opzuignaald!! Ik volledig in paniek, met spoed naar huisartsenpost gereden en daar alsnog ter plekke gespoten.
    Vanaf dat moment controleer ik alles bij de appotheek. Trek gewoon de verpakkingen open.
    Zelfs als er op het recept staat welke naalden erbij moeten presteren ze het om deze te vergeten.
    Laatste keer zei de medewerker, dit is het...
    Ik zei nou dat dacht ik niet, weet je wel wat het is?
    En hoe denk je dat ik dat ga toedienen dan? Opdrinken ofzo?
    Ik ben ook zo klaar met de apotheek hier.
    Oh en dan nog bij de utrogestan, kreeg de 2e keer een inbrengstaaf er bij ( noem het maar ff zo). Dus ik zeg, goh is dat nieuw?, wat handig!, nee hoor mevrouw dat hebben we al heel lang, oh waarom heb ik dat er de 1e keer niet bijgekregen dan?
    Nou dat ligt aan wie het klaar maakt. pfff hoezo geen vaste procedures.
    Zelfs als je medicijnen besteld volgens recept, presteren ze het om en vervanger te geven die goedkoper is.
    Zo moest ik de pil hebben om te starten, kreeg ik een andere. Heb het zo teruggegeven en gezegd dat ik medicijnen volgens recept had, en dat het er nota bene bij stond.
    Oh en dan nog de laatste dan snap je onze apotheek helemaal niet meer.
    Ik ging de laatste keer de vrachtlijst halen, ff snel tussendoor dus zonder portomenonee. Krijg ik factuur voor de naalden die bij de pregnyl horen.???? Ik zei, wat is dit dan? dit heb ik nog niet eerder gehad. Ze wilde de factuur van 0.80 wel even opsturen.
    Ja daag daar betaal ik zorgpremie voor. Gelukkig was een andere medewerker zo slim om op te merken dat dit bij de pregnyl hoorde en het naar de zorgverzekeraar moest.
    Kortom 1 tip. Check alles wat ze voor je klaar maken.
    Je hebt al stress en spanning genoeg.
    Zie dat jullie ook in juni weer opgaan voor ISCI.
    Hier als de planning goed gaat half juni punctie.
    Sterkte de komende tijd!!

5. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha, Opdrinken ofzo... :D
    Het is toch best erg, die mensen moeten dat soort dingen toch gewoon weten? Maar ben ook wel blij dat ik niet de enige ben die steeds dit soort dingen meemaakt.

Wij ook half juni de punctie, zijn we tegelijk :)
    Jullie ook sterkte voor de komende icsi, zie in je handtekening dat jij ook al een lange weg hebt afgelegd...

6. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    meen je dit sirieus domme ik ik heb ze dus wel betaald ook niet bij de medicijnen gekregen ben er later voor terug gemoeten.

7. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    Maar die dingen ken ik wel ik had vorig jaar een menstruatie en ik bloede verglijkbaar als na de bevalling dus niet goed.
    mooi naar de dokter post geweest die nam contact op met de gyn in een ander ziekenhuis toen kreeg ik primolut kuur alleen geen standaart dosis.
    Deze hadden ze niet in de ziekenhuis apotheek.
    Fijn kom de volgende dag bij de apotheek geeft dat recept af zegt ze gewoon dood vrolijk in mijn gezicht ja dit mag ik niet zo geven hiervoor moet ik de baas bellen.
    Ikke wachten en wachten komt ze terug ik mag jou deze dosis niet geven die is te hoog dus ik geef jou de helft.
    Ik kijk die vrouw aan ik zeg luister hier is speciaal een ander ziekenhuis voor gebelt uitgeschreven door de gyn.
    Ooh dan is het iets anders dan moet ik eerst mijn baas weer bellen.
    Ja mevrouw dat had u eerder moeten zeggen want nu mag u het wel hebben.
    Ik zeg tegen der luister niet voor het een of ander maar als ik een recept krijg ga ik daarvan uit dat diegene daar voor geleerd heeft ik zeg en ik hoef zeker niet jou toch geen tekst en uitleg te geven.
    En je weet nog niet eens waarvoor ik het krijg.

8. Miran78

Miran78 Actief lid

Apr 4, 2011
    181
    0
    0
    NULL
    Eerbeek
    @marlies, nou jij hebt anders ook al wat pogingen achter de rug toch.
    @ Toetie, ja zeker die spuiten horen bij de pregnyl en mogen ze geen factuur voor geven.
    En weet ik zeker van vriendin van mij werkt in de apotheek in Gouda. Die vraagt zich ook al af wat voor medewerkers hier staan hihi.

Ik heb van te voren nu maar even navraag gedaan hoe het zit bij de 4e poging als ik medicijnen kom ophalen. Ik dacht ja voor het zelfde geld krijg ik een dikke rekening en moet ik ter plekke betalen waar ik dan net even niet aan gedacht heb.
    Nou bleek dus inderdaad zo te zijn.
    Hoppa puregon 300 eh per dag x 14 dgn is kassa!!!
    En owee als er iets niet klopt!!!!

9. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    hoort dat dan ook bij de menopur want ik spuit maar een dag pregnyl en de rest die menopur.
    hier jammer genoeg niet alleen de apotheek die zo vaag doet maar de huisarts ook ooh wat zijn we toch een zorg staat.

10. Miran78

Miran78 Actief lid

Apr 4, 2011
    181
    0
    0
    NULL
    Eerbeek
    Alle medicatie die je niet oraal, anaal, vaginaal kan inbrengen maar dmv spuiten horen bij het recept!
    Vraag anders je gyn dit nadrukkelijk op het recept te vermelden.
    Dan krijg je ze op recept namelijk.

11. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

Jul 20, 2011
    1,712
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Miran, zo aan de kassa betalen, jeetje, zullen de andere mensen die zitten te wachten ook wel denken, 1200 euro ofzo. Ik schrok me rot toen ik de prijs voor het eerst op het etiket zag staan. En ben meteen met hamsteren begonnen, heb nu nog een extra gonal-f pen liggen, ongeopend. Die ga ik nu gebruiken en vervang ik dan dus door een nieuwe. Dan heb ik bij poging 4 (hopen dat die er niet komt) alvast 1 pen, scheelt toch weer 400 euro ofzo!

12. Jasmijn1203

Jasmijn1203 Actief lid

Mar 27, 2013
    118
    0
    0
    Wat erg voor je dat het allemaal zo moet gaan.
    Bij de kliniek het Geertgen ligt altijf alles klaar, heb je een extra prikpen nodig, dan krijg je deze gewoon mee, nog nooit problemen mee gehad. Ik merk toch altijd weer, dat ziekenhuizen veel moeilijker doen.

Share This Page