Misschien een hele domme vraag, Ik ben nu 4 weken + 2 dagen zwanger. Wanneer is het tijd om te bellen? Ik zelf dacht, als ik 9 weken ben trek ik wel een keer aan de bel, maar ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat normaal gesproken? Liefs xx
je kan inprincipe nu al bellen hoor... Intake krijg je vaak met 8 weken en echo vaak met 9-12 weken. Gefeliciteerd en geniet er van!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zodra ik mijn positieve test had heb ik gelijk gebeld. Vaak vinden ze dat fijn omdat ze dan ruim van tevoren de tijd hebben om je in het spreekuur in te plannen. Dus ik zou gewoon bellen!
Ik heb direct gebeld. Ze vragen naar je laatste menstruatie, aan de hand daarvan berekenen ze hoe ver je bent, en dan maken ze een afspraak meestal is een 1e echo gemaakt tussen de 7 en 9 weken. Dan krijg je je termijnecho om vast te stellen hoe ver je precies bent met 12 weken. Dan krijg je ook je uitgerekende datum te horen.
Ik zou met een week of 5/6 bellen. Intake is vaak rond 8 weken. Soms krijg je dan al even een echo, maar dat doen niet alle verloskundigen. Rond 12 weken krijg je sowieso de termijnecho.