wanneer indalen bij de 2e??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimtijn, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimtijn

kimtijn Actief lid

16 dec 2006
    310
    0
    0
    Brabant
    Ik heb het gevoel dat ons mannetje nu al aan het indalen is terwijl ik pas in de 29e week zit.
    Weet iemand of dit al kan of nog te vroeg is??
    Ik weet wel dat het bij een 2e zwangerschap anders is dan bij de eerste maar ik weet niet meer precies wat goed of fout is.
    Hoop dat iemand mij kan helpen.

2. mama86mama

mama86mama Actief lid

12 dec 2009
    153
    0
    0
    Hoi Hoi!
    Toevallig vroeg ik me hetzelfde af, ik ben nu even ver als jij en ik had vanmorgen beetje zeurgevoel in me liezen en benen, en toen ik wakker werd leek me buik ineens een stuk lager te zitten.....Is hij misschien ingedaald?

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik heb hetzelfde gevoel. Veel steken onderin. De laatste keer bij de vk lag ie al vrij laag, maar nog niet ingedaald. Ik zal dinsdag wel horen of het inderdaad het geval is.

4. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Mijn 2e is nu al ingedaald, met 32 weken.
    M'n eerste was ook al ingedaald met 29/30 weken.
    Zou kunnen hoor..

5. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik heb vandeweek ook van de fijne steken onderin gehad, dus ik ben ook wel een beetje benieuwd
    morgen heb ik weer controle dus ga t s even vragen
    gelukkig voelde ik de baby onderin hikken, dus hopelijk ligt ie dan wel goed

6. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Met de eerste rond de 34 ste week, nu is de kleine nog niet ingedaald.
    Kon vanmorgen niet worden gestript omdat wurm nog niet met zn koppie vast zat.

7. Robinabel

Robinabel Lid

12 okt 2009
    81
    0
    0
    Denemarken Holbaek
    Hey,

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, de 1ste was geloof ik bij 36 ingedaald en lag vast , maar tijdens mijn bevalling lag haar hoofdje weer los:( 39,6 wk.
    Voel nu ook al enige tijd steken onderin,het breinaalden gevoel:D ( sommige dagen wel andere dagen niks), en had gister wat pijn net boven/bij schaambotje, nu ook , als ik opsta en ga lopen. Voel de hik vaak onder maar soms ook boven. Heb echt geen idee, ik wil ook graag weten wat er nu precies gebeurd haha maar aan de andere kant zegt het allemaal niks en kan een kleine soms al weken ingedaald liggen.

ben benieuwd naar ervaringen..

Liefs Sandra

8. Alita

Alita Niet meer actief

hier ligt mijn meisje al ingedaald en dochter lag dat ook pas op het einde ergens?
    Ik voel echt met lopen een bal die er zit en het is erg pijnlijk!!
    Vooral als ze opeens beweegt wat ze erg vaak doet!!

9. kimtijn

kimtijn Actief lid

16 dec 2006
    310
    0
    0
    Brabant
    Moest vandaag op controle bij de gynaecoloog en heb het meteen gevraagd en inderdaad hij was al verder ingedaald dan bij een gemiddelde zwangerschap maar dat wil nog niets zeggen, het geeft alleen een lastiger gevoel omdat de buik al lager hangt en het lijkt alsof je met je benen uit elkaar moet gaan lopen;)
    Maar het hoeft geen teken van een eerdere bevalling aan te geven.

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier juist verre van ingedaald... ;) dus nog lekker porren in de ribben en maagzuur-feest! Volgens mijn gyn is het bij een 2de gebruikelijk dat de beeb pas laat indaald, soms zelfs pas bij de geboorte...
    Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, want mn eerste werd al geboren met 31weken en 5 dagen. Ik geloof dat ie toen al wel een beetje was ingedaald...

11. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Kleine kan natuurlijk best al ingedaald zijn, allen kan het volgens mij nog wel "terugschieten" aangezien beeb nu de ruimte nog heeft....

Mijn tweede daalde pas in, ten tijde van de bevalling.

12. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    mijn moeder voelde mn zusje zakken tijdens de bevalling..

13. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    vandaag op controle geweest en de kleine lag idd al met het hoofdje in het bekken :)

14. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    ik ben nu 37 wkn, en de kleine is wel wat naar beneden maar nog steeds niet volledig ingedaald. Ik moet dan ook meteen gaan liggen en bellen als nu mijn vliezen breken.
    Mn 1e lag allang ingedaald en is met 38 weken geboren.
    De verloskundige vertelde mij dat een 2e vaak pas later indaald omdat de buik al opgerekt is en er meer ruimte is.

15. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ silaah: waarom moet je dan meteen gaan liggen? Hier ukkie ook nog niet (volledig) ingedaald.

Deel Deze Pagina