Dochtertje van 1.5 jaar, wil/moet nog steeds 's nachts eten.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Samco, 5 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samco

Samco Lid

17 aug 2009
    53
    0
    6
    Beste deskundige,

Ik heb een vraagje.
    Mijn dochtertje van 1,5 jaar wordt nog steeds vaak (5 van de 7 nachten) wakker van de honger.
    Ze is nooit een grote eetster geweest. (klein geboren: 2440 gram), maar eet goed voor haar doen.
    · ‘s ochtends pap (250ml + pap)
    · rond 9.00 een tussendoortje,
    · 11 uur een boterham (of een hele krentenbol)
    · ‘s middags een tussendoortje en ook fruit (vaak 2 stuks).
    · avondeten (groente, aardappels o.i.d. en vlees),
    · toetje
    · en rond 22/23.00 uur nog een papfles (250ml. + pap)
    · drinken doet ze goed, de hele dag door! Maar ze eet niet alle maaltijden helelmaal op.

Als we haar niets zouden geven ‘s nachts, dan zou ze helemaal overstuur raken. Haar papfles gaat ook ‘s nachts op. Is dit niet vreemd? Ze is nog steeds heel slank. (Volgens consultatiebureau is ze helemaal prima. )
    Wat vinden jullie hiervan? En kan ik iets doen om haar ononderbroken nachten te geven.
    Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes,
    Samco

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Samco,

Als ik hier zo naar kijk, is er niet echt een reden dat ze 's nachts wakker wordt. Je kan proberen om ochtend en middag brood te geven. In plaats van 's ochtends pap kiezen voor een boterham met melk erbij. 's Middags 1-2 boterhammen. Verder de tussendoortjes/ fruit zo houden. Als ze 's avonds gegeten heeft en eventueel nog een beetje melk krijgt voor het slapen moet ze het er de hele nacht op kunnen doen. Misschien is het een gewoonte geworden om 's nachts wakker te worden? Helpt het als je haar bijvoorbeeld alleen maar een slokje water geeft? Dan weet ze dat ze overdag moet eten en dat er 's nachts niet meer gegeten/gedronken wordt. Dat is ook niet goed voor haar tandjes. Succes!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina