Nieuwe zwangerschap afbreken door curretage?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Loetjoe, Jan 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loetjoe

Loetjoe Actief lid

Aug 30, 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    Ik heb a.s. dinsdag een echo bij de gyn om te kijken of mijn baarmoeder schoon is na mijn mk. Kan het ook zijn dat mijn baarmoeder nog niet helemaal schoon is, maar dat er al wel weer een bevrucht eitje onderweg is? Ik ben bang dat als ik straks gecuretteerd moet worden dat er eventueel per ongeluk een zeer prille zwangerschap wordt afgebroken. Heb namelijk afgelopen maand wel gesext rond de eisprong... Vanaf wanneer kunnen ze op een echo zien dat je zwanger bent? En kunnen ze een onvolledige mk verwarren met een nieuwe zwangerschap? Iemand ervaring?

2. Carlijn81

Carlijn81 Lid

May 29, 2010
    81
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb er geen ervaring mee, bij mijn controle zagen ze wel een eiblaasje dat op springen stond, dus ook snel naar huis :). Maar ik werd heel heftig ongesteld daarna, dus mijn lichaam was er nog niet klaar voor.
    Ik denk dat je je verhaal gewoon aan de gyn moet vertellen, stel dat je nog een curretage nodig hebt (is er reden voor?), dan kun je er altijd voor kiezen om dit iets later te plannen en van tevoren nog een keer te kijken met een echo. Snap je wat ik bedoel?

Heel veel sterkte, ik hoop dat het snel goed mag gaan voor je!! X

3. Loetjoe

Loetjoe Actief lid

Aug 30, 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    Bedankt voor de tip!

4. xxjeanyxx

xxjeanyxx Lid

Jan 24, 2011
    46
    0
    0
    NULL
    sliedrecht
    hoi hoi,

na mijn miskraam heb ik ook een echo gehad om te kijken of alles weg was.. deze was al een paar dagen na mijn miskraam.. meestal als je een miskraam hebt gehad is alles weg, zo niet dan zal je lichaam het zelf weg maken. mocht er curitage nodig zijn dan zal het niet het geval zijn dat je al zwanger bent.. volgens mij kan dat niet eens.. omdat je lichaam er nog niet klaar voor is..

Share This Page