De kleine ligt tegen baarmoedermond aan! En nu?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Stampertje23, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stampertje23

Stampertje23 Fanatiek lid

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Lieve allemaal,

Bij de 20wk echo bleek dat onze kleine heel laag ligt...tegen de baarmoedermond aan.... de placenta ligt vooral aan de voorkant....
    Nu moet ik met 30wk nog een extra echo laten maken om te kijken of de kleine wat meer omhoog is gegaan...!!! Want de vk zei dat ik anders kans had op bloedverlies tijdens weeën....
    Ze ging er wel vanuit dat de kleine nog omhoog gaat!

Maar ik vroeg me eigenlijk af...wat dit nu allemaal inhoudt, je hoort het op dat moment allemaal wel aan maar dringt niet echt door...
    Wie heeft dit ook gehad???En toen?

Liefs

2. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Niemand die hier ervaring mee heeft?!!

3. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    De kleine moet toch juist heel laag liggen?! :( Indalen heet dat.
    Bedoel je niet dat je een laagliggende placenta hebt? Dan krijg je meestal met 30 weken nog een echo namelijk en zou je idd bloedverlies kunnen krijgen.

4. Carlijn81

Carlijn81 Lid

29 mei 2010
    81
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Je placenta ligt volgens mij voor de uitgang. Heb ik tot 20 weken ook gehad maar mij werd uitgelegd dat in 95% van de gevallen de placenta mee 'naar boven' groeit naar mate je baarmoeder groter wordt. En die groeit nog een hele tijd door.
    Mocht het bij 30 wk nog zo liggen, dan zal de kans groot zijn dat je kindje met een keizersnede gehaald wordt. Maar daar zou ik me nu echt niet druk om maken, heeft toch geen zin. Mocht je bloedverlies hebben, dan moet je meteen bellen.
    Ik hoop dat het met 30 wk netjes omhoog gegroeid is! Mijn placenta lag met 20 wk al iets voorbij de uitgang, ik ben ook wel benieuwd.
    X

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik denk dat je een laagliggende placenta hebt. Hier ook beide zwangerschappen gehad,maar allemaal goed gekomen.

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Het zal je placenta wel zijn. Ik heb dat ook gehad en na 4 weken was het naar boven getrokken. Mocht het nog na 30 weken laag liggen dan heb je kans op bloedingen ed. Dan moet je sowieso meteen de vk bellen.

Bij de meesten trekt de placenta netjes omhoog..

7. Stampertje23

2 mei 2010
    3.831
    17
    38
    Vrouw
    Bedankt meiden voor jullie reacties... ik denk dat we het dan verkeerd begrepen hebben... de vk zei idd wel dat het meestal wel weer omhoog ging...maar wij begrepen dat het om de kleine ging....
    21 feb weer naar vk voor controle...zal het dan nog even navragen.... !!!

Maar we zien wel hoe het gaaat, hoop op een natuurlijke bevalling..dus dat de placenta dan weer omhoog gaat...maar dat heb ik toch niet zelf in de hand :D>..

Liefs

Deel Deze Pagina