kun je depi gevoelens krijgen van ongezond eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie2, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

hallo allemaal,

het onderwerp zegt het al: kan ik depri gevoelens krijgen van ongezond eten? ik heb dat ik in vlagen mij erg ongelukkig kan voelen. nou had i kdat gisteren ook na een lekkere bord patat...en toen dacht ik: zou het van het eten komen? mijn man snoept altijd graag en dus doe ik ook wel regelmatig mee...

nou ik ben dus benieuwd naar jullie mening.
    en dan volgt de tweede vraag...
    als het wel zo zou zijn..zou ik dus per direct voor mij alleen maar gezond eten moeten pakken, maar hoe gek het ook klinkt, is dat niet slecht voor mijn zwangerschap, want hoorde dat er tijdens het afvallen(wat dan ongetwijfeld gaat gebeuren, niet doelgericht natuurlijk) er slecht stoffen vrij kunnen komen voor de baby...

nou dit was het hoor! ben benieuwd naar de reacties

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik weet wel dat je van teveel suiker je erg slecht kunt voelen. dus wellicht ook depri.

maar waarom zou gezond eten gevaarlijk zijn voor de baby? dat vind ik erg krom de baby is er juist bij gebaat als jij gezond eet.

dat er afvalstoffen vrij komen als je gaat afvallen is onder extreme omstandigheden als je echt op een strak dieet gaat tijdens je zwangerschap omdat je persé geen zwangerschapskilo's wilt.. dat kun je beter niet doen. als je denkt ik eet maar door met vettigheid en zoetigheid want ik wil niet afvallen dat is slecht voor de baby denk je verkeerd volgens mij.

maar wat fastfood, wat suiker, en wat chips vervangen door rauwkost of andere dingen die meer aansluiten bij een gezonde voedingswijze daar krijgt je baby niks van hoor. als je verder gewoon normaal door eet met je 4/5 maaltijden (kleinere) per dag en je brood enzo. 4/5 maaltijden zijn beter als 3 als je zwanger bent en je maag steeds verder in de verdrukking komt te zitten.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb ooit eens gelezen dat je je heel moe kunt voelen van teveel suiker. En op zich is dat ook wel logisch, door de suiker krijg je pieken in je bloedsuiker wat voor je lichaam hard werken is om dat in evenwicht te houden. Dus dan is het logisch dat je je daarna moe voelt. Misschien dat je je daar dan ook wat depri van kunt voelen? Omdat je moe bent, bedoel ik dan?

4. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Het kan ook je onderbewuste zijn, dat je je automatisch schuldig voelt na ongezond eten. Zoals dus met die bord patat, daarna voelde je je depri. Dat is niet ongewoon voor mensen die niet lekker in hun lichaam zitten.

Probeer niet extreem veel te snoepen tijdens de zwangerschap, al die extra kilo's dankzij het snoepen kunnen heel moeilijk kwijt te raken zijn na de bevalling.

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Jaaaa ongezond eten heeft zeker effect op hoe je je voelt. Een negatief effect wel te verstaan. In welke mate verschilt per persoon, maar het is wel degelijk zo.

6. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties.
    ik ben geen gigantische snoeper ofzo hoor, maar vind het wel lekker natuurlijk. en eet ook zeker wat lekkers te zijne tijd.
    ik voel me absoluut niet schuldig als ik wat gegeten heb hoor, maar merkte gisteren dus na een half uur dat ik me rot begon te voelen. nou maar eens in de gaten gaan houden dan...

dat van suiker wist ik trouwens ook nog niet..

7. Bri

Bri Niet meer actief

Te veel suiker en te veel vetten (vooral in grote hoeveelheden ineens) kunnen slechte gevolgen hebben voor hoe je je voelt. Dit veroorzaakt grote schommelingen in je bloedsuiker en daar kun je je heel akelig van gaan voelen (weinig energie, lusteloos, depri).

Ook is gebleken dat grote hoeveelheden vet eten slecht zijn voor de placenta.
    Je een enkele keer helemaal te buiten gaan aan friet, chips of saucijzenbroodjes kan geen kwaad, en deze dingen vaker maar met mate eten ook niet, maar overdrijf het niet.

Gezonder eten is hoe dan ook beter voor je kind (en voor jezelf!), alleen echt diëten moet je nu niet doen.

8. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    van vet eten en suiker krijg je een energiepiek en heel kort daarna krijg je dieptepunt in die energie. dan kun je je echt rot voelen. dat had ik ook toen ik heel veel snoepte en ongezond at

Deel Deze Pagina