Vraagje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maaike80, 28 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaike80

maaike80 Niet meer actief

Kun je bij geen eigroei toch cystes ontwikkelen? misschien stel ik nu een hele domme vraag.

2. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja hoor! zie hier het levende bewijs. Ik heb wel veel eitjes (pco) maar nog geen eigroei gehad. Door toedienen van hormonen (clomid) om de eitjes te laten rijpen/groeien heb ik inmiddels wel een behoorlijke cyste van 5cm.

3. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    en ik vind het geen domme vraag hoor!

4. maaike80

Bedankt voor je reactie, ik heb ook pco en dus idd veel eitjes. Clomid sloeg niet meer aan en toen ben ik over gegaan op spuiten. De laatste cyclus is afgebroken omdat er geen eigroei was. Dit is inmiddels 30 dagen geleden en ik heb nog steeds geen menstruatie gehad. Ik heb vandaag de laatste tablet van de tweede opwek kuur maar de ongi blijft uit. Dan ga je googlen en lees je dat dat kan komen door cystes, vandaar mijn vraag. Als er morgen nog niks is neem ik contact op met de kliniek voor een echo, vind het zo raar dat de ongi uit blijft. Heb jij hier ervaring mee? Ik ken het wel dat het uitblijft ivm de pco, maar met opwekkers ken ik het niet.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je PCOS hebt, heb je sowieso altijd heel veel cystes in je eierstokken. Deze hebben invloed op je hormonen en kunnen de boel dus goed in de war schoppen. Maar je kunt inderdaad ook cystes ontwikkelen als er geen eigroei is geweest.

Hopelijk word je snel ongesteld, zodat je weer verder kunt. Heel veel succes, hopelijk slaat het de volgende keer allemaal wel aan!

6. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb gelukkig geen ervaring met het uitblijven van menstruatie. Vaak duurt het bij mij na het opwekken na het laatste tabeltje wel een week voordat de menstruatie start. Ik hheb ook al eens verhalen gelezen bij dames waar het wel 2 weken duurde voordat de menstruatie inzette. Zo zie je maar weer iedereen is anders.

Hopelijk komt je menstruatie snel zodat je weer verder kan! succes!

7. maaike80

He meiden thanks voor jullie lieve reacties. As dinsdag een echo bij de gyn ipv fertilitietsarts. Hij hweft er als het goed is meer verstand van. Zal ik dinsdag nog even laten weten hoe het ging?

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Laat maar even weten hoe het afgelopen is. Ik ben erg benieuwd.

Ik heb PCOS, maar de Primolut-kuur sloeg altijd wel goed aan. Ik werd meestal na een dag of vijf na het stoppen ongesteld. Heb je al Primolut geprobeerd of alleen Provera gehad? Ik heb wel eens gehoord dat niet iedereen goed op Provera reageert, dus dan zou je Primolut nog kunnen proberen. En een zwangerschapstest heb je voor de zekerheid ook gedaan?

Succes!

9. maaike80

hoi Jippie, ik heb eerst dupashton gebruikt en nu idd primolut. De vorige keer werd ik 3 dagen na de primolut ongi. De verpleegkundige vertelde dat het best zou kunnen dat mijn baarmoederslijmvlies weer dun zou zijn en ik dan zonder ongi alsnog zou kunnen beginnen. Ik wist niet dat het slijmvlies vanzelf weer dun kon worden, wist jij dat? Ik wacht dinsdag af. Ben wel benieuwd want met de laatste echo zei de arts je krijgt een pittige ongi, je slijmvlies is heel erg dik.

Wel heel fijn dat jullie meedenken, thanks.

Mag ik vragen hoe het verder met jou gaat, ik las dat je ook pco hebt?

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens mij kan baarmoederslijmvlies niet uit zichzelf dun worden zonder afgestoten te worden. Als het qua dikte opgebouwd is, moet dat worden afgestoten tijdens een menstruatie. Of het blijft dik wanneer je zwanger bent. Ik heb nog nooit gehoord dat je door de Primolut weer een dun baarmoederslijmvlies krijgt zonder afstotingsverschijnselen en dan als het ware weer aan het begin van een cyclus zit.

Het kan wel voorkomen dat er na Primolut geen of amper een menstruatie optreedt als het baarmoederslijmvlies niet opgebouwd is. Want als er niks opgebouwd is, dus als het heel dun gebleven is, valt er ook vrij weinig af te stoten. Ik was dan bijvoorbeeld maar een dag ongesteld en ik had wat bruinverlies, meer stelde het niet voor. Maar bij jou is dus al op de echo gezien dat je een dik baarmoederslijmvlies had. En je had geen follikels? Want meestal groeit je baarmoederslijmvlies tegelijk en door de eigroei. Als je geen eigroei hebt, blijft je baarmoederslijmvlies over het algemeen ook dun. Weet je zeker dat je niet zwanger kunt zijn?

Ik heb inderdaad PCOS. Maar bij ons speelde ook een slechtere zaadkwaliteit mee en een bevruchtingsprobleem. Dus na vele behandelingen bleek dat we alleen met behulp van IVF-ICSI zwanger kunnen worden. Gelukkig was de eerste ICSI meteen raak en resulteerde dat in een prachtige dochter, die inmiddels alweer vier jaar is.Toen zij 10 maanden was, zijn we voor een tweede kindje begonnen. Weer meteen zwanger na de eerste ICSI, maar helaas is dat met 11 weken in een missed abortion geeindigd. Daarna nog een cryo-terugplaatsing en een ICSI gehad, helaas zonder blijvend resultaat.

Daarna hebben we het zwanger worden moeten stoppen vanwege medische redenen. We hebben op zich nog wel een wens voor een tweede kindje, maar ik weet niet of het ooit mogelijk zal zijn. Ik kreeg in november 2009 de diagnose borstkanker. Door de hormoongevoeligheid van de tumor en daarmee eventuele rondzwevende cellen is een zwangerschap gevaarlijk. De hormonen van een zwangerschap kunnen als het ware nieuwe tumoren of uitzaaiingen uitlokken. We hebben nog zeven embryo's in de vriezer, we moeten in ieder geval tot volgend jaar september wachten met zwanger worden. Daarna is het eventueel bespreekbaar en zijn de risico's heel misschien acceptabel.

11. maaike80

Sorry voor mijn late reactie, wou er even goed voor gaan zitten. Jeetje wat een verhaal, wat hebben jullie ontzettend veel meegemaakt. Wat ik heel fijn vind om te lezen is dat je een fantastische dochter hebt. Ik lees dat ze al 4 jaar is, leuk leuk, lekker genieten.
    Maar meid wat heftig, borstkanker, hoe gaat het nu met je, ben je inmiddels genezen, voor zover dat kan? Wat moeilijk dat je nu niet weet hoe verder met de kinderwens en dat wachten afschuwlijk. Jeetje meid ik hoop echt dat je volgend jaar "groen licht" krijgt om voor een kindje te mogen gaan. En dat de behandeling dan net zo snel aanslaat als bij je dochtertje.

Van het baarmoederslijmvlies vond ik ook een raar verhaal, maar ze zei het echt, afwachten.... Ik ben absoluut niet zwanger, heb deze week nog een test gedaan.

Ik kan me natuurlijk helemaal niet verplaatsen in jou situatie, maar wij moesten voordat we voor een kindje mochten gaan ook jaren wachten ivm herstel na ziekte. Wat me wat betreft de kinderwens op de been hield weet ik eigenlijk niet eens precies, ik kon wel altijd onwijs genieten van de kids van vrienden en onze oppaskindjes, ik heb veel steun aan ze gehad en nu nog. Ik hoop dat jij ook veel steun hebt aan je dochtertje, zo klein als ze nog maar is. Meid ik wens je echt het allerbeste en veel geluk en een hele goede gezondheid. Ik ken je natuurlijk niet, maar je komt op mij over als een hele postieve sterke meid.

liefs

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wat een lieve reactie van je!

Op zich gaat het nu redelijk goed met me. Genezen mag je je pas na 10 jaar noemen, ik zit nu bijna 2,5 jaar na de diagnose. Dus het blijft allemaal afwachten. Maar op zich heb ik een goede prognose en gaan de artsen ervan uit dat ik volledig zal genezen.

We hebben heel erg veel steun aan ons dochtertje en we genieten extra van haar. We zijn ontzettend dankbaar dat we haar hebben mogen krijgen,ondanks alles. Als ik eerst borstkanker had gekregen, dan was onze meid er misschien wel nooit gekomen. Dus we prijzen ons ontzettend gelukkig.

Op zich is een zwangerschap na twee jaar hormoontherapie bespreekbaar, als het dan nog steeds goed met mijn gezondheid gaat. Er blijven echter altijd risico's aan kleven. Dus eerst met de oncoloog en gynaecoloog om de tafel en voor de zekerheid nog naar een ander ziekenhuis voor een second opinion. Alles op een rijtje zetten en dan proberen om een beslissing te maken. Ontzettend moeilijk! Je gevoel wil zo graag, maar je verstand zegt dat je geen risico's moet nemen. Ik hoop dat we daar ooit uit gaan komen. Maar nu eerst in ieder geval tot volgend jaar september rood licht.

Alvast een fijn weekend & succes voor dinsdag. Ik hoop dat je dan eindelijk meer duidelijkheid krijgt. Laat je nog even weten hoe het gegaan is?

13. maaike80

Wat fijn dat je prognose er goed uitziet. maar idd het blijft altijd afwachten... Ik hoop echt voor jullie dat jullie volgend jaar goede berichten krijgen en voor een tweede kindje mogen gaan. Fijn dat je zo kunt genieten van jullie dochter.

Nogmaals veel sterkte met alles....

Ik laat Dinsdag even weten, ben nog niet ongi...

14. maaike80

Hoi meiden hoe gaat het jullie? Hier goede berichten, vandaag eindelijk starten met spuiten. Maandag eindelijk ongi geworden en gister op de echo was alles rustig. Er lagen zo als gewoonlijk door de pco weer veel eitjes en nu maar hopen dat ze gaan groeien. Moet toch lukken met een paasweekend voor de deur en allemaal paaseitjes, hihi. De gyn kon geen verklaring geven waarom de ongi na 2 kuren zo ontzettend lang uitbleef...

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wat fijn dat je toch nog ongesteld bent geworden en nu weer met een schone lei kunt beginnen. Ik hoop dat de hormooninjecties goed aanslaan. Broed maar lekker op je paaseitjes! :) Heel veel succes!

Deel Deze Pagina