Zit net te kijken op de verwijskaart en vaginaal staat ook aangekruist, klopt dat? Heb straks een echo om te kijken of de placenta mee naar boven gegroeid is en voor de uitgang verdwenen is.
Bij mij was inderdaad de placenta liggings echo vaginaal om precies op te kunnen meten hoe ver deze nog over de baarmoedermond heen lag of hoe ver deze nu precies er vandaan getrokken was. Bij mij was overigens de placenta mooi mee naar boven getrokken terwijl hij met 20 weken echt volledig er over heen lag. Suc6
Ja klopt, dat doen ze ook vaginaal, eerst kijken via de buik.. Als dat niet goed genoeg te zien is gaan ze van binnenuit kijken of ie er nog voor ligt. Hoop voor je dat ie mee naar boven gegroeid is
Hier begonnen ze bij mijn dochter via de buik en toen was al duidelijk te zien dat de placenta niet meer voor de uitgang lag, dus vaginaal was niet nodig.
Succes,hier gisteren tijdens de pretecho al te horen gekregen dat de placenta gelukkig verschoven is.
Ik krijg hem ook over 12 weken. Maar ik maak me nergens druk om. Maar ben toch even nieuwsgierig. Als hij nou niet omhoog is gegroeid en dus nog voor de uitgang ligt, wat gebeurd er dan?
Volgens mij kijken ze dan later in de zwangerschap nog een keer, en als ie er voor blijft zitten wordt het een keizersnede