na stopweek pil niet ongesteld worden en ook niet zwanger

Discussion in 'Anticonceptie' started by Spiegeltje, Aug 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

Nov 17, 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben vorige week woensdag gestopt met de pil 'de stopweek'. Maar tot op heden geen ongesteldheid te bekennen. Ik ben 26 jaar en slik al vanaf mijn 15e jaar de pil waarvan ik de pil ivm kinderwens in totaal 5 jaar niet heb geslikt. De andere 6 jaar gewoon geslikt en dit nog nooit gehad. Sommige zeggen stress..dat zou best kunnen..heb een hoop stress gehad. Maar heb wel vaker voor hete vuren gestaan en dit nooit gehad. Ik ben deze maand 3 pillen achter elkaar vergeten en daarna gewoon de strip afgemaakt. Ook dit is wel eens eerder gebeurt. Nu heb ik ook al 3 testen gedaan..maar allemaal negatief..Heeft iemand dit wel eens meegemaakt?
    Groetjes

2. Toet85

Toet85 Actief lid

Jul 9, 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met de pil is er geen eisprong. Je hebt dus voor je stopweek ook geen eisprong gehad en je kan m.i dan ook niet zwanger zijn. Wel kan het zijn dat je ontrekkingsbloeding (zo heet dat als je geen eisprong hebt en die heb je door de pil ook niet gehad) wat later volgt dan precies in je, nu dan laatste, stopweek.

Stoppen met de pil en een regelmatige cyclus kan tijd nodig hebben. Bij de 1 is de cyclus meteen regelmatig, een ander moet helaas langer wachten op een regelmatige cyclus. Er zit niets anders op dan wachten op je ontrekkingsbloeding en hierna zal dan ergens je eisprong gaan plaatsvinden maar omdat je nog geen cyclus hebt is die lastig te bepalen de eerste ronde.

Succes!

3. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Sorry maar als je 3 pillen achter mekaar bent vergeten en je hebt sex gehad dan kan je echt wel zwanger zijn

4. Toet85

Toet85 Actief lid

Jul 9, 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, alles kan....

Maar gezien haar verhaal, en negatieve testen (zover in de 'stopweek') zou ik er niet teveel op hopen. Ontpillen is heel normaal en daardoor een tijd geen menstruatie ook. Die kans is groter dan zwanger nav deze gegevens.

Vwb pillen vergeten, ligt er maar net aan wanneer in strip deze vergeten zijn.

5. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

Nov 17, 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben niet gestopt met me pil..en mijn man gaat voor het zingen de kerk uit. Ik denk ook dat als ik zwanger had geweest dat ik dan wel een positieve test had moeten hebben.

6. Spiegeltje

Spiegeltje Actief lid

Nov 17, 2011
    273
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben ze in de tweede week vergeten

7. Toet85

Toet85 Actief lid

Jul 9, 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    op internet:

2 of 3 pillen vergeten in de 2e week van de pilstrip:

Neem de laatst vergeten pil alsnog in. Maak de strip af.
    Een aanvullend voorbehoedmiddel is niet nodig.

8. Toet85

Toet85 Actief lid

Jul 9, 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nogmaals, alles kan maar de kans is wel heel erg klein. Waar het dan wel aan ligt....toen ik de pil slikte en wel eens een stopweek had, had ik wel vaker geen bloeding en begon ik een week later gewoon weer aan mijn nieuwe strip. Ik heb nooit getwijfeld of ik zwanger was omdat we ook altijd condoom gebruikten....

Share This Page