vraagje over kinderbijslag

Discussion in 'De lounge' started by acire, Mar 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. acire

acire Fanatiek lid

hallo, even snel een vraagje
    mijn dochter is 1 januari geboren. ik ging er dus van uit dat ik pas in juli voor de eerste keer kinderbijslag ontvang.
    nu krijg ik net een brief waarin staat dat ik vanaf het eerste kwartaal kinderbijslag voor haar krijg. betekend dit dan dat ik toch in april iets ga ontvangen?

2. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ja volgens mij kan je er dan vanuit gaan dat je het 1 april ontvangt ben je er niet zeker van kan je ze altijd maandag effe bellen

3. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    volgens mij krijg je dan idd in april de kinderbijslag

4. Annemonique

Annemonique VIP lid

Oct 13, 2005
    7,873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Ze hebben ws de uitbetalingsdata gerekend. Begin januari wordt er uitbetaald en omdat 1 jan nog daarvoor is krijg je al in april kinderbijslag....denk ik dan.

5. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

Al je op het 1e kwartaal recht hebt, dan ontvang je dat erna.. En dat zou dan april zijn, ja.

6. Annemonique

Annemonique VIP lid

Oct 13, 2005
    7,873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Kyllian is op 1 nov geboren en wij kregen per april kinderbijslag. Je krijgt kinderbijslag voor de afgelopen 3 maanden. nov en dec is geen kwartaal, dus wij ontvingen dan pas in april.

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Helaas krijg je het pas voor het eerst in Juli.
    Staat in het foldertje dat erbij zit.
    Daar staat:
    Een voorbeeld:
    Uw kind is geboren op 2 januari.
    De kinderbijslag begint dan vanaf april, dat is het eerste kwartaal na de geboortedatum.
    U ontvangt uw kinderbijslag dan begin juli, want dat is dan na het einde van dat kwartaal.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    volgens mijn ga jij het krijgen in april hoor, mijn dochter is van 12 september en ik kreeg de eerste kinderbijslag in januari

9. patricia26

Oct 30, 2006
    24
    0
    0
    Zuid Holland
    Ach, die kbs is toch niet veel!
    Bij ons gaat het trouwens meteen naar de spaarrekening van mijn dochter. Daar wordt het op gestort.

10. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    dat is omdat september het eind van het 3e kwartaal is.

volgens mij krijg je toch echt pas in juli als je kindje op 1 januari geboren is!

11. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    september is het derde kwartaal, dan krijg je het dus na het 4e kwartaal.

januari is 1e kwartaal, en je gaat het in juli voor het eerst krijgen.
    mijn dochter is van 3januari. was ze een paar dagen ervoor geboren in december danhad je het wel in april gekregen.

12. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

Dec 11, 2006
    504
    0
    0
    Acire, je krijgt de eerste keer kinderbijslag op 1 april.
    Alyssa is ook op 1 januari (2007) geboren, en ik kreeg 1 april de eerste keer. Als je dochter op 2 januari geboren zou zijn, dan zou je het pas op 1 juli krijgen, maar 1 januari is blijkbaar de grens.

13. Niet meer actief

mijn zoon is eind juli geboren {2004} en ik had het wel in oktober gekregen toen... En van mijn dochter in april erbij die is eind dec geboren...

14. acire

acire Fanatiek lid

wat is dat nou weer voor reactie?

15. acire

acire Fanatiek lid

ok, nou dan ga ik er maar vanuit dat jij het wel weet :)

16. Niet meer actief

kbs niet veel? Ik vind 176 euro {of iets meer zelfs.... zou t na moeten kijken, maar t was eerder altijd dit bedrag} genoeg geld hoor!

17. acire

acire Fanatiek lid

het is 190,19.
    lekker om te krijgen toch?

18. Iris

Iris Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    2,371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Ik heb gehoord dat je het eerste kwartaal wel krijgt , maar wordt pas uitbetaald in Juli, dus met terugwerkende kracht.

19. Iris

Iris Fanatiek lid

Apr 7, 2006
    2,371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan

Voor sommige mensen is het wel veel, iig een belangrijke bron van inkomsten.

20. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    nou en juist voor en door mensen als jullie die het toch niet veel vinden, en het niet nodig is, zou het juist mooi zijn dat het inkomensafhankelijk wordt en des te meer je verdient, des te minder je krijgt, en des te minder je hebt des te meer je krijgt....

bij jullie is het dus zo te lezen niet nodig en vindt ik het ook een denigrerende er niet toe doende opmerking....blijkbaar hebben jullie meer dan genoeg maar staan er niet bij stil dat het voor heel heel veel mensen een zeer welkom bedrag is... :(

en daarbij zo te lezen heb je maar 1 kind waarvoor je kinderbijslag ontvangt, maar als je meerdere kinderen hebt (zoals ik en vele) wordt het bedrag ook hoger hoor...weet niet wat je er van vindt dat je per kwartaal vlak € 700,00 euro krijgt, maar ik vindt dat moet ik zeggen toch een aardig bedrag hoor...noem het maar niets... :(

Share This Page