Volgende week starten met IUI!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door liefkleintje, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Hallo lieve meiden,

Vanmorgen hadden we weer een afspraak bij de gyn.
    We zouden bespreken hoe we verder gaan nu.....

En hij stelde eigenlijk gelijk voor de volgende cyclus met IUI te starten.
    Jee....dat kwam ff aan, haha! Hadden we niet verwacht!

Voelt ook dubbel....erg fijn dat ze iets gaan doen, maar ook erg spannend!

Ik zit nu op dag 24, dus we hebben nog een sprankje hoop dat het hele circus niet nodig is.... Duimen jullie mee?

Anders op dag 3 beginnen met het spuiten (volgende week dus al!) van Menopur, pregnyl voor de eisprong en na de eisprong 3x per dag 2 bolletjes utrogestan.
    Ben wel een beetje bang voor de bijwerkingen. Hoe ervaren jullie die?

En bang dat de endometriose erger wordt. Die kans is redelijk aanwezig volgens de gyn. Maar goed, we gaan ervoor!

2. pumelke

pumelke Actief lid

29 sep 2011
    155
    0
    0
    Ja het idd ff schrikken als ze echt gaan beginnen.
    Duim voor je dat het idd niet nodig zal zijn.
    Ik heb afgelopen maand mijn 1e iui gehad. Was allemaal erg spannend. Het vliel achteraf gelukkig wel allemaal mee. Vond het alleen verveldend dat je na de iui 10 min in die stoel moet blijven liggen met je benen in die beugels. Maar ja alles voor het goede doel.
    Ze hebben bij mij in de iui in natuurlijke cyclus gedaan. Heb wel pregnyl moeten spuiten. Hievan ben ik met vlagen misselijk geweest en had wat buikkrampen. Maar wel allemaal vol te houden.
    Ik wens je alvast heel veel succes.

3. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Dank je voor je reactie, lief!!

De iui op zich zie ik niet zo tegenop! Het is meer her spuiten en de eventuele bijwerkingen! Brrr!

Jij je eerste iui net gehad, spannend!!! Volgend weekend je nod dan?

4. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

hallo
    Spannend dat je gaat beginnen met IUI!
    Wordt er eigenlijk voordat bepaald wordt of iemand met IUI mag starten ook gekeken naar de zwangerschapkans binnen jaar? En afhankelijk daarvan meteen gestart met IUI of nog afwachtend beleid? of is afwachtend beleid voor IUI alleen van toepassing indien men "onverklaarbaar onvruchtbaar" is?
    Groeten

5. Suuss

Suuss Lid

21 feb 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi liefkleintje, ik heb net mijn 1e IUI gehad, nu op het wachtbankje, de tijd kruipt voorbij!
    Wat betreft het prikken vond ik het meevallen. De eerste keer is even eng, maar het is maar een klein naaldje. De bolletjes zijn fijn om in te brengen met een speciale huls.

6. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    @Limburg, wij zijn inmiddels al ruim 1,5 jaar bezig. Alle onderzoeken gehad en niks gevonden. Dus nu mogen we starten met IUI.

Ik geloof wel dat dit beleid per ziekenhuis nog wel eens kan verschillen. Als ze zich echt aan de "regels" zouden houden, moeten we het nu weer een jaar zelf proberen omdat ik afgelopen maand zwanger ben geweest.

@Suuss....wat spannend!! Spuit jij ook menopur? Veel last van bijwerkingen?
    Ik heb idd die huls er ook bij gekregen. Alleen niet prettig om het op mijn werk te moeten doen....

Welke ronde zit jij?? Heeeeel veel succes op die vervelende wachtbank! Wanneer is je NOD?

7. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    spannend .. ik heb zaterdag mijn eerste i.u.i gehad het viel allemaal heel erg mee enige wat zo irri was dat 10 minuten liggen ... maar gelukkig niet met mijn benen . voeten in de beugels die werden gewoon op de verlenging gelegt ...

ik had wel wat bijwerkingen maar had clomid 100mg .. tabletten .. dus hoefde niet te spuiten ;) .. succes meid ... ;) ik ga keihard voor je duimen dat het niet nodig is ;) ... bij de mmmclub hebben ze ook topics over i.u.i en dergelijke ;) .

xxx

8. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Spannend lk!
    Snap helemaal wat je bedoelt, dat het toch dubbel is, zo stond ik er zelf ook in, ga voor je duimen dat het niet eens nodig hoeft te zijn!
    Maar mocht het toch zover komen, weet niet precies wat de bijwerkingen zijn van de hormonen, heb zelf 'alleen' 5 dagen 50 mg chlomid moeten slikken en dat was het, geen last van gehad ook... Bij mij was de eerste iui iig meteen raak, dus hier al een positieve ervaring!

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Helaas.....de IUI gaat wel nodig zijn. Ben net ongesteld geworden.

Vanmorgen prikinstructie gehad en het viel me erg mee!!
    Maandag starten met Menopur spuiten! En nu maar duimen op een succesvolle 1e IUI! ;)

10. Suuss

Suuss Lid

21 feb 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch iedere keer weer en teleurstelling om ongesteld te worden :(

Mijn IUI was vorige week maandag 12 nov.
    18 dagen later mogen we een test doen, dus aanstaande donderdag of vrijdag. Nu maar hopen dat ik niet ongesteld word. De utrogestan kan nu mijn menstruatie ook uitstellen geloof ik. Maandag mag ik daarmee stoppen. (Na 14 dagen)
    Ik heb decapeptyl en gonalF gespoten.

11. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Spannend meiden op t wachtbankje!!
    Hoe voelen jullie je??

Ik duim voor jullie!!!

12. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi lief kleintje,
    Wij beginnen deze week ook geheel onverwachts met onze 1e iui voor ons 2e kindje (1e kindje was ook middels iui). We hadden vorige week pas onze eerste afspraak in het ZH, maar omdat we alles al eens doorlopen hebben en geen instructies of verdere onderzoeken nodig hadden en omdat er toevallig een plaatsje vrij was wegens een afzegging mochten we gelijk beginnen! Als deze iui niet raak is mogen we helaas pas weer in mei verder voor de 2e vanwege de wachtlijsten :(. Maar goed, we moeten niet zeuren natuurlijk, want bij de eerste moesten we sowieso bijna een jaar wachten voor we überhaupt mochten beginnen. Een maand geleden wist ik nog niet eens zeker of ik de medische molen wel een tweede keer in durfde en straks mag ik de eerste spuit al zetten!

13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Jeetje Nana, dat gaat allemaal snel ineens zeg!!
    Ben je al ongesteld??

Bij mij zet het nog niet echt door, het blijft nog bij bruine afscheiding. Dus even wachten totdat het doorzet en dan op dag 3 gaan spuiten.

Een wachtlijst van een jaar?? Volgens mij zijn er bij ons geen wachtlijsten hoor!
    Wij kunnen gelijk beginnen en na de kerstvakantie weer verder. In de kerstvakantie doen ze geen IUI.

Wat ga jij spuiten? Menopur?
    En was het bij jullie dochtertje bij de eerste IUI raak?

Succes!

14. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Dank je!

Ik begin vandaag met spuiten (cd3). Ik spuit puregon en pregnyl. Het ging inderdaad echt mega snel ineens :). Wel jammer dat we hierna zolang moeten wachten, maar ja het is altijd minder lang dan bij mijn dochter. Bij mijn meisje duurde het vooral zolang omdat ik eerst al die onderzoeken kreeg en ze daarna vonden dat we het eerst nog maar even zelf moesten proberen tot we 2 jr bezig waren ;). Toen we eindelijk mochten beginnen na bijna een jaar in de mmm raakte ik eerst drie keer overgestimuleerd en moest de poging afgebroken worden. Het was uiteindelijk bij de 3e complete iui raak. Ik kan alleen maar hopen dat we nu weer zo geluk mogen hebben.

Bij jullie is de diagnose onbegrepen verminderd vruchtbaar begrijp ik? Wanneer ga jij beginnen met spuiten? Krijg je nog een ingansecho?

Ik kreeg deze bij mn dochter wel altijd, maar nu vinden ze dit niet eens nodig. Ze hebben dus nog nooit een echo gemaakt sinds mn bevalling. Ergens vind ik dat wel een beetje raar. Wat als er nu gewoon een afwijking zit. Dan spuit ik nu voor niks.

Jullie ook veel succes!

15. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Jeetje joh, 3x overstimulatie! Spoot je toen ook puregon?

Ik duim voor jullie dat het nu weer zo snel raak mag zijn met IUI!! Spannend hoor!!!

Bij ons is er inderdaad niks gevonden. Alleen endometriose bij mij. Maar zit niet op een plaats dat het een zwangerschap in de weg staat volgens de gyn.

Ik kreeg geen echo, is dat wel normaal?

Ik moet bellen zodra ik ongi ben om een afspraak te maken voor een echo, ergens op dag 5-6-7?! En op dag 3 beginnen met menopur.
    Ik weet nog niet wanneer ik begin met spuiten. Ongi wil nog niet echt doorzetten.

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Eerder spoot ik inderdaad ook Puregon, maar wel veel meer dan nu. Misschien spuit ik nu wel te weinig, want het is natuurlijk ook alweer een paar jaar geleden. Maar liever te weinig dan weer zo'n overstimulatie. Vooral de eerste keer deed het echt pijn.

Volgens mij is het wel redelijk normaal dat je ergens tijdens het onderzoek een echo krijgt. Maar als ze bij jou hebben geconstateerd dat je endio hebt, zal dat toch ook wel middels een echo zijn geweest of niet? In m'n oude ZH kreeg je ook altijd op CD3 een echo voor je mocht beginnen met spuiten. Dit was vooral om te kijken of er geen cystes zaten. In het ZH waar ik nu zit is dat kennelijk niet gebruikelijk. Op zich vind ik dat niet erg, want het scheelt natuurlijk weer een tripje naar het ZH. Ik vind het alleen wel een beetje eng dat ik überhaupt geen echo heb gehad. Maar ach, alles voelt normaal, dus ik ga er maar vanuit dat het er dan ook normaal uitziet.:).

Hopelijk breekt je ongi snel door en kun je ook beginnen met spuiten!

17. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Spannend dan of je nu genoeg spuit! Inderdaad, beter te weinig als teveel! Je kan altijd nog meer gaan spuiten he!

Wat is het verschil tussen puregon en menopur? Ik lees dat bijna iedereen met IUI puregon spuit?!

Ik heb in aug een kijkoperatie gehad en daarop hebben ze de endo gezien. Heb ook wel echo's gehad, maar niet in de afgelopen maanden.

Volgens mij kreeg mijn zus idd ook altijd een echo op cd3. Ik zal het eens vragen als ik het zkh bel! Weet het eigenlijk niet....

18. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Volgens mij is Menopur natuurlijk in de zin van dat het ontrokken wordt uit menselijke urine en is Puregon de synthetische variant. Maar in beide gevallen gaat het natuurlijk gewoon om het FSH hormoon dat follikels laat groeien. De reden waarom er vaak Puregon gebruikt wordt heeft volgens mij met name met gebruikersgemak te maken. Voor Puregon bestaat er zo'n handig pennetje wat het prikken makkelijker maakt en voor Menopur niet. Maar volgens mij is het nadeel van Puregon dat niet iedereen er even goed op reageert en het niet altijd bij iedereen mooie eitjes creëert. Dus bij twijfel is Menopur de safeste keuze denk ik (als in grootste kans op succes). Eigenlijk is het dus een beetje hetzelfde verhaal als bij Pregnyl versus Ovitrelle zeg maar.

19. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Nou, ongi is vannacht doorgebroken hoor!!
    Wat een buikpijn.... :( Heb vannacht al een half uur onder de douche gezeten. Ellende elke keer!

Moet dus woensdag beginnen met spuiten!

20. Madeliefste

Madeliefste Niet meer actief

Spannend, komt dichtbij nu!

(en wat een heftige ongi zeg, bah :( )

Deel Deze Pagina