Hallo allemaal Even een vraagje. Ik ben morgen 6 weken zwanger en mag op 4 december naar de vlos. Dan ben ik 8 weken en 5 dagen. Bij die afspraak krijg ik een verwijzing mee voor een echo, de 12 weken echo neem ik aan. De afspraak is een week vroeger dan de bedoeling, omdat we de week erna in Disneyland zitten (officieel was het: afspraak met 10 weken, en dan in de 2 weekjes erna ruimte om een afspraak voor een echo te plannen) Nu hadden we bedacht dat we het wilden vertellen voor we naar Disneyland gaan, omdat het rot voelt om zo ver weg te zijn, terwijl ze van niets weten. Anderzijds is er ook de angst van: Dadelijk vertellen we het, maar blijkt er niets te zijn op de 12 weken echo. Een leeg vruchtzakje is echt mijn grootste angst! Maar nu zag ik op de site van het echo centrum dat ze al vanaf 6 weken een 2d echo kunnen maken. 10 minuutjes pure echotijd voor 35 euro. Dat zou ik dus best graag willen doen voor we naar Disney gaan. Als geruststelling denk ik? Maar is dat vreemd of raar? En zou ik zo'n afspraak dan plannen voor we naar de vlos moeten (1 dag ervoor) of juist nadat we bij de vlos zijn geweest? Op 5 december dus? Enerzijds denk ik na: Dat is wel wat netter tegenover de vlos. Anderzijds; als er niets blijkt te zijn, dan weten we bij de vlos gelijk waar we aan toe zijn voor we weg gaan... Dus ik weet het niet? Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben of dit ook overwegen?
Ik kan mij goed voorstellen dat je het eerder wil vertellen, en je echo duurt nog best lang..ik wist niet dat echobureau's die optie hadden. Kunnen ze dan al zien of het vruchtzakje daadwerkelijk bevrucht is met die aantal weken..? Als je het moeilijk voor je kan houden en je wil het voor de vakantie vertellen, zou ik het gewoon doen meid Ga je misschien ook met een lekkerder gevoel weg.
We zullen dan in elk geval het hartje moeten kunnen zien kloppen... Tja en dat is eigenlijk het enige belangrijke denk ik op dat moment. Alles wat we meer zien is meegenomen. Er zijn er bij die zeggen dat je het al vrij goed kan zien, maar ja, het kindje is dan nog maar zoooo klein! Als we het doen ga ik nog wel even bellen met het bureau en met de vlos hoor... M'n mannetje had ik net aan de telefoon en die stond er gelukkig wel achter, voor mij hij heeft er wel vertrouwen in, maar weet dat ik net wat meer zekerheid nodig heb
Met die zwangerschapsduur wordt er in elk geval een inwendige echo gemaakt, op een uitwendige echo zie je nog niks. En over het algemeen maken echobureaus geen inwendige echo's, dat zou je moeten vragen. Maar het is ook zo dat je op zo'n vroege echo soms nog niet al te veel ziet. Je moet met 6 weken wel een vruchtje en dooierzakje zien. Maar soms is er nog geen hartactiviteit te bekennen of ligt het vruchtje zelfs te ver weg om het duidelijk in beeld te krijgen. Met zo'n echo heb je dus vaak nog helemaal geen duidelijkheid. En ookal zou je wel een vruchtje zien met een kloppend hartje, dan is dat helaas nog geen garantie dat alles goed zal blijven gaan... Het is toch afwachten totdat je de kritieke periode voorbij bent. Maar goed, als jij zelf een echo wilt laten maken, dan kan dat natuurlijk. Een verloskundige of gyn zal het niet zo snel doen, als er geen medische reden voor is of als je daar al niet onder behandeling bent. Daar is het gewoon nog te vroeg voor. Vaak gebeurt dit alleen zo vroeg als je eerder miskramen hebt gehad of als je in het medische circuit zit. (Onze eerste echo was met 7w4d). Dus dan zul je naar een commercieel echobureau moeten, maar dat kan natuurlijk als je dat wilt. En heel erg duur zal het ook niet zijn, denk ik. Succes! Groetjes, Jippie
op het moment van de echo zal ik al 8w en 5 dagen zijn en het is idd een bureau dat alleen pretecho's doet. Voor 10 minuten dus 35 euro. Niet goedkoop... maar nog wel te doen. Denk dat we het inderdaad maar doen. Morgen maar eens wat telefoontjes plegen.
Ik heb om precies te zijn met 8w4d een pretecho laten maken en ben heel blij dat ik dat gedaan heb. Ik wilde gewoon even zien dat het hartje klopte en ik vond het wachten tot 12 weken gewoon veels te lang duren! Wij waren bij een heel leuk echoburo geweest, die de echo uitwendig heeft gedaan (moest wel met een volle blaas komen) en hebben het hartje zien en horen kloppen! Dus ik zou het zeker doen als je je daardoor beter voelt en omdat je het natuurlijk graag wilt vertellen! Liefs
Wij moesten na de eerste afspraak met de verloskundige ook eigenlijk nog 5! weken wachten voor de termijnecho. Dat konden wij ook niet volhouden en hebben ook met 8 weken en 5 dagen de eerste echo laten maken bij een echobureau. Ik was vooral op zoek naar bevestiging.. je hebt die zwangerschapstest wel gedaan, dus je bent inderdaad zwanger, maar toch wil je heel graag even zien dat het echt zo is. Ik heb er echt geen spijt van gehad. En ik zou het je zeker aanraden om het ook gewoon te doen als je geen zin hebt om nog zo lang te wachten!
bedankt meiden ! Nu weet ik het zeker ik ga morgen gelijk even bellen. En kies dan voor een echo met 8w4d , 1 dag voor we naar vlos gaan . Hopelijk is er plek op die dag ! En anders wordt het 8w6d .
Ik had morgen ook een afspraak bij een echo bureau om een echo te maken voor 10 minuten voor 35 euro! Vorig week had ik wat licht bloedverlies.. maakte me zorgen en belde de verloskundige. Die maakte een afspraak voor een echo voor vandaag! Dus ik heb vorige week mijn afspraak voor morgen bij de echo bureau afgezegd, want ik heb er nu 1 in het ziekenhuis gekregen. Als ik geen bloedverlies had.. en niet naar de verloskundige had gebeld, dan hadden wij met ruim 7 weken ook een echo laten maken. Kortom, doe het! Dat zal jullie een fijner gevoel geven..
Ik heb een afspraak staan nu voel me er erg goed bij . Op 3 december s avonds om 19.45 en de volgende dag om 3 uur naar de vlos. Ze zei ook al wat hier meiden vertelde: Zorg voor een volle blaas, dus een uur van te voren 2 glazen water drinken, dan kun je al een erg mooi beeld krijgen en toevallig had mijn collegaatje gisteren haar 9 weken echo bij en die was ook prachtig! Ik kan nu helemaal niet meer wachten tot begin december!