hallo Ik heb een vraagje, Wat gebruiken jullie in bad ? In het begin gebruikte ik Zwitsal Shampoo ik heb gemerkt dat de baby daardoor ging vervellen. Nu gebruik ik Zwitsal Olie. Groetjes Fatiha url=http://www.zwangerschapspagina.nl][/url]
In het begin heb ik ook zwitsal badolie gebruikt. Een kleine drupje in het water was genoeg. Nu was ik hem met zwitsal shampoo en zwitsal wascreme.
Ik gebruikte eerst zwitsal badolie, maar vond deze wel erg duur. 8 euro voor een flesje. Dus toen deze op was, heb ik badolie van de etos gekocht. Deze is 3 euro en werkt net zo goed, en heeft ook een lekker geurtje.
ik heb zwitsal bad melk die een bescherm laagje op de huid aanbrengt net zoals in de baarmoeder of ik doe zwitsal bad schuim erin
Hier balneum hermal badolie extra vettend, heerlijk! Krijgen ze een veel lekkerder zacht huidje van als de zwitsalolie enzo. Ook vind ik hem heerlijk ruiken !
Ik gebruik alleen water in bad. Ik zeep de billetjes en haar haren in met shampoo en dan gaat ze alleen in water, niet in zeep, want dit zou veel te veel uit drogen.
Meestal gebruikte ik niks! Alleen water en vooraf even de billetjes enzo wassen met zeepvrije wasgel. Ook nu nog zit mijn meisje meestal in een bad met alleen water; af en toe badschuim, maar dat is zeker niet standaard.
hier ook balneum, op advies van het cb en ook hier op het forum werd het genoemd. Ik had al andere dingen geprobeerd (vooral voor NA het bad -olie e.d) , maar de balneum werkt tot nog toe het beste. Fae haar romp vervelde ook regelmatig en verder had ze erg ruwe plekke op haar knieen en in haar knie en elleboog holtes. Die zijn nu nagenoeg verdwenen. Af en toe smeer ik nog een beetje bij met balneum creme (veelal ze weinig in bad is geweest en meer onder de douche)
Bah zeg! Dat ze zo aan het vervellen was joh met ruwe plekken enzo. Das nit fijn zeg! Hier gelukkig nog nooit 'last' van gehad "klopt af" ! En ik bedoel niet bah in de zin van vies maar gewoon bah in de zin van niet fijn, vervelend voor haar/jullie!
In het water doen wij niets. Zelf nog niet bij ons meisje van 1j en 7 mnd. Ons mannetje zepen we voor het in bad gaan in met zwitsal wasgel. Ons meisje zepen we tijdens het in bad zitten in met zwitsal wasgel en de haartjes doen we met zwitsal shampoo.
Meestal niks, soms een beetje eco-babysop. In het begin deed ik altijd amandelolie erin, maar nu ze groter wordt glibbert ze daardoor iets te makkelijk uit mijn handen of omver in bad. Na het badje smeer nog wel amandelolie of olie van Radicula waardoor ze lekker schijnen te gaan slapen.
Op het aankleedkussen in"zepen" met zeepvrije wasgel en in het water helemaal niks. Na het badje oliegel of babycreme.
Vooraf inzepen met zwitsal wascremé en in het badje zwitsal badmelk. Daarna smeer ik ze nog lekker in met olie.
Wendy gaat eerst in badje zonder spulletje. Dan was ik haar haartjes met ...geloof dat het schuimbad iets heet. En daarna doe ik de refatning zooi van de hema in het water. Het water word dan n tikkie wittig en Wendy dr huidje word dan ietsie vettig maar niet zo glibberig als dat ik haar met massage olie insmeer (deed ik voorheen omdat ze zo ontzettende droge huid heeft). Hema omdat t goedkoop is en lekker ruikt (en nog steeds goed spul is)
Ik gebruik van Zarqua de 3 in een wasgel/shampoo en badschuim, maar ik gebruik hem alleen als shampoo.en soms als we ergens naartoe gaan weleens zwitsal-shampoo en haarlotion (na het badje) dat ruikt wel erg lekker toch vind ik altijd. En soms gebruik ik Balneum Badolie extra vettend, dat is op aanraden van de kraamhulp geweest, en dat gebruik ik nog steeds af en toe, omdat zijn huidje toch wel erg gauw droog is (net als die van mams, zeker met dit weer).
Ik heb bijna alles van Etos. Heerlijk spul! En als hij een droge huid heeft smeer ik hem in met Natusan baby bed time olie.
Ik doe niks in het badwater, was haar voordat ik haar in het badje doe ook enkel even met warm water. Alleen haar haren was ik eens per week met babyshampoo (gewoon die van C1000), omdat ze anders erg vettig haar krijgt, (ze heeft al een flinke bos, al vanaf de geboorte, ).