Rode benen.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door chantal1984, 12 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb deze vraag ook al op de afdeling Zwangerschap gevraagd maar ik wil het toch liever ff aan één van de VK vragen.

Het gaat hier om: Ik heb als sinds twee dagen last van rode onderbenen. Het os niet mijn hele onderbeen maar echt maar 10 cm van mijn onderbeen het is net of er een rood verband om heen zit en het jeukt heel erg,, Het komt alleen s'avonds op als ik in bed ga liggen en voor de rest van de dag heb ik nergens last van. Ik dacht eerst dat ik misschien allergische was voor ons wasverzachter maar dat lijkt me achteraf gezien stom want die wasverzachter gebruiken we al jaren en heb er nooit last van gehad... Iemand anders op deze site dacht aan een teken beet maar ik heb geen rode vlek het is echt een rode band om mijn been het volt ook een beetje warm aan maar niet overdreven warm...

Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn of zeggen jullie ik zou maar even naar de HA gaan want het zegt ons niets..

Alvast bedankt.

Liefs Chantal

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Chantal,

het kan inderdaad een allergische reactie zijn. Maar ook iets anders. Ik zou het even aan de huisarts laten zien, ik kan er zo niet zoveel over zeggen. Het kunnen spataders zijn, maar ook een soort zwangerschapsreactie die jeukt. Eventueel een soort aderontsteking. Laat maar even zien aan de huisarts voor de zekerheid.

Mirjam

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hoi

Sorry voor de late reactie maar heb helaas mijn opa verloren deze week hij is afgelopen week plotseling overleden op 70 jarige leeftijd..

Ik denk dat ik er al achter ben waar het vandaan kwam want ik gebruikte sinds twee dagen die nieuwe Nivea met die bruin tint er in ( is momenteel vaak op tv met de reclame ) en ik heb het nu een paar dagen niet gebruikt en ik heb veder nergens last van dus denk dat het daar van komt maar ik hou het echt ff in de gaten anders ga ik naar de huisarts..

iig bedankt voor je reactie..

Liefs Chantal

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Chantal,

gecondoleerd met het overlijden van je opa.

Kijk maar even aan hoe het nu gaat als je stopt met die creme.

Mirjam

Deel Deze Pagina