Kinderopvang en belasting, help..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jucade, 23 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij waren blij toen wij hoorden dat Justin tóch naar t KDV kan omdat t sinds kort n stuk goedkoper is geworden. Van de belasting krijg je n hele hoop terug dus. Maar nu is mijn vraag; wij hebben net n factuur van t KDV binnen gekregen en deze moeten we binnen 2 weken betalen.. Hoe zit dit nu? moeten wij t eerst voorschieten? of kan je een kopie opsturen ofzo? Wij weten t eerlijk gezegd niet. T voorschieten is nl geen klein bedrag.. :(

2. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Ja je moet het eerst voorschieten. Je krijgt maandelijk een bedrag van de belasting op je rekening gestort. Ik neem aan dat je al kinderopvangtoeslag aan hebt gevraagd? Het kan namelijk best wel een tijdje duren voordat je iets op je rekening krijgt.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ehm, ja wij zijn n stelletje leken maar is dat t zelfde als kinderbijslag? Want kinderopvangtoeslag heb ik nog nooit van gehoord en op t KDV hebben ze t hier ook helemaal niet over gehad nl..

4. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Neeeee dat is niet hetzelfde! Hier kun je alle informatie op vinden: www.toeslagen.nl

Als je het nog niet hebt aangevraagd moet je het wel snel aanvragen hoor. Ze zijn namelijk niet zo snel daar :(

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ok bedankt gaan we regelen!

6. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Je moet zelf de rekeningen van het KDV betalen, dat staat los van wat je van de belasting krijgt.

Waarschijnlijk moet je nu wel een paar maanden wachten op het geld van de overheid, dus dat zal best even lastig kunnen zijn.

Daarom kun je beter ook gelijk de toeslag aanvragen al voor dat je kind naar het KDV gaat.

Succes

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Als je het geld niet kunt missen kun je een spoedbetaling aanvragen bij de belastingdienst.

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Hoe lang duurde het bij jullie eer jullie de toeslag van de belastingdiens binnen hadden.

Want wij hebben het (dacht ik) toch op tijd aangevraagd, maar ik ben bang dat wij per maand nu het volledige bedrag kwijt zijn van onze rekening.... :cry: en dat is dik 900 euries. Nou dat kunnen wij echt niet missen hoor!

9. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Nou dan heb je een enorm probleem want 12 weken ben je zo verder.

Wat je kan doen is de organisatie bellen achter de kinderopvang of je een betalingsregeling kan maken....

10. zonnestraal

mamabee, dat meen je niet? pfffffffffff...........geen idee hoe we dat dan gaan oplossen hoor!

Denk dat ik maar ff ga bellen dan met het kdv.

11. zonnestraal

Net even met de belastingtelefoon gebeld. Het duurt gelukkig geen 12 weken Mamabee. De eerste maand betalen we het volledige bedrag en krijgen we de toeslag nog niet op de rekening. In Juni krijgen we alles wel gelukkig betaalt en ook met terugwerkende kracht. Dus we hebben het blij toe alleen de eerste maand pech.

Tja, hadden we het maar op tijd moeten regenlen he! Nu zitten we even op de blaren. Eigen schuld dikke bult... :cry:

12. mamabee

mamabee Actief lid

12 mrt 2007
    147
    0
    0
    wieringerwerf
    Dan heb je mazzel. Ik had alles op 10 december doorgegeven en pas de 2e helft van maart hadden ze het verwerkt. Wij moesten dus 3 maanden zelf voorschieten en dat kunnen wij ook niet. Het toen Catalpa gebeld en het daar voorgelegd en een betalingsregeling getroffen.

Deel Deze Pagina