Op gesprek, maar gister keuze gemaakt?!

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door warhoofd, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. warhoofd

warhoofd Bekend lid

30 jan 2006
    673
    0
    0
    Hej allemaal,

Gister hebben mijn man en ik na twijfel (Bekken) er toch voor gekozen voor een 3de wonder te gaan! Maar nu kreeg ik vandaag een brief in de bus dat ik 7 mrt op gesprek mag komen bij een verpleegtehuis.

Het gaat om 15 uur, wisselende diensten met dementerende en lichamelijk beperkte ouderen. Naast verzorging ook dagbesteding.

Ik zit nu in dubio. Ik wilde als een 3de kwam liever niet werken (financieel redden we dat redelijk), dit ook vanwege mijn bekken.

Zal ik nu wel of niet niet solliciteren?! Het is voor een jaar en daarna vast, maar als ik tussendoor zwanger wordt weet ik niet of vast erin zit enz?

Wat zouden jullie doen???
    Groetjes

2. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Tja, je weet nooit wanneer je zwanger wordt (tenzij het bij jou telkens meteen raak is geweest) dus ik zou gewoon voor het werk gaan! Wie weet duurt het wel lang en kan je de baan er dus prima bij hebben. Uitzicht op vast werk is altijd lekker en het staat ook goed op je cv.

Als je wel snel zwanger raakt kun je stoppen, toch? ;)

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou ook op gesprek gaan. Je bent nog niet zwanger en je hoeft het er ook niet over te hebben. Als je onverhoopt toch snel zwanger wordt dan betekent dat niet dat je a la minute hoeft te stoppen met werken.
    Bovendien vind ik dat ze kunnen snappen dat als ze vrouwen aannemen in deze leeftijd dat de kans er min of meer in kan zitten. Verlof is ook niet voor eeuwig en als je echt besluit te stoppen is er toch ook geen man overboord? Kan om diverse redenen ooit gebeuren!

4. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik zou gewoon gaan. Je weet idd niet hoe snel je zwanger raakt. Ook hoef je niet te vermelden dat je zwanger wilt raken. Ik heb dit ooit wel gemeld en liep daardoor m'n contract mis, terwijl het 3 jaar heeft geduurd voordat ik zwanger raakte.
    Als je het financieel redt dan maakt het t.z.t. toch niet uit of je een vast contract misloopt? Heb je tot die tijd toch nog lekker gewerkt.
    Denk wel om je bekkenklachten trouwens, dit kan heel lang duren als je er niet goed mee omgaat. Bedenk dus wel of het werk niet te zwaar is.

5. warhoofd

warhoofd Bekend lid

30 jan 2006
    673
    0
    0
    Bedankt meiden!!!

Ik heb er toch voor gekozen om niet op gesprek te gaan, dit mede omdat ik geinformeerd heb (werktijden stonden niet vermeld) naar de werktijden. Die waren van kwart voor 2 smiddags tot kwart voor 8 savonds. Dat werkt niet met een gezin.

X

6. misa

misa Niet meer actief

Goed dat je een keuze hebt gemaakt! Succes met jullie wens voor een derde!

Deel Deze Pagina