Laatste loodjes!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door carry, 18 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Dacht laat ik meteen het nieuwe topic openen! Hoop dat er hier zich ook weer wat meiden aansluiten die zich geroepen voelen voor dit topic. Vond het wel een goed plan, "het blijft maar rommelen" Zijn alle meiden toch weer bevallen. Kan ook door schrijven op "april mama,s" Maar het zal mij ook niet verbazen als ik straks wel in februari al ga bevallen en dan is april weer helmaal een stukje verder weg, maar het maakt mij niet uit. Ik wil mij overal wel op aan sluiten, want gezellig vind ik het toch wel op het forum, en ik blijf wel door schrijven ;)
    Gr Carry
     
  2. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Spannend voor je Carry .
    Nog maar 19 dagen te gaan :)
    Ik wens je een makkelijke en vlotte bevalling toe :)

    Groetjes Joyce
     
  3. Stientje

    Stientje Fanatiek lid

    2 dec 2005
    3.886
    0
    0
    kleuterjuf
    België
    Heel veel succes en dat je heel snel je kleine
    schat in je armen mag sluiten !
     
  4. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Succes zeg..... ik hoop dat het een mooie bevalling wordt en je snel je ukkie kan knuffelen!!!!
     
  5. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Je heb gelijk meid, jij ben de volgende die we gaan volgen ..
    Nog ffies ..

    Hoe voel je je .. heb je het ideed at het eerder komt?

    Knuff
     
  6. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Groot gelijk dat je een nieuwe topic gemaakt hebt!
    Nu gaan we jou volgen tijdens je laatste zware loodjes, spannend!
    Je kindje mag al komen, dus het kan elk moment gaan gebeuren.
    Ik wens je nog een paar mooie weken of dagen toe tijdens je zwangerschap en geniet er nog even van ;) !
     
  7. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ook ik ga je zeker volgen en vindt het nu al superspannend voor je. Hopenlijk heb je straks een fijne bevalling, succes alvast ;)

    Liefs Angela.
     
  8. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Dank jullie wel, ik weet het allemaal niet of ik denk dat het eerder gaat komen. Ik heb al vanaf het begin af aan dat het kindje voor op de groei ligt. Dus het zou kunnen dat het eerder komt, maar het kan ook gewoon zijn dat het een groot kindje wordt. Mijn zoon ben ik van bevallen met 40 weken en 2 dagen, en die zwangerschap was echt TOTAAL verschillend met nu. Ik groei veel harder heb veel meer kwaaltjes dan ik bij hem had en we krijgen nu een meisje. Het stomme is dat ik dat nog steeds niet hard op durf te zeggen, want ik denk wel aldoor van: Stel je voor dat ik bij die 1 of 2% hoor waarvan het geslacht verkeerd is bepaald bij de pretecho. Wel hebben we van de jongensbabykamer echt een meisjes kamer gemaakt, maar daar heb ik bij gezegd dat als het een jongetje wordt hij een mooi roze kamertje heeft :)
    En las vanavond een quote van John de wolf: Roze wordt de kleur voor mannen dit jaar :)
    Nee ik ga er natuurlijk van uit dat het een meisje wordt, maar houd wel een jongensnaam in mijn achterhoofd en we zien wel! Ik weet wel dat ik nooit teleurgesteld zal zijn, want ben superblij dat ik dit nog een keer mag mee maken, want dat had ik een paar jaar geleden niet gedacht meer!!
    weten jullie trouwens hoe dat zit met de slijmprop die je gaat verliezen; hoort dit zo bij iedere zwangerschap?? Ik heb er nooit iets van terug gezien toen ik zwanger was van mijn zoon. En mijn vliezen zijn ook niet gebroken, maar hebben ze doorgeprikt omdat ik in een weeenstorm zat en mijn zoon er aan zat te komen. Veel vruchtwater is er ook niet uit gekomen, maar ik had toen ook bij de vk aan gegeven dat ik af en toe het idee had dat met plassen er wat vruchtwater mee kwam. En dat idee heb ik nu weer, dat er wel wat mee komt, maar niet dat het vloeit, want er zit aldoor een wit laagje (beetje schuim, maar wel wit) over de urine (sorry voor de vieze details :oops: ) Maandag moet ik weer naar de vk en zal daar ook eens vragen.
    Ons kindje ligt al helemaal ingedaald! dus dat scheelt alweer!
    Gr Carry
     
  9. Maryloes

    Maryloes Niet meer actief

    Alvast heel veel succes Carry! Voor mij schiet het nu ook op en ik moet zeggen dat ik het toch wel heel spannend vind............Het is een gek idee dat ik over een paar dagen thuis mag bevallen, hoewel het natuurlijk ook nog een paar weken kan duren!

    Wat betreft de slijmprop, wat ik op internet lees is als je die verliest betekent het dat de bevalling er aan zit te komen, maar het kan ook nog dagen duren. Sommige vrouwen verliezen de slijmprop pas bij het persen en sommige zelfs helemaal niet.

    Succes met de laatste loodjes!
     
  10. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Hej leuk
    2 Dames in de laatste loodjes. Voor jullie beide natuurlijk heel veel succes!!
    Ook ik zal deze topic volgen hoor!!!
     
  11. mouschy

    mouschy Fanatiek lid

    30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Wat leuk deze topic, jullie hebben er een trouwe aanhanger bij hoor ;) Leuk om te volgen hoe het met jullie gaat in de laatste ronde! Ik hoop dat het niet te zwaar word voor jullie.
    Hebben jullie niet op een zwangerschapscursis gezeten? daar krijg je ook die info over de slijmprop en andere dingen te horen. Ik vind het heel erg interesand, ben nu 3x geweest ;)
    Succes en ik lees mee :D
     
  12. Mirjanne

    Mirjanne Bekend lid

    2 jan 2006
    554
    1
    18
    Inderdaad, leuk topic dit!! Kan ik lekker meelezen, hardstikke leuk! Sterkte jullie met de laatste loodjes!
     
  13. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Veel succes met de laatste loodjes hoor, meiden.
    Ik zal hier ook wel wat blijven meelezen, want het einde komt voor mij ook stilletjes aan in zicht. Eind volgende maand is het zover. Door die keizersnede zal ons kindje nu met ongeveer 37 weken zwangerschap geboren worden. Dus nog een 5-tal weekjes te gaan en dan is het ook zover.
     
  14. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Veel succes idd!

    En achja als de rose de kleur is voor de mannen dit jaar! Dan hebben we de juiste tip van jou carry hehehehe

    ;)
     
  15. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ook ik zal weer trouw blijven volgen...

    maryloes en carry....heel veel succes!!!

    zijn er trouwens nog meer die op het laatst lopen???
     
  16. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Leuk hoor, nieuwe topic!!

    Ook ik blijf jullie trouw volgen. Meiden veel succes met de laatste loodjes en een voorspoedige bevalling toegewenst.

    Groetjes kwebbeltje
     
  17. mamaantje

    mamaantje Fanatiek lid

    5 dec 2005
    1.487
    0
    0
    Ouderenwerker
    Maassluis
    Meiden allemaal heel veel sterkte met de laatste zwaren loodjes....
    en ik ga jullie ook weer lekker volgen....
     
  18. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik zit idd dit keer niet op een zwangerschapscursus. Dit omdat wij in de periode dat het zou beginnen wij net zouden verhuizen. Eerst 7 weken bij mijn schoonouders, omdat ons huisje eerder was verkocht dan dat we in het nieuwe konden, en toen over naar ons nieuwe huis. Ik had geen zin om 2 keer over te stappen en daarbij was mijn 1e zwangerschapscursus toen die tijd bij mijn zoontje geen succes. Ik was destijds de jongste van de groep (ik was 24) de rest was allemaal 30+ en deden het een beetje voorkomen alsof ik niet heel erg bewust voor ons kindje had gekozen, terwijl wij er toen misschien wel langer over hebben gedaan om zwanger te worden dan de helft van de vrouwen die er zaten. (mijn 1e zwangerschap heeft 2 jaar op zich laten wachten, deze zwangerschap duurde ook 1 jaar voordat het zover was ivm pcos wat ik heb)
    En daarbij vond ik toen de vrouw die het gaf niet leuk, al met al heb ik het af gemaakt, maar niet met plezier zoals ik dat altijd hoor van mensen en aangezien we het erg druk met verhuizen hadden ben ik er helemaal niet meer aan begonnen. Ik wilde in 1e instantie gaan zwemmen of yoga doen, maar toen kwam ons droomhuisje er tussen door ;)
    Leuk dat er zoveel meiden weer mee lezen.
    @maryloes: Lekker he 37 weken, ik voelde het toch weer als een mijlpaal in de zwangerschap. Zo van: Als er nu iets gebeurt dan hoef ik niet onverhoopt naar het ziekenhuis maar mag ik gewoon lekker thuis blijven, het voelt opeens weer zooo relaxed. Heerlijk gewoon! Hoe gaat het verder met jou en je kleine in je buik?

    Gr Carry
     
  19. Angel79

    Angel79 VIP lid

    14 jan 2006
    5.090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Spannend dames, nogmaals heel veel succes met de laatste loodjes!!
    Poester jij ook veel sterkte deze laatste weekjes en natuurlijk ook met de keizersnede, dat het voor alleen heel goed mag verlopen.

    Liefs Angela.
     
  20. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Leuk, nog een mama erbij die nog maar ffies hoeft.
    Wel iedere dag ff posten he meiden, anders worden we net zo ongerust als bij Sas ..

    Knuff
     

Deel Deze Pagina