Volgende zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Princess81, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Er wordt vaak gezegd dat de zwangerschappen nooit hetzelfde zijn. Bij mijn 1e zwangerschap had ik vrij lang last van misselijkheid (24wkn) en vanaf 3 mnd kreeg ik al last van mijn rug. Nu vraag ik me af of de kans groot is dat ik hier weer last van krijg als ik opnieuw zwanger zou worden :( Ik ben er nu nog niet mee bezig hoor, maar ik ben een beetje aan het bedenken wanneer we er weer voor willen gaan. Omdat mijn vorige zwangerschap lichamelijk zo zwaar was, zie ik er een beetje tegenop om zo ziek te zijn en dan ook nog voor een kleintje te moeten zorgen of om haar te tillen met die rugklachten.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

De misselijkheid hoeft niet terug te komen maar de rugklachten zullen waarschijnlijk wel weer aanwezig zijn. En kunnen ook eerder tot uitting komen dan bij je vorige zwangerschap. Bij klachten direct naar een fysio voor oefeningen en evt nu al oefeningen doen om je rug te versterken om klachten te voorkomen.

Imke

3. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Bedankt voor je antwoord! Goed idee om m'n rug alvast te versterken van tevoren, daar zou ik zelf nooit opgekomen zijn ;)

Deel Deze Pagina