Volgens bureau een te groot hoofdje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirjam 28, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

12 okt 2008
    181
    0
    0
    Volgens het bureau heeft mijn zoontje een te groot hoofdje wat kan dit zijn herkennen mensen dit? Op het bureau hebben ze me weinig antwoord gegeven.

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Hoi,
    Timo heeft een te klein hoofd naar verhouding, maar verder hebben ze niets gezegd erover. Ook is hij te licht voor zijn lengte en moet hij aankomen, tsja, hoe dwing je een kindje??? niet dus. Vol is vol. Als je je echt zorgen maakt zou ik naar de huisarts gaan en je laten doorverwijzen naar het ziekenhuis. Ieder kind is anders en volgt zijn eigen lijn, ik maak me er niet druk om.

Miek

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ben je doorverwezen hiervoor? of hebben ze dit alleen geconstateerd en verder niks mee gedaan? als ze je niet hebben doorverwezen naar de huisarts dan zal het vast meevallen, anders even bellen met de HA en je vraag voorleggen?

4. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    pfff, die metingen van het bureau.
    een vriendin is op hoge poten naar de kinderarts gestuurd, want haar kind was te groot en de zwaar en zn hoofd was te groot....
    De ka heeft haar vreemd aangekeken, waarom bent u hier??
    Nu zijn zij en haar man allebei groot, dus dan verwacht je ook geen klein kind??? En hij eet minder als mijn manneke en die komt altijd goed door de keuring.

Is alles wel in verhouding> want dat is veel belangrijker...

En als je je zorgen maakt, bellen!!

5. Ik zou ook zeker om verduidelijking vragen. Misschien is het te groot en is er iets, maar de kans dat er niks aan de hand is is veel groter! Dus vraag om duidelijkheid, anders zit je alleen maar in onzekerheid.

Het hoofdje van mijn dochtertje was ook aan de grote kant. De laatste meting kloptie ie precies in verhouding, maar anders hadden ze misschien een echo moeten maken. Dus ik begrijp je angst en onzekerheid meid. Maar probeer er gewoon achter te komen waar ze aan denken, dan weet je zelf ook meer! Vind het raar dat mensen met deze mededeling naar huis sturen. Hadden ze toen bij mij ook gedaan, ze weten gewoon niet wat een impact dit kan hebben!

6. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

12 okt 2008
    181
    0
    0
    ja inderdaad kan pas 7 april weer terug komen vind het gewoon een drama bureau

7. Heb je geen open spreekuur waar je even langs kan gaan? Of anders gewoon bellen hoor!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

om je zin maar even af te maken

... vergeleken met het gemiddelde op de groeicurve.

Oftewel: je hebt geen gemiddeld kind. Fijn, weet je dat ook weer. Verder niets van aantrekken. Elk kind is anders en dat is maar goed ook. Je doet er toch niets aan en belangrijker nog... je WILT er niets aan doen want er is niets mis mee :D

9. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    mijn zoontje heeft ook een groter hoofdje. met lengte en gewicht zit ie precies op het gemiddelde lijntje en met zijn hoofdje erboven. is al vanaf het begin zo en hij is nu 9 maanden. ik maak me er niet druk om. er is verder ook niks gezegd.

10. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    wat is "te groot" volgens t cb?
    Dat zeiden ze de eerste keer ook van Gijs.. maar maakten er verder niks van.. Don't worry, denk ik dan..

11. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik denk ook dat het zo is dat je kindje afwijktvande gemiddelde lijn. Dat is niet per definitie verkeerd.
    Hoe is de curve van de hoofdomtrek? Als dat niet afwijkt zou ik me geen zorgen maken.
    Mijn beide kindjes hebben een flink groot hoofd. Zoonlief zit boven de +2 lijn en valt dus buiten de curve. Mijn dochter zit net onder de +2 lijn.
    Is geen afwijking, maar soms knap lastig qua kledingkeuze;)

12. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Onze zoon heeft ook een groot hoofd. Valt buiten de curve. Maar papa en opa hebben ook een groot hoofd, dus wat mij betreft niets aan de hand. Maar volgens mij is de hoofdomtrek het nieuwe stokpaardje van het cb, en letten ze daan nu ineens heel veel op. Bij ons komen ze er ook iedere keer weer mee, maar er is echt niets aan de hand. Gewoon genetisch bepaald! Het kan natuurlijk altijd zijn dat er wel iets medisch aan de hand is, maar dat is niet voor de hand liggend.

Deel Deze Pagina