De Coca cola company verkoopt ook gewoon water en biologische drankjes. Ze verkopen zoveel drankjes dat voor iedereen wel iets is . Ook zonder suiker. Waarom dan de regular cola van nu veranderen? Keuze genoeg toch.
Omdat, als het gelijkelijk gaat je weinig of niks merkt maar wel gezonder uit ben. Zoals het zout in brood dat langzaam omlaag ging. Ik wist het pas toen ik het las.
Dan nog zie ik niet in waarom dat zou moeten veranderen. Er bestaat cola met minder suiker. Er bestaat cola met andere zoetstoffen. Keuze genoeg. Ik kies voor de regular cola en hier hoort gewoon niks aan te veranderen. Elke 'verbetering' maakt het gewoon slechter en slechter net zoals de sprite of de bolognaise chips van Croky. Die is na verbeteringen ook niet meer te eten.
Nee, die ene keer per jaar dat ik cola drink wil ik gewoon de echte. Inmiddels weet iedereen wel dat er mega veel suiker in zit. Af en toe moet kunnen.
Er zijn toch al andere varianten ( cola light / zero ) mensen maken de keuze zelf welke ze nemen denk ik dan ... ik zou geen cola meer kopen als hij niet t zelfde zou zijn ! Ik heb een hekel aan light producten
Ik heb het idee dat consumenten overall juist steeds meer klaar zijn met frisdranken. Ik zie om me heen dat er steeds minder cola en zo gedronken wordt, en veel meer water. En niet alleen in Nederland. Ik ben nu in een land waar ik om de paar jaar kom, en vroeger werd ik er helemaal simpel van. De vraag was vaak niet "wat wil je drinken", maar "geel of zwart" (fanta of cola). Als je water wilde, moest dat speciaal gehaald worden. Nu wordt er nog maar heel weinig frisdrank gedronken, maar voornamelijk water of een soort ayran (yoghurt met water en munt). Zelfs de thee wordt niet meer standaard met suiker geserveerd. Ik denk eigenlijk dat de cola-groei dan ook vooral komt door opkomende economieën waar dit luxeproduct bereikbaarder wordt.
Reacties niet gelezen, dus misschien spuit 11 Ik vind gewone frisdrank veel te zoet, dus dat drink ik niet. Light/suikervrij vind ik vaak ont-zet-tend smerig omdat ik zoetstoffen echt niet trek. Dus ja, ik drink dan maar spa rood ofzo, terwijl ik af en toe iets van fanta best lekker zou vinden, als het ongeveer 10% van de hoeveelheid suiker zou bevatten. Wat ik soms doe is een heel klein scheutje limonadesiroop in een groot glas spa rood gieten. Dan vind ik het net lekker. Maar goed, voor mij geldt dus niet dat verhaal van 'niet klaar voor minder suiker'
Hier nog iemand die graag wil dat Coca cola gewoon Coca cola blijft. Ik vind bijvoorbeeld Pepsi niet te drinken en cola light ook niet. Ik drink alleen af en toe één glas bij de frietjes, dus die maaltijd is sowieso ongezond Verder heel veel kraanwater hier... Dus dat ene glas suiker in de week (of eigenlijk nog minder vaak). Maar gaan ze dan ook alle pakjes en zakjes duurder maken? En de chips? En de boeren een eerlijke prijs geven voor hun fruit en groente, maar het wel betaalbaar houden in de supermarkt?
Zoveel mensen, zoveel smaken... Ik vind Light-dranken over het algemeen ook echt niet lekker. En dan niet eens de smaak, maar het wrange, droge gevoel in mijn mond en keel daarna. Na Light-drinken heb ik ook heel snel opnieuw dorst. Ik drink voornamelijk water, spa rood, water met een smaakje, aanmaaklimonade (met suiker). En af en toe frisdrank, meestal niet Light. Er is al zoveel keus, dus wat mij betreft hoeft er niks te veranderen...
Ik heb ooit eens gelezen dat de voorkeur voor de hoeveelheid suiker in dranken heel aardig overeenkomt met het suikergehalte in precies rijp fruit. We zijn behept met genen die exact de juiste zoetheid zoeken voor het beste fruit, en diezelfde genen houden ook wel van een colaatje af en toe. Daarom is een beetje minder suiker in de frisdrank voor veel mensen ook echt niet lekker. Komt van diep uit je DNA.
We zijn sowieso geprogrammeerd op zoet en vet; zoveel mogelijk calorieën binnen harken. In tijden dat voedsel meestal schaars was, was dat erg handig. Nu niet meer.
Nee joh, het is gewoon een kwestie van gewenning. Meeste kinderen vinden bv prik niet fijn in hun drinken. Maar als ze het maar vaak genoeg drinken gaan ze het vanzelf lekker vinden. Hier heeft het een aantal maanden geduurd voor ik gewend was aan thee zonder suiker. Wat mij betreft halen ze alle suiker uit die frisdranken, gewoon door de zure appel heenbijten