Hongerig

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Koraal82, 12 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.282
    1.443
    113
    Hallo,

Mijn zoon is 8 weken en weegt 4275 (geboortegewicht 2680) het lijkt alsof hij altijd honger heeft. Hij laat nooit een druppel staan en zou het liefst om de 3 uur eten. Ik hanteer een schema van om de 4 uur en dan 6x per dag 120 ml. Eigenlijk is 120 ml al best veel gezien zijn gewicht. Omdat hij nog steeds veel honger had ben ik begonnen om zijn voeding te mengen met nutrilon hongerigenbaby (2 schepjes gewone voeding nutrilon en 2 schepjes nutrilon forte hongerigenbaby). Het lijkt alleen alsof ie sindsdien last heeft van zijn buik. Hij begint na de voeding te kreunen en soms hard te krijsen. Kan ik dan toch weer beter switchen naar alleen de gewone voeding? En wat kan ik anders doen aan zijn hongerig gevoel?

Bedankt!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Koraal82,

Wanneer je kindje niet goed reageert op de Nutrilon forte kan je het beste ermee stoppen.
    Bij deze hoeveelheid voeding is het heel normaal dat er ongeveer 3,5 uur gedaan wordt met een flesje.
    Omdat je zoontje nog erg jong is, is het ook goed om even na te gaan of hij niet de fles te snel drinkt. Normaal gesproken moet hij 15-20 minuten over een flesje doen. Drinkt hij het sneller dan is waarschijnlijk de speen te groot. Wellicht kan je kiezen voor een kleinere speen. Ook is het mogelijk om na de fles een speentje aanbieden voor de zuigbehoefte. Kom je er niet uit bespreek het dan nog even met het consultatiebureau.

Groet,
    Saskia

Deel Deze Pagina