Ik ben vandaag bij he huisarts geweest. Ik verlies al een week roze/bruine afscheiding en af en toe helder rood waterig bloed... De huisarts beverstigde een zwangerschap van 6-7 weken... Maar hij is er bijna zeker van dat het mis zal gaan gezien het bloed verlies al een week aanhoud en er tussendoor steeds roze/bruine afscheiding is... Waar we bang voor waren wordt dus waarheid waarschijnlijk... Voel me erg naar en onzeker... Catheleine
Hoi Catheleine, Ben je al naar de vk geweest voor een echo? daar kunnen ze nu wel zien of het hartje nog klopt of niet? Als het niet goed is kun je namelijk kiezen 1 wachten tot het vanzelf wordt afgestoten 2 curretage Wil je in ieder geval veel sterkte wensen en vooral duidelijkheid in deze onzekere dagen Samantha
Wat een onzekerheid is dit he Konden ze nog geen echo maken als je 6/7 weken bent dan kunnen ze al wat zien al is het om jullie te laten waar je aan toe bent. Heel veel sterkte. Liefs Channes
laat je niet direct gek maken hoor! ik heb anderhalve week lang zwaar bloedverlies gehad. helderrood stolsel ook bruine afscheiding tussendoor enz enz enz. maar kijk maar eens naar mijn banner. heb een supergezonde dochter gekregen probeer anders of je de echo iets eerder kan krijgen dan heb je wat meer zekerheid. in ieder geval veel sterkte in deze onzekere tijd.
Pff..mijn moeder had in beide zwangerschappen alle maanden bloedverlies. En mijn broer en ik lopen toch alweer heel wat jaartjes rond hier. Alles is mogelijk. Heb je ook krampen?
Ik krijg over een week of ander halve week een echo als het dan niet afgekomen is... Ik heb zelf ook wel het idee dat het niet goed zit. Het lijkt wel of na het bezoek aan de huisarts spontaan mijn symptomen aan het verdwijnen zijn... We wachten maar af, een echo had weinig zin zei de huisarts want ook dan moet je toch afwachten wat er gaat gebeuren, want bloedverlies is in heel veel gevallen een heel slecht teken... Hellen1971 ik heb nog helemaal geen krampen nee... Ik heb er nu wel redelijk rust ingevonden, wat niet wil zeggen dat ik het er niet enorm moeilijk mee heb, en het toch spannend blijft... Ik krijg nu wel weer een verwijzing naar de gyneacoloog als het mis gaat, het is de tweede keer, en ik heb pco, wat dus al bijzonder is dat ik in korte tijd 2 keer ben aangeteld, maar dat het dan ook 2 keer is zou gaan is wel weer een teken om de hormonen eens goed te bekijken en waarschijnlijk mijn cyclus weer te gaan volgen... Vannacht is het bloeden wel toegenomen bij het afvegen maar het drupt er nog niet uit... Oh een derde kindje is zo welkom. Bedankt voor jullie reacties Catheleine
Hoi Catheleine, Bij mij ging het ook zo, en het is inderdaad mis gegaan. Stiekem hield ik toch hoop dat het nog goed ging. Totdat ik na bloedverlies van vijf dagen het vruchtje verloor. Toen wist ik het zeker, en dat gaf toch ook wel een stukje rust. Die echo heb ik sowieso gehad om te kijken of het niet één van een tweeling was of dat mijn baarmoeder mooi schoon was. Ik was een week of twee erg verdrietig, maar ik moet zeggen dat het nu een stuk beter gaat, en we gaan er nu gewoon weer voor. Sterkte ermee. Groetjes Susanne
Wij zijn een weekendje weg geweest, en even kreeg ik weer hoop, tot 2 keer toe is het bloedverlies meer dan 15 uur weggeweest... Maar elke keer kwam het toch weer terug, wel maar weinig, maar toch... Ik heb nog steeds geen krampen, en heb nog geen vrucht verloren.. Wat een onzekere situatie zeg... Mensen die ook bloed verloren, hoelang duurde dat bij jullie? Bij mij nu al 11 dagen... Wordt er gek van... Ben met valen misselijk en ben zo enorm duizelig... Catheleine
bij mij heeft het bloedverlies ook bijna 2 weken geduurd. ik had bruin/roze verlies en helderrood bloedverlies. ook met stolsels. soms was het ook een poos weg en dan begon het weer opnieuw. pas na 3 echo's konden ze zien dat er een stolsel aan de vruchtzak zat waardoor ik dus bloed verloor. ik moest de eerste weken daardoor wel erg rustig aan doen. ik zou toch proberen om eerder een echo te krijgen als ik jou was. ik heb het ziekenhuis gebeld om te zeggen dat ik dacht dat ik een miskraam had gehad en het vruchtje was verloren maar het niet zeker wist. ik kon direct de volgende dag komen. als je nog meer wilt weten ofzo dan pb me maar. in ieder geval succes en sterkte
@Catheleine , ik zou al eerder aan de bel trekken als ik jou was , bel een vk die kan met deze termijn echt al wel wat zien , je zou nu zelfs al een kloppend hartje kunnen zien , als het toch goed blijkt te zijn dan ........ Niet langer wachten is niet nodig ..... Ik ga voor je duimen voor een wondertje !!!!
Ik heb me inmiddels wel ziek gemeld, ben zelfs misselijk geworden en blijf enorm licht en duizelig in mijn hoofd... Het bloeden was weer van gisteren avond haf tien tot nu weg, en dan ineens is het erweer... Heb nu wel een zeurende pijn in mijn buik maar het zijn zeker geen krampen... Ik heb ook wel gedacht nog eens te bellen maar voel me zo'n zeur, de huisarts heeft duidelijk gezegt dat ik moet afwachten... Tot wanneer het af zou komen... Catheleine
Jeetje wat erg voor je/jullie die onzekerheid. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie beeb sterk genoeg is om misschien toch nog gezond en wel op de wereld te komen. Charissa
Catheleine is de huisarts ook degene die je begeleid bij je zwangerschap ? Anders zou ik gewoon de vk bellen hoor !
Nee dat is achteraf gezien minder slim van mij geweest om hem te bellen niet de verloskundige... Maar nu ik met hem dit traject ben ingegaan vind ik het erg vreemd over komen als ik dan nu naar de verloskundige zou gaan... Ik ben niet iemand met zoveel lef... Ik word er helemaal onzeker van, iedereen leeft zo mee maar je kan ze niks "nieuws" vertellen... Je leest en hoort ook positieve verhalen, maar de kans is denk ik grote dat het hier mis gaat dan dat het goed gaat... Vooral omdat het geen echte pauze heeft, van een aantal dagen...Dat is geen goed teken en juist een teken van een komende miskraam... Catheleine
misschien dat je zwanger bent van een 2 ling en dat het met 1tje mis is gegaan. Je weet het maar nooit.
Hoi Catheleine, Ik ben ook zowel naar de huisarts als de verloskundige geweest. De verloskundige wist mij meer te vertellen dan de huisarts, want die moest er een boekje bijpakken. De huisarts ging er ook direct vanuit dat het mis was, terwijl de verloskundige dat niet deed. De verloskundige ziet namelijk vaak genoeg dat het wel goed gaat ondanks bloedverlies. Bovendien heb je wel weer symptomen erbij gekregen: misselijk, duizelig. Mijn huisarts weet niets van mijn bezoek aan de verloskundige af. Ik heb het haar niet verteld. Sterkte meid! Leven in onzekerheid is gewoon kl#@te. Groetjes Susanne
Ik heb inderdaad ook aan een tweeling gedacht, mijn jongste dochter was ook van een tweeling, maar 1 is niet doorgegroeid, maar ook niet afgekomen... Ik vind het moeilijk om de huisarts voorbij te gaan, en de verloskundige kan niet meer doen dan hij heeft gezegt denk ik... Maar ik zal er toch eens over denken om hen te bellen voor informatie... Hier is het nu weer even weg, maar komt vast dadelijk weer terug... Lijkt nu steeds wel een bloeding die dan nog nabloed en dan weer stopt... Super al jullie reacties die doen me erg goed. Catheleine
Ik zou echt de vk bellen hoor! Zoveel onzekerheid en spanning is ook niet goed. En je gaat de HA helemaal niet voorbij. HEt is toch heel normaal dat je duidelijkheid wil. Ik vind het persoonlijk heel vreemd dat hij je er zo lang mee door laat lopen hoor... Gewoon ff bellen, dan kunnen ze met een echo kijken! Sterkte!
ik ben het helemaal met karel eens gewoon de VK bellen, dit valt toch meer in hun straatje en bloedverlies betekend inderdaad echt niet altijd dat het misgaat. als je nu een echo zou krijgen en de termijn klopt die in je banner staat. moeten ze echt wel al kunnen zien of het hartje klopt of niet. een beetje voor jezelf opkomen! al die onzekerheid maakt je gek. en anders kun je ook de gyn poli bellen in het ziekenhuis. het hele verhaal uitleggen.Bij ons in het ziekenhuis doen ze dan helemaal niet moeilijk en kun je vaak al snel komen voor een echo.